שתף קטע נבחר
 

איוו על המסלול

מאחורי הלנסר איוו שהגיעה לישראל מסתתרת מורשת מירוצי ראלי שהתחילה בראשית שנות ה-90

באופן מעניין למדי יש דמיון בדרכן של מיצובישי וסובארו באליפות העולם בראלי. את השתתפותן באליפות הן החלו בראשית שנות התשעים עם מכוניות גדולות יותר: סובארו עם הלגאסי ומיצובישי עם הגאלאנט VR4. אבל למרות שהאימפרזה מפורסמת יותר, הקדימה דווקא מיצובישי את סובארו בחדירה לאליפות עם משפחתית קומפקטית.

 

בתחילת עונת 93' היא הציגה את הלנסר איוו הראשונה, כאשר בסוף אותה עונה יוצאת לדרך האימפרזה. ב-94' מוצגת האיוו 2 וב-95' מצטרף טומי מאקינן לקבוצה והלנסר גם משיגה ניצחון ראשון (עם קנט אריקסון דווקא). בסוף 95' מוצגת האיוו 3 עימה יזכה מאקינן באליפות העולם הראשונה שלו ב-96'. מכאן יעשה מאקינן היסטוריה מדהימה כאשר יזכה בארבע אליפויות עולם רצופות עם הלנסר (איוו 3, 4, 5, ו-6).

 

פתיחת המילניום החדש מוצאת את מיצובישי עם לנסר שבנויה בהתאם לתקנות קבוצה A המתיישנת. זו מתחילה לפגר באליפות מול מכוניות ה-WRC החדשות. ב-2000 היא לא בתמונה וב-2001 מסיים מאקינן שלישי כאשר בתחילת העונה הוא נוהג בלנסר איוו 6 עם מתלה אחורי חדש ובסופה עם לנסר איוו 7. מאקינן עוזב ואחרי שנה נוראה נוטשת מיצובישי את הראלי ב-2002. היא חזרה ב-2004 אך בינתיים ללא תוצאות טובות.

 

__________________________

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיצובישי לנסר איוו 1, מעונת 1993
מיצובישי לנסר איוו 2, 1994
מיצובישי לנסר איוו 3, האלופה הראשונה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים