שתף קטע נבחר

שוקעים בדיונות

מאוריטניה הכינה למשתתפי הדקאר את קבלת הפנים המסורתית. דיונות עמוקות, בעיות לרוב, ובעיקר לילה ארוך מאד למתקשים

יום ד', ה-7 בינואר, יום שביעי לדקאר. בלילה הקודם הגיעו המתחרים - חלקם עצמאית, חלקם בגרירה - לטאן-טאן שבדרום מרוקו. היום נפרדו ממרוקו, בדרכם למאוריטניה. היום הוא גם הקטע הארוך ביותר בדקאר, עם מדידת זמנים לאורך 701 ק"מ, אחרי נהיגה ורכיבה בקצב מנהלתי לאורך 345 ק"מ. סופו של הקטע היום כולל את ימת-החול אומגה-וואבה הענקית, שמהווה מכשול אימתני וקשה לכולם. אלה שיצליחו לחצות ימשיכו עוד תשעה ק"מ מנהלתיים עד לאתאר ולשינה המבורכת.

 

אבל לא רק ימת חול בסיום הקטע מהווה מכשול. דיונות אין סופיות, עמוקות וטובעניות, יקשו על המעבר והניווט לכל אורך היום. כשנשאל פטריק זאנירולי - מתחרה מוכשר בעבר ומתכנן נתיב הראלי בהווה - "מהו הקטע החשוב והמרכזי של הראלי?", השיב ללא היסוס כי מדובר בכל השלבים במאוריטניה, החל מה-7 (היום) ועד ל-12.

 

וכדי להעניק לכך משמעות ארצית יותר, הוסיף והזכיר את הקטע בו הם מתמודדים היום. "בשלב השביעי, בין טאן-טאן לאתאר, ניתן לצפות לפעילות ערה לאורך כל הלילה, אצל חלק גדול מהמתחרים. לא בתיקון הכלים, אלא בניסיונות להגיע לקו הסיום...". והוא יודע על מה הוא מדבר. הדיונות במאוריטניה, צפונית לאתאר, ידועות כאכזריות במיוחד. ב-2002 גמר כאן סרביה מנוע, דה-מביוס שרף מצמד על ההתחלה. ב-2001 הוציאו את המוביל והמקום השלישי בקטגוריית האופנועים מהמירוץ. ואין סיבה שהשנה הסיפור יהיה שונה.

 

בדיונות צריך הרבה כוח ו... מזל

 

זה נראה היה כאילו ידו של מאוני - היחיד בחבורה המובילה עם הק.ט.מ הדו-צילינדרי - על העליונה. בדיונות העמוקות משחק כוח המנוע תפקיד משני רק ליכולת הרכיבה והניווט, ובשניהם מצטיין הרוכב הזה. ואכן, בשלושת (מתוך ארבע) נקודות הביקורת הראשונות הוא מוביל בפער של בערך שתי דקות על-פני סיינקט הרודף אחריו.

 

אלא שכאמור, צריך גם מזל. אחרי 580 ק"מ, עם 120 ק"מ לסיום, נותר הצמיג האחורי בק.ט.מ 950 ללא אוויר. דקות ארוכות עוברות על הרוכב המותש בתיקון. סיינקט, עם פציעה ביד החל מהיום הרביעי, מנצח כנגד כל החישובים את השלב הקשה ביותר בראלי.

 

אחריו מגיע ברוסי (Brucy), בפער של 7.07 דקות. שלישי חוצה את קו הסיום דספרה, ואילו אלפי קוקס ורומה סוגרים את החמישייה המובילה כשדקות בודדות מפרידות ביניהם. זוכרים מאתמול את קאלדקוט האוסטרלי? למרות אופנוע חלש בהרבה הוא מסיים היום במקום התשיעי, בפיגור של כ-25 דקות.

 

ופויול, שהוביל את הדרוג הכללי עד אתמול? הוא נופל בשלבים המוקדמים של המקצה, ומאבד כך זמן יקר. 650 ק"מ מאוחר יותר, כשקו הסיום קרוב יחסית, הוא נתקע בצד הדרך עם תקלה טכנית. ומה על הימאהה 2X2 אתם שואלים? טוב תודה. האופנוע החלש מוכיח כי מערכת ההנעה עובדת היטב. ראשון בין הלא-ק.ט.מ, 14 היום, 14 בדירוג הכללי.

 

דספרה עדיין מוביל את הרוכבים, בפער של כשלוש דקות מרומה וסיינקט. קוקס רביעי בפער של כחמש דקות, לפני ברוסי שצבר עד כה כ-11 דקות של פיגור. מאוני? רק במקום ה-18 לאחר שסיים היום 34, ובפיגור מצטבר של שעה ו-46 דקות.

 

מאסואוקה מוביל, פטרהאנסל צמוד

 

למרות שלצרות שלהם יש "פוטנציאל-אסון" נמוך יותר, גם צוותי המכוניות סובלים היום, וחלקם ימשיכו לסבול במהלך הלילה הארוך. זוג המיצובישי שאינו נפרד - מאסואוקה ופטרהנסל - מחליפים הובלה לאורך כל 700 הק"מ. בנקודת הביקורת הראשונה מוביל היפני בפחות מדקה, בשנייה מוביל פטרהאנסל בכמעט חמש דקות. בכל זאת, מאסואוקה מסיים ראשון, חמש דקות לפני בן קבוצתו.

 

מי עוד? שלסר מאבד עם הבאגי זמן יקר כשהוא נתקע בדיונה לקראת הסיום. הקצב הגבוה עליו שמר יכול היה להבטיח פער קטן יותר, אבל הוא מאבד מעל 20 דקות למאסואוקה. מייד אחריו מגיע דה-מביוס בב.מ.וו. וידידנו קולין מקריי? קצב גבוה לאורך המקצה מתקזז עם שקיעה עמוקה 250 ק"מ לסיום. ניסיונות החילוץ עולים לו בשני תקרים. כל הסיפור לוקח לו מעל 20 דקות יקרות והוא מסיים חמישי בהפרש של מעל 25 דקות.

 

את הדרוג הכללי יוביל גם הלילה מאסואוקה, בפער של כמעט 12 דקות מפטרהאנסל. קולין מקריי כבר שלישי, עם פיגור של כחצי שעה נוספת. דה-מביוס בב.מ.וו ושלסר בבאגי סוגרים את החמישייה המובילה. יוטה קליינשמיט והטוארג מגיעים היום למקום ה-16 ומתברגים במקום ה-61 בדירוג הכללי.

 

כהן וספקטור מסיימים, בריל וסגל בדרך

 

ומה על צוותי מיצובישי-ישראל אתם שואלים? נכון לרגע עידכון הכתבה (10:41, יום ה'), לאחר כמעט 11 שעות בחולות, סיים הצוות כהן וספקטור את היום הקשה, כאשר הם ממוקמים 40 בסיכום היום, ו-48 בדירוג הכללי. לפי עידכוני האתר הרשמי של הדקאר, בשלב זה עושה הצוות של בריל וסגל את דרכו מנקודת הביקורת השלישית (אותה חצו במקום ה-88) לרביעית, שאחריה ידרשו עדיין להגיע לקו הסיום. לצוות של כהן אגב, נדרשו כחמש שעות לעבור על-פני שני הקטעים האחרונים. הרבה שעות שינה לא יהיו להם הלילה...

 

מחר (יום ה') ידהרו המתחרים מאתאר לתידג'יקה, מרחק של כמעט 400 ק"מ, בתוואי מסלול חדש לחלוטין בראלי. את המאבק בדיונות העמוקות של היום יחליף ניווט קשה ומדויק, במטרה למצוא מעברים חבויים בצמוד למצוקים. שלב קצר יחסית אמנם, שיאפשר למנוסים להתאושש מהיום, אבל בכל זאת קשה וטכני.

 

היום השישי 

היום החמישי

יום רביעי

יום שלישי

יום שני

יום ראשון


פורסם לראשונה 07/01/2004 22:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאסואוקה - מנצח שוב
צילום: איי פי
דספרה - שלישי היום
צילום: איי פי
פטרהאנסל - ממשיך להלחם
צילום: איי פי
הישראלים - עדיין לא הגיעו
צילום: בועז מאירי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים