שתף קטע נבחר

מריחים את הסוף

עוד יומיים בלבד לסיום הדקאר, ותמונת המנצחים מתחילה להתבהר. פטרהאנסל שומר על הפער, רומה הולך על בטוח, ויש גם צרות

יום ו', ה-16 בינואר,היום ה-16 למרוץ. הראלי פונה היום מערבה, במקצה אחרון לפני הכניסה לעיר דקאר. היום גם נפרדים המתחרים – איש מהם לא בעצב רב - מטידג'יקיה שבמרכז מאוריטניה. אחרי שני ק"מ של קטע קישור, התחיל קטע מדידת זמנים באורך של 579 ק"מ. אחריו עוברים קטע מנהלתי נוסף באורך 70 ק"מ לפני לנוקשוט, העיר הגדולה ביותר בסהרה, הממוקמת בקצה המערבי של מאוריטניה.

 

המקצה היום פוגש במעל 200 ק"מ של נתיבי תנועת גמלים, עם צמחיה השולחת שורשים ארוכים לקרקע והופכת אותה למוצקה מאד. שילוב החולות עם צמחים אלה – הנקראים על-ידי המתחרים Camel grass, או "צמחיית גמלים" בעברית), יוצר שטח קשה ומסוכן לתנועה מהירה ואכזרי במיוחד למתלי כלי הרכב.

 

קצת נחת למאוני

 

גם היום נמשך הדו-קרב צרפת-ספרד בין סיינקט ורומה. אם אתמול היה זה יומו של רומה לפתוח (שוב) פער קטן, הרי שהיום צמצם אותו סיינקט שוב. אך כמו לפני יומיים, מדובר בלא יותר משלוש דקות שנשמרו לכל אורך המקצה. את הקטע כולו מסיים סיינקט שני, כשתי דקות וחצי לפני רומה בשלישי.

 

בראש הטבלה נותר רומה, בפער של כשבע דקות. הפער נראה אמנם קטן, אבל מחר מזנק המוביל שתי דקות בלבד לאחר סיינקט, וכל שעליו לעשות הוא לשמור את ענן החול של מתחרהו הגדול בטווח עין. הקטע של מחר קצר למדי ואינו קשה במיוחד, ואילו היום האחרון (א') הוא סמלי בלבד. כך שאם לא יהיו הפתעות גדולות, נראה כי רומה עומד לחצות את קו הסיום ראשון ולנצח בדקאר.

 

גיבור היום היה מאוני. אחרי מירוץ קשה מאד ובאופן כללי חסר מזל עבורו, הוא מנצח מקצה נוסף באפריקה ומטפס שלב נוסף בדרוג הכללי למקום שישי. אחרי התחלה לא מהירה במיוחד ומקום שמיני בלבד בנקודת הביקורת הראשונה, הוא מעלה את הקצב ומנצח כאמור את היום.

 

קוקס הגיע רביעי, בפיגור של שש דקות ו-48 שניות ממאוני, מה שמותיר אותו במקום זהה בדרוג הכללי. דספרה, שלישי בדרוג אחרי רומה וסיינקט, הגיע חמישי. פרטינה בימאהה כפולת ההנעה סיים שמיני ועלה שוב מקום בדרוג לשביעי. מצוין.

 

פטרהאנסל מחייך

 

את המקצה היום ניצח דווקא מאסואוקה, לאחר שהוביל מתחילתו ועד סופו. היפני מסיים תשע דקות ו-11 שניות לפני פטרהאנסל, הנזהר שלא לעשות טעויות. הפער ביניהם בראש הטבלה מצטמצם אמנם, אך עדיין עומד על כמעט 56 דקות, מה שהופך את היומיים הבאים – שוב, במידה ולא יהיו תקלות מיוחדות – לסמליים בלבד בכל הנוגע למנצח הכללי.

 

דה-ויליה בניסאן מגיע שלישי, 17 דקות וחצי אחרי מאסואוקה. יוטה קליינשמידט מסיימת יום מוצלח נוסף עבורה ועבור פולקסווגן, ומביאה את הטוארג למקום הרביעי. קצת פחות מוצלח היה יומם של הממוקמים שלישי ורביעי בדרוג הכללי. שלסר ואלפנד שוקעים ומאבדים זמן יקר. הראשון מהשניים מסיים חמישי בפיגור של כחצי שעה ממנצח היום, אלפנד מסיים שביעי בלבד. שלסר עם הבאגי נותר שלישי בדרוג הכללי, ושומר על מקומו בדיוק כמו נהג הב.מ.וו.

 

אלא שמקריי סבל מיום גרוע עוד יותר. את המקצה הוא מתחיל באיחור, בעקבות תקלות חשמל שנובעות מציוד הצילום שהותקן בניסאן. אחרי 138 ק"מ הוא עוצר בעקבות תקלה טכנית, ולבסוף מסיים את היום במקום ה-40. גרוע עוד יותר הוא מצבם של הישראלים, אשר נכון לעת (שבת, 04:00) עדיין לא מופיעים באתר הרשמי של המירוץ בין אלה שעברו את נקודת הביקורת הראשונה, 113 ק"מ מתחילת המקצה. נעדכן בהמשך.

 

מחר, אחרי שבועיים וחצי וכ-11,000 ק"מ של תנועה בנתיבי הקרקע מהקשים על-פני כדור הארץ, מגיעים המתחרים לדקאר, בירת סנגל שעל שפת האוקיינוס האטלנטי. הנתיב מנוקשוט לדקאר כולל תנועה לאורך דרכי עפר מהירות ומפותלות, ללא קשיים מיוחדים, ולאורך 396 ק"מ – מתוכם 192 ק"מ במדידת זמנים. יום א', האחרון בדקאר, כולל מקצה סמלי של 27 ק"מ חוליים, המסתיימים אחרי קטע קישור קצרצר בטקס הענקת הפרסים למנצחים.


פורסם לראשונה 16/01/2004 22:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פטרהאנסל - כמעט בטוח
צילום: איי פי
רומה - מירב הסיכויים
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים