שתף קטע נבחר
 

סוזוקי SV1000S - אהבה בשניים

לא כולם אוהבים מנועי V-טווין. חלק נפגעו בעבר, אחרים לא הצליחו להתחבר לקסם. במיוחד עבורם, וגם קצת בשבילנו, לקחנו את סוזוקי SV1000S לרכיבת בכורה מקומית

אתם מכירים ודאי את הסיפור. לקראת סוף שנות ה-90 התקנאה סוזוקי בהצלחותיה של דוקאטי, והחליטה להשיק את ה-TL1000, אופנוע ספורטיבי עם מנוע V-טווין גדול. השאיפה הייתה להגיע גבוה, היומרה התגלתה כמוגזמת והתוצאה הייתה אופנוע קיצוני מדי, עם מחלות ילדות רבות שלא טופלו היטב על-ידי היצרן. בעיות תכנון שונות שהתווספו לכך, חרצו את גורלו של האופנוע המבטיח. ייצורו הופסק לחלוטין.

 

המנוע לעומת זאת, לא נתן שום סיבה לאכזבה. שפע מומנט וכוח, צליל "נכון" ובעיקר אופי מתאים הפכו אותו ליקיר התעשייה. לא פלא שמצא בית חם אצל יצרנים אחרים. אגב, גם ה-V-Strom של סוזוקי עצמה, אשר נבחן כאן לא מזמן, עושה שימוש יעיל במיוחד באותו מנוע מוצלח.

 

ב-99' שוב ניסתה סוזוקי את כוחה עם V-טווין ספורטיבי, אלה שהפעם הלכו "על קטן". ה-SV650 היה קטן יותר, רגוע, וידידותי בהרבה, ולכן גם הפך בן לילה ללהיט מכירות. נראה היה כי אפילו סוזוקי הופתעו מהצלחתו, אבל ידעו להסיק את המסקנות. מדוע לא להשתמש במנוע ה-TL באופנוע מסוגו של ה-SV, ולייצר SV1000? ובאמת, למה לא?

 

נראה מצוין

 

כעת, כשנה אחר השקתו בעולם, מגיע ה-SV1000S גם לארץ. על פניו מדובר באופנוע ספורטיבי מתון יחסית, אשר לפחות לפי היצרן, אמור לשלב יכולת ספורטיבית לא מבוטלת אך גם לא קיצונית, עם יכולות פרקטית ויומיומית סבירה. המנוע הוא כאמור מנוע ה-TL, אך לאחר שעבר מקצה שיפורים מקיף ויסודי.

 

ה-SV אכן נראה מצוין. מבחינתנו לפחות, מדובר באחד האופנועים הנאים שנחתו פה לאחרונה. העיצוב מחודד, מודרני, נקי, עדכני, ולמרות זאת אינו חוטא ב-"עיצוב יתר" מוגזם. בשילוב עם המנוע החשוף ושלדת הקורות המעניינת, בהחלט מדובר בעיצוב ייחודי ומקורי.

 

תנוחת הישיבה טובה גם כן. יחסית לאופנוע ספורטיבי מדובר בתנוחה זקופה יחסית, עם כידון גבוה ורחב. נקודת זכות ראשונה - אין עומס רב על הזרועות. מיקום הרגליות מהווה פשרה טובה בין מרווח הטיה נדיב לנוחות רוכב נדרשת. המושב נוח למדי, ומיכל דלק צר בחלקו האחורי (17 ליטר של נפח) מאפשר חביקה טובה של האופנוע בעזרת הירכיים. לוח המחוונים נאה למראה, קל לקריאה אך חסר מד דלק. את מד הסל"ד הגדול והברור מאד אהבנו. קצת פחות את יעילותן הבינונית של המראות.

 

מתנהג יפה

 

מרכז הכובד הנמוך ורוחבו הצר של האופנוע, מסתירים היטב את משקלו – 187 ק"ג. בעיר הוא נעים לרכיבה, בודאי יחסית לאופנועי ספורט קיצוניים. תנוחת הישיבה הזקופה מעניקה שדה ראיה טוב, וההיגוי קליל ויעיל. אלא שיותר מרשים כאן המנוע, המספק כוח רב כבר בסל"ד נמוך ומזניק את האופנוע בזריזות לפנים. יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים, כמו גם מנגנון השילוב, מצוינים. המצמד ההידראולי רך ונוח לשימוש.

 

מחוץ לעיר מוכיחה עצמה תנוחת הישיבה ה"שפויה" יחסית, גם אחרי שעות רכיבה ארוכות. מיגון הרוח טוב ויעיל, המתלים הרכים מתפקדים מצוין, ההיגוי נותר קליל ונעים, ואילו יחס ההעברה הארוך בשישי - 4000 סל"ד ב-100 קמ"ש - משרה נינוחות ורוגע. זאת, אם לא מטרידה אתכם רעידה קלה אך מורגשת בכידון. צריכת הדלק, גם ברכיבה רגועה, נותרה גבוהה מאד עם כ-14 ק"מ לליטר.

 

קליל מדי?

 

אלא שייעודו של ה-SV אינו רק נסיעה רגועה, כי אם בעיקר רכיבה ספורטיבית מהירה. וכאן כצפוי מככב המנוע עוד יותר, עם תגובה חזקה, מדויקת, מבוקרת ונשלטת בכל פתיחת מצערת. כמעט מיותר לציין שמרווח ההטיה כאן מצוין, ולבטח לא מהווה מכשלה לרוכב הממהר.

 

מערכת הבלימה תפקדה מצוין לכל אורך המבחן. הקדמי אמנם לא מייצר כוח האטה מיידי, אך הוא מדויק ומאפשר שליטה מעולה על קצב הבלימה. באותה נשימה יש מקום לציין לזכות גם את פעולת המצמד המבורכת, במניעת נעילת גלגל אחורי בהורדות הילוכים נמרצות (מדי) - תופעה שכיחה ב-V-טווינים חזקים.

 

המתלים המצוינים סופגים היטב, ומצמידים בחוזקה את הגומי הדביק לאספלט. אלא שככל שעולה הקצב ומשתבש הכביש, מתקשה האחורי לעקוב במדויק על קו ההתקדמות. במהירות גבוהה במיוחד מצטרף גם הכידון למחאות, ומגיב בעצבנות קלה ונדנודים מטרידים, אשר עלולים היו להוות בעיה של ממש ללא משכך ההיגוי המובנה. כאן מאבד ההיגוי את הדיוק המוכר, והופך במפתיע מעט לקליל מדי. אגב, בעיה דומה - אם כי חמורה בהרבה - אפיינה את ה-TL.

 

סיכום

 

ה-SV מהווה חבילה מוטורית מוצלחת במיוחד. בצד הספורטיבי הוא מציג שלדה משובחת, מתלים ובלמים טובים, וכמובן מנוע מעולה. בצד השלילה אפשר לציין היגוי עצבני יתר על המידה במהירות גבוהה. ואסור לשכוח גם את הצד השימושי של המשוואה. כאן מציעה סוזוקי תנוחת רכיבה נוחה ואופי רגוע, מול טווח רכיבה קצר מדי בין תדלוקים.

 

אלא שיותר מכל, ה-SV הוא אופנוע V טווין טהור. ואין לנו ספק שלא כל אחד יאהב את השוני הקיצוני לעומת ארבעה צילינדר צווחני מיפן. זאת תצורת מנוע שקודם כל חייבים לאהוב ולהעריך, ורק אז לגשת ולשקול בהיגיון את תכונותיו ומאפייניו של הכלי. יעזור כאן לדעת כי בין מתחריו, ה-SV הוא הזול ביותר. הונדה VTR יקר ממנו ב-3,000 שקלים, דוקאטי DS יעלה עשירייה משמעותית נוספת.

 

אולי חשוב מכל, ה-SV נראה כמתמודד שווה כוחות לפחות לאותו VTR מוזכר של הונדה, אותו בחנו לא מזמן ואהבנו מאד. ועובדה זו לכשעצמה, מלמדת כי הסוזוקי החדש נכנס מייד לרשימת ה"מועדפים" שלנו. יש יותר טוב מזה?

 

בעד - מנוע, שלדה, בלמים, עיצוב, תנוחת רכיבה 

נגד - עצבנות כידון במהירות, טווח דלק


סוזוקי SV1000S

סוזוקי SV1000S
שם יצרן ודגם סוזוקי SV1000S
מנוע 2 צילינדרים ב-V עם 8 שס' ו-4 פעימות
נפח 996 סמ"ק
קירור מים
הספק מרבי/מומנט מרבי 120 כ"ס/10.4 קג"מ
אורך 213 ס"מ
רוחב 73 ס"מ
בסיס גלגלים 143.5 ס"מ
גובה מושב 81 ס"מ
משקל 189 ק"ג
צמיגים 120/70R17 מלפנים, 180/55R17 מאחור
נפח מיכל דלק 17 ליטר
מחיר 86,000 שקלים
ביטוח חובה 3,450 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמה כיף הטווין...
צילום: טל זוהר
כמה נדיב המרווח...
צילום: טל זוהר
כמה יפה הצללית...
צילום: טל זוהר
לא הגזמנו קצת...?
צילום: טל זוהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים