קרייזלר - בעיה של מחיר? ליצרן הרכב האמריקני יש שפע של חידושים בשרוול, אבל כולם כמובן הופכים זניחים אם רמות המחיר יישארו כה גבוהות. הרשימה בהחלט מעניינת, וכוללת PTקרוזר פתוח ואפילו מוגדש, C300 יוקרתית וגדולה, וקרוספייר עוד יותר ספורטיבית. אבל אם ה-PT תהיה יקרה במאה אלף שקלים מה-307 CC, והקרוספייר תעלה יותר ממרצדס SLK, יודע גם היבואן האופטימי כי אף אחד לא ייקנה. ולכן, במצב הנוכחי נראית גרסת הטורבו-דיזל החדשה והאוטומטית לוויאג'ר כחידוש החשוב ביותר מבחינת מכירות. ועל כך גם בונים שם. רובר - יש מחליפה? מצב היצרן הבריטי אינו מבריק, וחוסר הבהירות לגבי תוכניות העתיד משפיע ישירות גם על היבואן. המכונית לה ממתינים בסוכנות המקומית בכיליון עיניים היא מחליפת ה-45. המכונית החדשה תבוסס על פלטפורמה מקוצרת של ה-75, אולם עדיין לא ברור קצב ההתקדמות של היצרן. האם הוא זקוק לסיוע חיצוני או שותף פיננסי כדי להעלות את המכונית לפסים מעשיים, או יכול לסיים את הפרויקט באופן עצמאי. מעבר לכך, עיקר החדשות ברובר הוא מה לא יגיע. ברשימה זו נכללת הסיטי, המבוססת על האינדיקה ההודית. היא מוצעת רק בגרסה ידנית ולפי היבואן סובלת ממחיר יקר מדי. גם גרסת הסטריט-וויז ל-25 לא תגיע בגלל מחיר יקר מדי. רנו - עוד מגאן והפתעה רומנית רנו כבר נמצאת בשיאה של תוכנית המגאן, אבל השקת הסדרה המגוונת בארץ טרם הסתיימה. הסניק כבר כאן אבל לקראת שנת הדגם 2005 יכנס להילוך גבוה שיווק גרסת ה-1.6 ליטר החשובה. בד בבד תנחת כאן גם גרסת הגרנד-סניק המוארכת בעלת שבעת המושבים. זו תשווק כאן עם מנוע ה-2.0 ליטר ובשתי רמות גימור. מעט אחר כך ינחתו באולם התצוגה המגאן קופה-קבריולה והספורט המוגדשת. האספאס, שעל בואו בישר אשתקד היבואן בתערוכת הרכב, יישאר בסופו של דבר בצרפת בגלל תג-מחיר גבוה מדי. הקליאו עברה מקצה שיפורים לא משמעותי במיוחד, ושיווק הגרסה החדשה יחל עם פתיחת שנת הדגם 2005. רנו הציגה לאחרונה את המודוס, מיניוואן קטן המבוסס על הקליאו הבאה, אשר יגיע לייצור כבר בקיץ. תחילת שיווק באירופה תהיה רק לקראת סוף השנה, ולארץ יגיע כנראה רק בשנת הדגם 2006. אחרי שספגה מהלומה בתחום המסחרי, עומדת רנו להשיב מלחמה לפורד קונקט ולסיטרואן ברלינגו המוגדשים. במהלך השנה יוחלף הקנגו המוכר בגרסת ה-CDI שמצוידת במנוע ה-1.5 ליטר 80 כ"ס. בעזרת הקנגו 1.5 יחליף היבואן את שתי הגרסאות ששווקו בעבר בארץ - דיזל רגיל וטורבו-דיזל, ששיווקו הופסק לפני מספר חודשים. אבל אחת ההפתעות הגדולות עליה עמלים ברנו תגיע דווקא מרומניה. מדובר בחידוש הקשר עם חברת דאצ'יה הרומנית, תוך כוונה לייבא לכאן מכוניות מתוצרתה כבר במהלך שנת הדגם 2005 או 2006. רנו נטלה את השליטה על המפעלים הרומניים ב-99' ומאז שדרגה את יכולתם. היא זו שנותנת חסות וזו שדוחפת את המכונית הרומנית לייצוא. המכונית שתגיע ארצה היא חדשה לחלוטין, תוכננה על-ידי רנו ותיוצר על קו חדש לחלוטין. מדובר בתוכנית עבור שווקים מתפתחים, שמטרתה ייצור משפחתית מצוידת אך זולה. עדיין לא ברור איזה סמל תענוד המכונית (כנראה דאצ'יה) ובכל מקרה יהיה אזכור לחברת רנו על גוף המכונית. המכונית הרומנית תתבסס על פיתוח מוארך של פלטפורמה B של רנו וניסן (מיקרה, קליאו הבאה) ותוצע עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית מבית רנו. היא תוצע בגרסאות סדאן, סטיישן, ומאוחר יותר גם כטנדר. מחיר מפתה אמור להפוך אותה מושכת במיוחד עבור ציי רכב. שברולט - חוזרים למאליבו שברולט כבר אינו מותג רק אמריקני בארץ, ומבחינת כמות המכירות, ההגמוניה בהחלט עוברת ליוצאות קוריאה. ובכל זאת, החידושים החשובים של מותג זה יגיעו דווקא מהחזית האמריקנית עם שינוי מקיף למבחר הדגמים. ראשית, אחרי העדרות ארוכה יחזור השם מאליבו לשוק המקומי. אלא שהפעם מדובר במכונית חדשה ושונה לחלוטין מזו ששווקה כאן בעבר. היא תגיע לכאן בסוף הקיץ ותחליף את האלרו היוצאת. עוד מכונית שעשויה להגיע עד סוף השנה היא הקובלט, שהוצגה בתערוכת דטרויט, ומחליפה למעשה את הקאווליר. שברולט גם צפויה להתחיל בייבוא הטריילבלייזר לארץ. רכב זה מהווה בסיס לסאאב 9-7 העתידית ולאיסוזו אסנדר, ואולם נראה שלארץ טובים סיכוייו להגיע דווקא במדי המותג האמריקני. עוד בבדיקה נמצא הוונצ'ר, מיניוואן גדול שיתחרה בוויאג'ר. בחזית הקוריאנית של שברולט לא צפויים שינויים מהותיים. אולם גם שברולט פוזלת למזרח אירופה, ואם ב-2004 למדנו שמותג זה מוכן ללבוש פנים קוריאניות, ייתכן ובשנת הדגם הבאה נכיר אותו גם תחת דגל רוסי. מדובר כמובן באפשרות להביא את רכב השטח שפותח עם לאדה, ושיכונה כנראה "ניבה". היבואן עדיין לא החליט סופית, ולכן גם לא ברור אם רכב זה יגיע בשנת הדגם 2005 או 2006. אם וכאשר, השבי הניבה יוצע עם מנועי בנזין של אופל ודיזל של פיאט, והוא עשוי להיות רכב השטח הזול בארץ. כל זאת אם היצרן האמריקני יעמוד בהבטחה לשפר משמעותית את איכות המכונית הרוסית.