שנתיים בדיוק לאחר שנחשף בתערוכת פאריז 2002, חוזר הטוארג, רכב הכביש-שטח של פולקסווגן לדוכן התצוגה. ולאחר שכבר הרשים את עולם הרכב עם מנוע טורבו-דיזל V10 אדיר כוח ומומנט, הוא מופיע בגרסת W12 חזקה במיוחד וייחודית. לא במקרה, אגב. אחד ממתחריו של הטוארג עונה לשם פורשה קאיין. השניים למעשה אחים-תאומים, שפותחו על אותה פלטפורמה וחולקים מרכיבים רבים נוספים. ופורשה חושפת בפאריז, במקרה, גרסת 500 כ"ס חזקה במיוחד... דמיון לפורשה קאיין שמה המלא והרשמי של הגרסה החדשה לטוארג הוא "W12 ספורט". ואתם יכולים לנחש כי היא מצוידת במנוע ה-W12 של הפאטון, יחידת כוח בנפח 6.0 ליטר, עם הספק מרבי של 450 כ"ס ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ. אלה נתונים קרובים באופן לא מקרי לאלה של הקאיין טורבו, החזק ביותר עד לפני זמן קצר אצל פורשה. עם 450 כ"ס ו-63.2 קג"מ ממנוע V8 בנפח 4.5 ליטר,כולל מגדש טורבו, מדובר בפוטנציאל כמעט זהה. מה שמסביר מייד מדוע פורשה השיקו זה עתה גרסת 500 כ"ס... הטוארג יציע גם ביצועים דומים לאלה של הפורשה-החזקה-מכולן-לשעבר. 5.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש. תיבת שישה הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני מעבירה את הכוח לכל הגלגלים. במסגרת מכון הכושר לא נעשו שינויי עיצוב מהותיים למעט פגושים חדשים, שינויים קלים לסבכה הקדמית ומפתחי גלגלים נדיבים יותר. בתא הנוסעים תציע פולקסווגן מושבי עור ספורטיביים חדשים משולבים באלקנטרה, נגיעות אלומיניום פה ושם וגם לוגו "W12 ספורט" על מפתן הדלתות. כך שכשאתם אוספים את החברים לבית הקפה, לא יהיה ספק ששילמתם קצת יותר מהטוארג של השכן. אם תוכלו לשלם עליו.