מאזדה - אקטיבית בציים כל חדשה,שינוי או עדכון, אצל מאזדה, המותג הנמכר ביותר בישראל הם חשובים ובמיוחד כאשר מדובר ב-3. והחידוש החשוב באולם התצוגה היפני בשנת הדגם 2005 תהיה נחיתת ה-3 אקטיב. ולפני שאתם מדמיינים מכונית ספורטיבית אקטיבית במיוחד נספר שמאחורי השם מסתתרת גרסת ציי הרכב. זו תהיה מעט פחות מאובזרת מהדגם המוכר ותירש את הלאנטיס LX אצל חברות הליסינג. מבחינת מכירות ברור שמדובר ברכב חשוב ביותר. בנוסף תצטרף להיצע ה-3 גרסת 2.0 ליטר במרכב חמש דלתות. אבל החדשה שחובבי הרכב יאהבו באמת תהיה ה-RX8 המדוברת, בעלת מנוע הוואנקל. מכונית ייחודית זו תנחת בארץ לקראת הקיץ הקרוב בגרסה ידנית בלבד. מכונית הספורט הייחודית, שמצוידת בארבע דלתות ומרווח הולם מאחור, תהיה וודאי חדשה מעניינת עבור חובבי ההגה מכל הגילאים. זאת במיוחד כאשר בדלק מבטיחים תג מחיר תחרותי. מיניוואן קומפקטי חדש, על בסיס ה-MX-Flexa שיקבל את הכינוי 4, יוצג בספטמבר 2004 ויחליף את הפרמאסי. ואולם אלינו יגיע רק בשנת הדגם 2006. מיני - פותחת גג החידוש העיקרי באגף המיני יתרחש גם הוא עוד בשנת הדגם 2004, עם נחיתת גרסת הקבריו. זו הוצגה בתערוכת ז'נבה, וצפויה להגיע גם לתערוכת הרכב המקומית. שיווקה יחל לקראת הקיץ אצלנו ובאירופה. מיצובישי - רבולוציה בסימן אבולוציה מיצובישי עתידה להמשיך ב"קאמבק" ובתנופת חידושים גם בשנת הדגם 2005. היפנים של מיצובישי יפעלו בדרך דומה לזו בה בחרה סובארו כדי לשפר תדמית ולחזור למודעות - ואין כנראה מכונית טובה יותר מאשר הלאנסר EVO 8 המדוברת כדי לעשות את זה. הגעתה צפויה לפתיחת שנת הדגם. קצת מאוחר יותר תחזור מיצובישי לשוק המיניוואנים עם הגרנדיס, קטגוריה אותה נטשה לפני חודשים אחדים. הרכב הגדול יגיע עם מנוע בנפח 2.4 ליטר, ואמור להתחרות בבכירי המיניוואנים. בסמוך לנחיתתו תגיע לכאן גם הקולט החדשה, ייצוג ראשון ליצרן היפני בשוק הסופר-מיני (כי הקולט היוצאת לא נתפסה ככזו). כאן מדובר כמובן בחיזוק חשוב מבחינת מכירות. הקולט החדשה מיוצרת לצד הסמארט פור-פור - עמה היא חולקת פלטפורמה - בהולנד, ותוצע עם מגוון מנועים. וחוץ מזה, היבואן מקווה כי עד סוף השנה הקלנדרית 2004, יצליחו לשבור את ה"סגר" על יבוא מכוניות יפניות מארצות הברית, ולהשיק כאן את הגאלאנט האמריקנית. מיצובישי - כדאי לזכור - נותרה השנה ללא מכונית נוסעים גדולה. מרצדס - בסימן C באופן סמלי, מירב החידושים של מרצדס בשנת הדגם 2005 קשורים לאות C - אם בפלטפורמה או בכינוי הדגם. החשוב שבהם הוא הגעת ה-C המחודשת, שהוצגה בתערוכת ז'נבה. לצד עדכון לעיצוב החיצוני והפנימי, תכלול המכונית המחודשת גם שיפור ברמת האבזור וצמד מנועי CDI חדשים. לאחר מכן יגיע תורה של ה-C ספורט-קופה, שמבוססת על אותה פלטפורמה ועדיין נדירה מדי בשוק המקומי. עוד עולה חדשה שמבוססת על אותה פלטפורמה היא ה-SLK הנאה, בעלת הגג הקשיח המתקפל. המכונית החדשה גדולה, חזקה ומצוידת מקודמתה. מעניינת אף יותר היא ה-CLS שנחשפה בתערוכת פרנקפורט כמכונית תצוגה. למרות שמרצדס מגדירה אותה כמכונית קופה, מצויידת ה-CLS בארבע דלתות. המכונית מבוססת על פלטפורמת ה-E אך תהיה ככל הנראה יקרה ממנה. אחרונה חביבה היא הקופה הגדולה של מרצדס, ה-CL, שתעודכן ותקבל את תיבת הילוכים אוטומטית עם שבעה הילוכים. היבואן מתכוון להביא גם את גרסת ה-AMG 65 האימתנית, עם הספק מרבי של 612 כ"ס - לפי דרישה... ניסן - מי יגיע? למרות חוסר וודאות והיעדר החלטות סופיות, שנת הדגם 2005 עשויה להיות החשובה והמעניינת בהיסטוריה המקומית של ניסן. מהכיוון האירופאי עשויה להגיע סוף סוף המיקרה ולהכניס את ניסן לראשונה אצלנו לשוק הסופר-מיני. ואולם רמת מחירים גבוה באשמת היורו גורמת לדחיית ההחלטה הסופית. מצד שני, 2005 עשויה לסמל תחילת שיווק של ניסן "Made in USA" בארץ. ניסן מייצרת בארצות הברית במגוון מעניין ועשיר למדי, העשוי להשלים היטב את מבחר הדגמים המקומי. כיוון זה קיבל דחיפה משמעותית עם ההשקה האירופאית של המוראנו, רכב "כמו-שטח" אופנתי וגדול. ברשימת העולים הפוטנציאלים נמצאים גם הקווסט (מיניוואן גדול) והאלטימה, אבל לא רק. בצנרת של ניסן נמצאים מחליפים לטראנו ולפטרול הוותיקים. אלה יוצגו במהלך השנה אך יגיעו רק בשנת הדגם הבאה. בנתיים יעברו הכלים הוותיקים שדרוג קל. גם האלמרה החדשה, שתוצג בסוף 2005, תגיע רק בשנת הדגם ב-2006. בינתיים בוחנים בסוכנות המקומית את האפשרות לייבא את ה-350Z מכונית הספורט רבת השבחים. סאאב - מזימות בין-לאומיות יבואני סאאב רוצים להמשיך בתנופה ולהרחיב את מבחר הדגמים, ומכאן העניין הרב שהם מגלים ב-9-7 וב-9-2. במקרה הראשון מדובר ב-SUV שמבוסס על שברולט טריילבלייזר, וייוצר בארצות הברית. במקרה השני על סטיישן מהירה המבוססת על סובארו אימפרזה מוגדשת, ומגיעה מיפן. בשני המקרים מדובר במכוניות המיועדות לשוק האמריקני, ונושא התקינה עדיין לא ברור. לעומת זאת, בסאאב מתכוונים להתחיל בייבוא גרסת הסטיישן ל-9-3. זו מבוססת על מכונית התצוגה שנחשפה בפרנקפורט ומציגה מראה ספורטיבי מהמקובל בתחום הסטיישן. היות והיא גם תזכה לכינוי שונה, היבואן מקווה כי יוכל לשווקה כמכונית יותר אופנתית, פחות סטיישן.