אודי, חלק מקונצרן פולקסווגן הגרמני, חשפה את מתיחת הפנים ל-A4, המשפחתית היוקרתית שממוצבת מול ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. זוהי כמובן תגובה טבעית מצד אודי למתיחת הפנים אותה עברה ה-C לפני זמן לא רב, כמו גם למידע שדלף על סדרה 3 חדשה. זו האחרונה צפויה להיחשף במחצית הראשונה של שנת 2005 ומתיחת הפנים המקיפה של ה-A4 מכוונת כך שתסייע לאודי להמשיך ולהיות תחרותית. אחרי הכל, ה-A4 הנוכחית הוצגה כבר לפני כארבע שנים. מה השתנה? דבר ראשון שניתן להבחין בו, הוא כמובן העיצוב החיצוני. למי שעקב בתקופה האחרונה אחרי הקו העיצובי של אודי, לבטח איננו מופתע. את ההשראה הגדולה ביותר לעיצוב תרמה כפי הנראה הנובולרי, אותה מזכירה ה-A4 המחודשת לא רק בסבכה הקדמית הגדולה ויחידות התאורה המעוצבות, אלא גם ביחידות התאורה האחוריות ובעיצוב תא המטען. גרסת הסטיישן המחודשת זוכה למראה שמזכיר במידה מסוימת את ה-A3 ספורטבק, שנחשפה אף היא לאחרונה. בתא הנוסעים, מלבד תוספות אבזור שונות, תציע כעת אודי עיצוב אופייני יותר לקו הדגמים העכשווי. וזה אומר כי הסבכה הקדמית בצורת טרפז מופיעה בקנה מידה מוקטן גם במרכז גלגל ההגה, בעוד שהקונסולה המרכזית משתפלת לכיוון המושבים. בנוסף לשינוי העיצובי, תוצע כעת ה-A4 עם שלושה מנועים חדשים. אלו יהיו יחידת בנזין בנפח 3.2 ליטר, V6 ו-255 כ"ס שמוצעת גם ב-A3, לצד מנוע ה-2.0 ליטר, מגדש טורבו והזרקה ישירה עם 200 כ"ס מהגולף GTI. אגף הסולר יזכה לחיזוק בדמות מנוע V6 חדש בנפח 3.0 ליטר המספק 204 כ"ס. מנוע זה הוצג במקור ב-A8 וב-A6 החדשה. הגרסה הבכירה בהיצע ממשיכה להיות ה-S4, עם מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר ו-344 כ"ס. משפחת ה-A4 המחודשת, מימין למטה בכיוון השעון: S4, סטיישן, A4 באודי מבטיחים עוד כי טיפלו בשלדת ה-A4, וכי כעת המכונית בעלת התנהגות כביש ונוחות נסיעה טובים יותר. זאת, תודות לכיול מחדש של מערכת המתלים, הכולל בולמים חדשים, קפיצים מכויילים מחדש ורכיבים שונים ש"הושאלו" מה-A6. לא דגם חדש אבל למרות השינוי המקיף אותו עוברת ה-A4 לקראת חשיפה בתערוכת פאריז הקרובה, מדובר בכל זאת במתיחת פנים ולא בדגם חדש לחלוטין. כראייה לכך מציינת אודי כי המכונית החדשה עושה שימוש באותה פלטפורמה כמו ה-A4 הנוכחית, ותציע מימדים כמעט זהים. למעשה, למעט האורך שצמח בארבעה ס"מ ל-458, נותרו המימדים זהים לבעבר: בסיס הגלגלים עומד על 265 ס"מ, הרוחב הוא 177 ס"מ ואילו הגובה 143 ס"מ. מה שבכל זאת השתנה מבחינה זו הוא נפח ההטענה, שגדל מ-445 ליטר ל-460 בגרסת הסדאן, ומ-440 ליטר ל-442 בגרסת הסטיישן. זו האחרונה מציעה כעת עד 1,188 ליטר כאשר המושבים מקופלים, לעומת 1,185 בעבר. אודי תציג את ה-A4 המחודשת בפני קהל המבקרים בתערוכת פאריז הקרובה, שתפתח שעריה לציבור ב-25 בספטמבר. בשלב מאוחר יותר, ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית, ייחל שיווק המכונית בשווקים השונים באירופה. לישראל, כך מוסרים לנו מצ'מפיון מוטורס, תגיע ה-A4 המחודשת ברבעון הראשון של 2005, כלומר סוף שנת הדגם 2005, או בראשית הרבעון השני כדגם 2006. עדיין לא ידוע מה יהיה השינוי במפרט ובהיצע הגרסאות בשוק המקומי, אם כי ככל הנראה לא צפוי שינוי מהותי מה-A4 הנוכחית.