שתף קטע נבחר

פטרהאנסל ופויול מככבים

אט אט מתקרב מירוץ הפאריז דקאר לשטחים הקשים באמת של יבשת אפריקה. פערים גדלים, תקלות צצות, עסק מתחמם

יום שני, ה-5 בינואר, יום החמישי לדקאר. אחרי קטע קל וקצר יחסית (75 ק"מ) אתמול, מחליף הדקאר הילוך. השלב היום, השני מארבעה שלבים במרוקו, כולל מסלול מאל-ראשאדיה ועד אור-זאזאתה שליד מאראקש. 575 ק"מ בסך הכל.

 

בין שני קטעי קישור של 56 ק"מ ו-182 ק"מ, עוברים המתחרים בקטע מדידת זמנים צחיח, מפותל וסלעי בחלקו הראשון. החלק השני כולל טעימה ראשונה של חול אפריקאי אמיתי, במסלולים מהירים מאד. כל זאת על-פני 337 ק"מ המהווים את ה"ספיישל" הארוך ביותר עד היום, אבל אופייני למה שצפוי בהמשך.

 

דו-קרב. פויול מול מאוני

 

אחרי תוצאות היום, עם ניצחון נאה ביותר, ממשיך פויול להוביל את רוכבי האופנועים ואף מגדיל מעט את הפער מהדולקים אחריו. את המקצה הוא מסיים 16 שניות לפני רומה ו-22 שניות לפני מאוני. אגב, אל נקודת הביקורת השנייה, 129 ק"מ מהזינוק, הגיע מאוני שתי שניות לפני מנצח היום.

 

רביעי הגיע דספרה, 42 שניות לאחר המנצח. אלפי קוקס הגיע שישי, בפער משמעותי יותר של 4.26 דקות, שמונה שניות לפני סאלה שסיים שביעי. סיינקט, שנזקק לתפרים בידו, התקשה לעמוד בקצב ונשר למקום השמיני בלבד, בפיגור של 5.14 דקות.

 

כאמור, פויול ממשיל להוביל את הטבלה כשהוא פותח פער של 36 שניות ממאוני. דספרה שלישי, 23 שניות מרוחק יותר. אל המקום השלישי נוצר פער משמעותי יותר של 4.19 דקות, ושם ממוקם רומא. סיינקט? תשיעי בפיגור של כמעט 11 דקות.

 

רגע, לא מעניין אתכם לדעת מה קורה עם הימאהה כפול ההנעה? ובכן, לאחר האכזבה הגדולה של אתמול, מסיים היום פרטינה במקום ה-15, בפער של כמעט 17 דקות. תוצאה זו ממקמת אותו אגב 16 בדירוג הכללי, בפער של 24 דקות מפויול.

 

ו... פטרהאנסל מול מאסואוקה

 

שני נהגי המיצובישי הבכירים, פטרהאנסל ומסואוקה, התחרו היום לאורך כל 337 הקילומטרים. בנקודת הביקורת הראשונה הוביל היפני בארבע שניות, בנקודת הביקורת השלישית - 100 ק"מ מאוחר יותר – עבר פטרנהאסל להוביל ב-5.42 דקות, תוך תצוגת נהיגה "ללא חשבון". זוג ה-X5 של דה-מביוס ואלפנד הגיעו לנקודה זו במקומות שלוש וארבע, בפער עצום מהמנצח – יותר מ-10 דקות.

 

והמבנה הזה נשאר דומה עד לקו הסיום של היום, למעט "התברגות" של דה-וויליה בניסאן בין מכוניות המיצובישי לב.מ.וו. פטרהנסל סיים ראשון בפער של 4.35 דקות, ושני כאמור חצה את הקו מאסואוקה. דה וויליה וצמד הב.מ.וו הגיעו אחריו, בפער של כמעט 13 דקות.

 

אבל היום לא מסתיים באותו אקורד עבור לפטרהנסל. 80 ק"מ מסיום קטע הקישור האחרון, לפני חניית הלילה, מפסיקה תיבת ההילוכים לתפקד. אנדרה מאייר (מיצובישי) גוררת אותו עד לסיום. בלילה הוחלט להעניש את פטרהנסל בתוספת של 5 דקות לזמן המקצה, מה שגורם לו בסופו של דבר לאבד את הנצחון בשלב, ולצמצם את הפער בהובלה המצטברת על מאסואוקה ל-1.12 דק'. "אני מאד מקווה שזאת הפעם הראשונה והאחרונה שזה קורה לי..." הוא מוסיף באכזבה.

 

ואיפה ואטאנן, המנצח הגדול של אתמול? 58 ק"מ אחרי קו הזינוק עצר הפיני למשך 35 דקות כדי לסדר בעיה בגלגל הקדמי של הניסאן. קולין מקריי, שנראה בתחילה כאחד שהגיע להשתעשע, סיים את היום במקום השישי בפער של 14.17 דקות מפטרהאנסל. בדירוג הכולל הוא כבר שישי. צמד מכוניות הבאגי של שלסר הגיעו במקום שביעי (שלסר) ו-13(סרביה). יוטה קליינשמידט? רק במקום ה-12.

 

בדרוג הכולל מוביל כמובן פטרהנסל, עם מאסואוקה שני בפער של 6.12 דקות, ודה-מביוס שלישי בפער של 15.33 דקות נוספות.

 

מחר יהיה השלב השישי והלפני-אחרון במרוקו. ונראה כי יהיה למתחרים אקשן משובח, שמטרתו להזכיר להם כי המרוץ האמיתי עדיין לא החל. קטע מדידת זמנים של 351 ק"מ סלעיים ורבי מהמורות, במהלך 803 ק"מ של דרך ארוכה מאור-זאזאתה לטאן-טאן שבדרום מרוקו.

 

והצוותים הישראלים?

 

בריל וסגל סיימו את היום החמישי במקום ה-72, ואילו כהן וספקטור הסתפקו במקום ה-91. בטבלה הכללית נמצא צוותו של בריל במקום ה-66, ואילו צוות כהן במקום ה-88.

 

היום הראשון

היום השני

היום השלישי

היום הרביעי 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פטרהאנסל - עדיין מוביל
צילום: איי פי
פויול - מוביל ומגדיל
צילום: איי פי
מאוני - נותן פייט
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים