שתף קטע נבחר

עוד יום מנוחה אחד

גם היום עסקו המתחרים בעיקר בתנועה מנהלתית לכיוון נקודת הזינוק המחודשת לדקאר. לאלה שעדיין נלחמים בדיונות יש תקווה

יום א', ה-11 בינואר, יום 11 למירוץ. כזכור, גם היום בעיקר נחו המתחרים, וכל שעשו בתנועה היה להגיע מחניון הלילה בבאמאקו, בירת מאלי, אל בובו-דיולאסו שבמדינת בורקינה-פאסו. בעיר זו, השנייה בגודלה במדינה, יטפלו המתחרים בכלי הרכב ויכינו אותם לחלקו השני של הדקאר. ומה שמצפה להם שם הוא פחות ארוך אמנם, אבל בפירוש יותר מסובך וטכני.

 

כפי שדיווחנו, המארגנים מאפשרים לצוותים שמסוגלים לכך, להמשיך את המירוץ למרות שלא עמדו בלוח הזמנים המקורי של הדקאר. זאת אומרת שכל כלי הרכב שנכשלו להגיע לקו הסיום של יום המירוץ האחרון עד כה, יכולים עדיין להגיע אל ההכנות לזינוק של יום שלישי. ועובדה זו מאפשרת כנראה לעוד כמה צוותים שסבלו מתקלות, להמשיך בכל זאת.

 

רביעייה מובילה

 

אל ימי הדקאר הבאים תזנק רביעיית רוכבים בעלי סיכוי מצוין לניצחון - רומה, סיינקט, קוקס ודספרה, כולם רוכבים על אופנועי ק.ט.מ. כרגע מובילים את הטבלה רומה וסיינקט, עם פער קטן של שלוש וחצי דקות ביניהם, לטובת רומה. הפער הזה, במירוץ בו איבוד דרך קל עלול להביא לרכיבה ארוכה בשעה-שעתיים, מדובר כמובן בפער זניח לחלוטין. קצת מאחור, אף הם במרחק תקיפה ריאלי, נמצאים קוקס (בפיגור של כ-28 דקות) ודספרה, בפער של כ-45 דקות.

 

עד עתה רכב רומה ללא דרמות מיותרות. יש באמתחתו שני ניצחונות בימי רכיבה, כאשר השני בהם היה ביום השמיני, יום הניווט הקשה במאוריטניה. לסיינקט, זוכה אשתקד, יהיו ללא ספק יותר סיפורים אחרי המרוץ. ביום הרביעי נפל בחוזקה, סיים רק במקום ה-30 ונאלץ לתפור את ידו. זה לבטח לא עוזר ברכיבה המאומצת. למרות הכל טיפס באופן מרשים בחזרה לצמרת, ובימי מאוריטניה הקשים זכה פעם במקום ראשון, פעמיים בשלישי.

 

כדאי להזכיר גם את מאוני, היחיד בקבוצה המובילה שרוכב על ק.ט.מ דו-צילינדרי. הרוכב המצוין הזה ממוקם כרגע 11, בפער של שעתיים ו-42 דקות מהמוביל, וזה כבר הרבה מאד זמן. את השלב האפריקאי התחיל אמנם עם ניצחון, אלא שמאז לא שיחזר את ההצלחה. את הסיכוי לנצח במירוץ איבד כנראה ביום השביעי, כאשר תקר בגלגל האחורי גרם לו לאבד הובלה מרשימה, ולאחר בשעתיים תמימות.

 

שידור חוזר?

 

בין המכוניות נראה הדקאר הנוכחי כמעט כשידור חוזר של הקודם, עם שני מיצובישי של פטרהנסל ומאסואוקה בראש. פטרהאנסל כבר פתח פער של מעל שעה, אבל כמו שראינו, שום דבר עדיין לא סגור. כדאי רק לזכור כי הנהג (והרוכב) המצוין, ניצח רק בשלב השמיני, ביום בו התעכב מאסואוקה עקב תקלה. למעט אותו מקצה, ניצח מאסואוקה ברציפות מהיום החמישי ואילך.

 

בפיגור של שעתיים ו-23 דקות מאחורי השניים נמצא שלסר עם הבאגי. עד עתה סיים את כל המקצים בתוצאות טובות מאד, כאשר את השלב המאוריטני סיים עם מקום שלישי, ופעמיים רביעי. בפער של כשעה וחצי אחרי שלסר ממוקמים צמד ה-X5 של ב.מ.וו – דה מביוס רביעי ואלפנד חמישי. שני הנהגים "דואגים" למירוץ נטול דרמות מיותרות כמה שניתן, מנווטים מצוין וכמעט ולא נתקלים בבעיות טכניות. אל תתעלמו מהם...

 

בגלל שלולית אחת

 

ויש כמובן את הניסאן של ואטאנן ומקריי. הפיני החל טוב את השלב האפריקאי, עם ניצחון (ה-50 במספר בדקאר) ביום הרביעי. אלא שמשם ואילך הייתה הדרך בעיקר כלפי מטה. את השיא רשם לעצמו ביום השישי, כאשר "טבל" את הרכב עמוק בשלולית מים ונאלץ להמתין למעלה משלוש שעות כדי שיתייבש. אחר כך זה היה טוב יותר, אלא שרצף תקלות בתיבת ההילוכים ובמצמד, כולל טעויות ניווט, מנעו ממנו – וכך גם ממקריי המצוין בניסאן השניה - לסיים את היום התשיעי. דובר ניסאן מסר כי מקריי ימשיך כנראה בראלי, לגבי ואטאנן לא ידע לומר במפורש.

 

וסיפור אותה שלולית יכולה גם קליינשמידט לספר. אלא שאצלה מדובר במשהו ארוך הרבה יותר. בפולקסווגן טוארג לא הספיקו שלוש שעות המתנה, והיא נאלצה לגרור אותו לחניון הלילה. אחרי יום לא מוצלח נוסף החליטה להחליף מנוע, בניגוד לחוקי הראלי. היא אמנם מתקדמת בצורה מכובדת, ואף מסיימת במקום השלישי את היום האחרון במאוריטניה, אלה שמיקומה יהיה קרוב לוודאי וירטואלי לגמרי, וכל תוצאותיה יפסלו על-ידי המארגנים.

 

והישראלים? כזכור, מיצובישי מספר 295 של עידו כהן ואביב ספקטור המשיכה במירוץ לאחר פרישת חבריהם, סגל ובריל במיצובישי 296. והם עשו זאת מצוין. אלא שגם השניים האלה לא יכולים היו להגיע לקו הסיום כמתוכנן, ונאלצים כעת להלחם כדי להגיע אל הזינוק של יום שלישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
רומה - מוביל במעט
צילום: איי פי
סיינקט - נושף בעורפו
צילום: איי פי
פטרהאנסל - מוביל בבטחה
צילום: איי פי
מאסואוקה - לא מוותר
צילום: איי פי
מקריי - יש עוד סיכוי
צילום: איי פי
הישראלים - אולי אולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים