שתף קטע נבחר

בג"ץ אישר פרסומת "התאילנדית החמה" עם צחי נוי

ההחלטה ניתנה בעקבות עתירת חברת נטו נגד הרשות השנייה, על פסילה של תשדיר הפרסומת "מג'יק נודלס". נטו: "הפסילה המיותרת גרמה לנו נזקים כבדים. נשקול את צעדינו בהמשך"

חברת המזון Neto זכתה היום (ד') בעתירה שהגישה נגד הרשות השנייה, בעקבות פסילת הפרסומת למותג "מג'יק נודלס" בכיכובו של צחי נוי. הפרסומת נפסלה, לאחר שעלתה לאוויר, בטענה לפגיעה ברגשות הנשים התאילנדיות. נטו עדיין לא החליטה אם הקמפיין יעלה לשידור מחדש.

 

פסק הדין ניתן פה אחד על ידי נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, ושני שופטים נוספים. השופטים נימקו את החלטתם בכך, שמדובר בפסילה מיותרת של תשדיר הומוריסטי, ובהחלטה קיצונית הפוגעת פגיעה בחופש הביטוי של העותרת.

 

כאמור, לפני כעשרה חודשים עלתה לאוויר פרסומת לאיטריות מג'יק. לטענת הרשות, התשדיר נפסל מאחר שבקריינות שמלווה אותו נאמר: "לא כל תאילנדית חמה ומוכנה בתוך 4 דקות", ויש בכך משום פגישה בטעם הטוב ובכבוד האישה. על פי בקשת הרשות שונתה הפרסומת והקריינות, אך גם את הנוסח המתוקן פסלה הרשות.

 

לאחר שהתשדיר נפסל פעמיים, פנתה חברת נטו לבג"ץ בחודש ינואר השנה. בעתירתה טענה, כי ההחלטה לפסול את הפרסומת חורגת משיקול הדעת שהוקנה לרשות ופוגעת פגיעה שאינה כדין בחופש הביטוי המסחרי ובחופש העיסוק והתחרות. עוד טענה נטו, כי מדובר בפרסומת הומוריסטית שתכניה תמימים ואינם פוגעים ברגשות הציבור.

 

השופט ברק כתב בהחלטה, כי לאחר צפייה בתשדיר הגיע למסקנה כי התמונות המופיעות בפרסומת אינן חורגות כלל מן המקובל והסביר בפרסומות ובשידורים אחרים בטלוויזיה. "הרימוז המיני הוא מינורי והאלימות מסוגננת וקריקטוריסטית", כתב ברק.

 

לגבי האמירה השנויה במחלוקת "לא כל תאילנדית חמה ומוכנה בארבע דקות", טען ברק, כי בהקשר בו היא מופיעה בפרסומת היא אינה פוגעת בטעם הטוב במידה המצדיקה את פסילת הפרסומת.

  

עדי עזרא סגן יו"ר נטו מסר, כי: "החברה מברכת על ההחלטה. לא היה מקום לפסילה גורפת של פרסומת הומוריסטית, שהיתה הבסיס לנדבך מרכזי והכרחי ממהלך שיווקי שלם. הפסילה המיותרת גרמה לנטו נזקים כבדים אותם אנחנו אומדים ונשקול את צעדינו בהמשך".

 

דוברת הרשות השנניה מסרה בתגובה: "אנחנו לומדים את הפסיקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים