שתף קטע נבחר

הרהיטים היו פגומים והעסקה בוטלה

בני זוג מירושלים רכשו רהיטים ב"רהיטי עמק איילון" וגילו שהם פגומים. נציג החברה אישר זאת והבטיח להחליפם, אך לא עמד בהבטחה. ביהמ"ש חייב את החברה לבטל את העסקה ולהשיב לתובעים את כספם בתוספת הוצאות

בני הזוג מ' מירושלים לא העלו בדעתם, לדבריהם, כשהזמינו בנגריית "רהיטי עמק איילון" שבאזור התעשייה ברמלה, מערכת רהיטים לחדר השינה ולסלון בביתם, כי "הם עומדים ליפול בפח". במעמד החתימה על העסקה הכל נראה ורוד, הבטיחו להם והם האמינו, כי הרהיטים יסופקו במועד הנקוב בהזמנה. המוכרים הצטיינו באדיבות, חייכו אליהם, לחצו את ידיהם, לא לפני שגבו מהם את מלוא התמורה בסך 13,100 שקל.

 

הבטיחו אבל לא קיימו. הרהיטים המוזמנים לא סופקו במועד המובטח, הם הובאו לביתם של בני הזוג באיחור ניכר. איחור באספקה היא רעה חולה שהצרכן הישראלי מורגל אליה ובני הזוג מ' היו אולי משלימים עם אי העמידה בלוח הזמנים של רהיטי עמק איילון, שמתהדרת במודעות מאירות עניים שהיא מפרסמת באיכות תוצרתה, אילולי היו מגלים שברהיטים החדשים שרכשו במיטב כספם קיימים פגמים חמורים.

 

בני הזוג ניסו, לדבריהם, שוב ושוב, לשכנע את המוכרים האדיבים מרהיטי עמק איילון לסור לביתם ולראות במו ענייהם את האיכות, או נכון יותר הנחיתות, של הרהיטים שסופקו להם, אבל אלה לא גילו הפעם אדיבות יתירה ולבני הזוג לא נותרה הברירה אלא לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים ולבקש את התערבותו.

 

בתביעה שהגישו נגד רהיטי עמק איילון ובדיון בבית המשפט טענו בני הזוג, כי סופקו להם רהיטים עם פגמים חמורים: סדקים ופגמים בעץ, כריות הריפוד נפרמו והבטנה שקעה, לאחר זמן קצר תחתית המיטה בחדר השינה קרסה.

 

הם סיפרו כי טכנאי שנשלח מטעם הנתבעת לבחון את התלונות אישר שהן מוצדקות וקבע שיש להחליף חלק מהריהוט ולתקן פגמים ברהיטים אחרים, והבטיח כי יחזרו אליהם כדי לבצע את מה שצריך לבצע. לאחר ביקורו המתינו בני הזוג למלאכי השרת של רהיטי עמק איילון אך אלה בוששו להגיע. התזכורות של בני הזוג לא הועילו, שום נציג של הנתבעת לא הגיע לביתם.

 

השופט, רפי שטראוס, שדן בתביעה, שמע את הצדדים, עיין בצילומים "המרשיעים" והגיע למסקנה כי לא צריך לגלות מומחיות בענייני ריהוט כדי להיווכח בצדקת טענותיהם של התובעים. היו לו לשופט טענות קשות כלפי הנתבעת. "נציג הנתבעת", ציין השופט, "הסתפק באמירות כלליות כמו 'אנשי מחלקת השירות שלנו היו בביתם וטיפלו בליקויים, החברה תמיד נכונה לטפל בתלונות של לקוחותיה'. לא הוצג, ונציג הנתבעת אישר שלא קיים דו"ח של הטכנאי שביקר בבית התובעים ובדק את תלונותיהם. הנתבעת אף לא טרחה להעיד את אותו טכנאי אשר מן הסתם רק הוא יכול לתמוך בגרסתה".

 

השופט, שקיבל את התביעה, הורה על ביטול עסקת המכר וחייב את רהיטי עמק איילון לשלם לתובעים את מלוא התמורה, בסך 13,100 שקל ועוד 1,000 שקל כפיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה להם. הנתבעת חויבה גם לשלם לבני הזוג הוצאות משפט, אגרה וביטול זמן בסך 1,000 שקל (ת"ק 2696/04).

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכריות נפרמו (אילוסטרציה)
מומלצים