שתף קטע נבחר

פיז'ו ויוה-סיטי - ויוה פיז'ו

הקטנוע החדש של פיז'ו לא מתיימר להעניק חווית רכיבה, אלא בעיקר ניידות נוחה וזולה. מטרה שקל להשיג?

אל השוק הצפוף של קטנועי ה-50 סמ"ק הקטנים, הצטרפה לאחרונה גרסה חדשה לחבר ישן. ה"ויוה-סיטי" הפצפון של פיז'ו מקבל גרסת צבע חדשה ויפה המכונה "בלו-ליין" ("Blue Line"). צריך רק להזכיר כי מדובר אחרי הכל בקטנוע הנמכר בארץ שנים אחדות. כלי קטן, פשוט וצנוע במיוחד, המבטיח בעיקר להעניק תחבורה עירונית בסיסית, אמינה וזריזה.

 

אלא שלא היינו מטריחים אתכם למבחן העוסק באיכויות צביעה חדשה. הקטנוע המחודש מבטיח כי הוא מצויד גם בפלסטיקה איכותית מבעבר, ובעיקר טוען לזריזות גבוהה מאי פעם. איך הוא עושה את זה? בעזרת צעד הגיוני, גם אם מפתיע ביחס לאבולוציה המוכרת בתעשייה - הקטנת קוטר הגלגלים מ-"12 ל-"10. איך זה ישפיע למשל על יכולת הספיגה של המתלים? יצאנו לבדוק.

 

"בלו-ליין"

 

כמה מילים קצרות על הכלי הבסיסי. ל"ויוה-סיטי בלו-ליין", כך הוא באמת נקרא, מנוע שתי פעימות מקורר אוויר בנפח 50 סמ"ק, מאייד עם משנק אוטומטי, תמסורת אוטומטית, הנעה חשמלית ורגלית הנעה לגיבוי.

 

לקטנוע מראה יפה, נקי ומעוגל, ובהתאם למיצובו כקטנוע יעיל ופשוט הוא נעדר כמעט אלמנטים עיצוביים מיוחדים. בהתאם לשמו הוא מגיע בצביעה תכלכלה נאה, כאשר סביבת הרוכב צבועה כחול כהה יותר. בחזיתו משולב פנס חזית עם פנסי איתות, ואם פספסתם, דמות האריה של פיג'ו בולטת למרחוק...

 

גם מאחור משולבת יחידת התאורה כמקשה אחת, איכותית למראה. למושב שני גוונים, ומתחתיו חלל אחסון המכיל בקושי קסדה מלאה. אין תאי אחסון נוספים, אבל וו תליה קטן ומעט מרחב מתחת לרגליים מאפשרים נשיאת מעט (מאד) מטען. כלי המבחן לא כלל סבל אמנם, אך זה כלול (עם ארגז קטן) בכלי חדש.

 

לוח המחוונים נאה ושימושי, וכולל שעון זמן, מד דלק ונוריות אזהרה שגם באור שמש ישיר ניתנות לקריאה בקלות. איכות הגימור עושה רושם מצוין, אך חבל שאין כל רגלית צד, ואילו תפעול רגלית האמצע ללא ירידה מהקטנוע קשה לביצוע.

 

פצפון, מרווח, זריז

 

למרות מימדיו הצנועים, הפיז'ו הקטן מרווח למדי. רוכבים בגובה ממוצע ימצאו מרחב מחייה מרשים. המושב רחב ותומך לפחות למרחקים עירוניים, אם כי היינו שמחים למעט יותר מקום לכפות הרגליים במדרס.

 

המנוע החרישי מניע מיידית, ומייצר יכולת משיכה נאותה, עם תמסורת שמגיבה היטב אך עם מחנק קטלני באזור המהירות המותרת בעיר, פלוס מספר אחוזים. בקיצור, גם עם רוח גבית ובירידה תלולה, כל שהצלחנו לזהות על מד המהירות היה 65 קמ"ש. "אמיתיים" אמנם, אבל גם איטיים.

 

אלא שעל כוח המנוע הצנוע מחפה הסיטי בזריזות מרשימה. הקטנת החישוקים מאפשרת שינויי כיוון במהירות בזק ובדיוק מפתיע. אלא שכצפוי, מחיר הזריזות הוא היעדר יציבות כיוונית. גם עליה על מדרכות מחייבת משנה זהירות נוכח מרווח הגחון המוגבל.

 

יש עם זאת זווית צידוד מעולה המאפשרת כמעט סיבוב במקום, או השתחלות בחריצים בלתי-אפשריים לכאורה. החשש כי יכולת ספיגת המהמורות תפגע קשות התגלה כלא מוצדק. המתלים רכים דיים, איכותיים וסופגים בצורה סבירה בכל תנאי, למעט בכביש משובש מאד-מאד.

 

לסיום, מערכת הבלמים עם דיסק לפנים ותוף מאחור זוכים לציון "טוב". אין הרבה רגש אמנם, אך עוצמת הבלימה מכובדת. תפעולם במשולב ובצורה נבונה, יאפשר בלימות חזקות ובטוחות.

 

סיכום

 

פיז'ו ויוה סיטי בלו-ליין הוא קטנוע קטן, יעיל ויפה, ותמורת 10,700 שקלים מציע תמורה הוגנת. מתחרים ישירים דוגמת מציעים אלטרנטיבה זולה (סאן יאנג מסק 50, ב-1,000 שקל) או יקרה יותר – כמו וספה ET2, תוספת של 2,000 שקל. אנחנו מרוצים בעיקר מהזריזות ויכולת התמרון, אך מאוכזבים מיציבות מוגבלת ומהירות מרבית מוגבלת. בכל מקרה, הוא שווה הצצה ובדיקה.

 

בעד: עיצוב, נוחות, בלמים, זריזות  

נגד: מהירות מרבית, יציבות, מרווח גחון, העדר רגלית צד


פיזו ויוה-סיטי בלו-ליין

פיז'ו ויוה-סיטי בלו-ליין
יצרן ודגם פיז'ו ויוה-סיטי בלו-ליין
מנוע צילינדר אחד, 2 פעימות
קירור אוויר
הספק מרבי/מומנט מרבי לא צויין
אורך 174 ס"מ
רוחב 70 ס"מ
בסיס גלגלים 125 ס"מ
צמיגים 120/70R10 מלפנים, 130/70R10 מאחור
נפח מיכל דלק 6 ליטרים
מחיר 10,700 (כולל סבל, ארגז, קסדה ומנעול)
מחיר ביטוח חובה 1,718 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו ויוה-סיטי בלו-ליין
צילום: אבי פרדימן
פשוט
צילום: אבי פרדימן
קל
צילום: אבי פרדימן
ונוח
צילום: אבי פרדימן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים