Pariah: נידוי נעים
פירוש המילה Pariah הוא "מנודה", אבל נראה כי נידוי הוא בדיוק ההפך מהתגובה שיקבל Pariah כשיצא לשוק במרץ 2005. עם גרפיקה מצוינת, כלי רכב וכלי נשק שווים, נראה כי מדובר במשחק שבהחלט יהיה ראוי לתשומת לבנו

מאז ומעולם הובילו משחקי היריות מגוף ראשון את תעשיית המשחקים כולה, מבחינה טכנולוגית. תלת-המימד, ריבוי המשתתפים, וגם המנועים הגרפיים הטובים ביותר, תמיד הופיעו לראשונה במשחקי יריות מגוף ראשון.

 

בשנים האחרונות, נראה כי החדשנות היחידה שמשחקים מסוג זה מסוגלים להציג. היום נראה כי הכול כבר נעשה ועד שלא נראה קפיצה טכנולוגית ענקית, לא נזכה לחידושים של ממש בתחום.

לחלק מהמשחקים, כמו Shadow Ops בו שיחקתי לאחרונה, זה לא מפריע והם משתמשים באותן נוסחאות לעוסות. אחרים מתמודדים עם חוסר המקוריות בפניה לנוסחה המוכרת של פיתוח מנוע גרפי טוב ויפה יותר ממה שנראה עד עכשיו.

 

אבל יש גם סוג שלישי של מפתחים. כאלה היודעים שאין להם הרבה מה לחדש, ולכן משקיעים את מיטב המשאבים בהבטחת האיכות של המשחק. במקום לפתח מנוע גרפי, הם דואגים ללטש את שאר המאפיינים שהופכים את משחקי היריות למהנים: עלילה נהדרת, כלי נשק מעולים, אינטליגנציה מלאכותית טובה, ועוד.

 

סיפור על עולם פוסט-אפוקליפטי

 

אחד המשחקים, שכנראה ייפול לקטגוריה הזאת, הוא Pariah. משחק שלא מבטיח לעשות שום דבר מיוחד מדי, אבל בכל מצליח למשוך את תשומת ליבו של כל מי שראה אותו עד כה.

 

אחד הדגשים העיקריים במשחק הוא על העלילה. למרות שכך נדמה בהתחלה, בחינה עמוקה מראה שמדובר בסיפור לא שגרתי המתרחש בעולם פוסט-אפוקליפטי. העלילה  מתרחשת בשנת 2520, ובמרכזה ניצב רופא שחוק ונרקומן בשם ג`ק. הוא יוצא למשימה בה עליו ללוות אסירה בשם קארינה.

 

במהלך המשימה, מתרסקים השניים על כוכב נידח בשם "כדור הארץ", ואז מגלה ג`ק כי קארינה היא למעשה נשאית של ווירוס מסוכן וקטלני במיוחד. כעת ניתנות לו 16 שעות לבלום את התפשטות הנגיף, לפני שהרשויות יעשו זאת בעצמן בעזרת פצצה גרעינית.

 

ב-Pariah הפך כדור הארץ לשממה, אבל ששממה שנראית טוב. חברת Epic ממשיכה לפתח את טכנולוגיית המנועים שלה ולכן אנו זוכים לראות גרפיקה טובה יותר מזו שיש במשחקים אחרים. הסרטונים ששוחררו מתוך המשחק מראים כי מדובר בעולם גדול ומפורט. המשחק אמנם לא הולך לעשות מהפכה גרפית כמו מנועי ה- Source ו- Doom 3, אבל הוא בהחלט עומד לתת להם קרב קשה.

 

כמו ב"מסע בין הכוכבים"

 

כלי הנשק של Pariah, אולי אינם מקוריים במיוחד אבל מציגים גימיק חביב המאפשר לשחקנים לשדרג את כלי הנשק שלהם.  כך למשל, אפשר יהיה לשדרג כלי נשק מסוימים כך שיוכלו להשתמש בסוגים שונים של תחמושת (כמו "כדורי גז"), לרובה הצלפים יהיה ניתן להוסיף כוונת טלסקופית עם ראייה תרמית, ולמשגר הטילים תוכלו לתת קצב ירי מהיר יותר.

 

מפתחי Pariah הוסיפו גם כלי רכב הניתנים לנהיגה. מובטחים לנו לפחות שישה כלי רכב שונים, שעל שניים מהם כבר ניתן לספר. הראשון הוא ה-Wasp (צרעה), טרקטורון תלת-אופני המצויד במכונות ירייה והשני הוא ה-Bogie, ג`יפ ממוגן בעל משגרי טילים אשר יכול להכיל שלושה נוסעים.

 

את כל כלי הנשק וכלי הרכב לא נקבל לחינם מאחר ויש הרבה אויבים להתמודד מולם. האויבים האלה חכמים מאוד - בהדגמות של המשחק, ניתן לראות את האויבים תופסים ומחסה ופועלים בצורה מאורגנת, ואף מתכופפים לבחון את גופותיהם של חבריהם.

 

למזלנו, אנחנו משחקים דמות של רופא, וכמו ב- "מסע בין כוכבים" יש לו מכשיר קטן שיכול לרפא אותו. הבעיה היא שאי אפשר להשתמש במכשיר הזה לעיתים תכופות מדי, אחרת הראיה שלנו תתחיל להטשטש. הייתי מצפה שבמאה ה- 25 כבר ידעו איך להיפטר מתופעות-לוואי כאלו.

 

התמקצעות תוך כדי משחק

 

אחד המאפיינים היחידים שאותם ניתן להגדיר כחדשניים ב-Pariah הוא עורך השלבים של המשחק, שאינו מקובל במשחקי קונסולה. גם גרסת ה-PC וגם גרסת ה-Xbox של המשחק יגיעו עם עורך שלבים מובנה, שיהיה פשוט ונוח מאוד לשימוש ויכלול אפשרות לערוך את פני השטח, להוסיף עצמים מוכנים מראש ולהגדיר אפקטים סביבתיים כמו ערפל, שלג או גשם.

 

גודל הקבצים של המפות האישיות יהיה קטן ולא יעלה על 64 קילו-בייט. זאת יאפשר לכל אחד להעלות את המפות שלו לרשת, או להוריד מפות חדשות ללא כל בעיה.

 

Pariah מכיל גם אפשרות של ריבוי משתתפים ונראה שגם היא תהיה מלוטשת כפי שהתרגלנו לצפות מחברת Digital Extremes. בנוסף למצב הרגיל, יציג המשחק גם מצבים מיוחדים, בינהם מצב "מצור", בו קבוצה מגנה על הבסיס שלה והשאר מתקיפים ומצב "קו חזית", בו כל קבוצה מקדמת את קו החזית לכיוונה של הקבוצה השניה.

 

נוסף על כך, Pariah יוצא נגד האופנה הנוכחית במשחקי פעולה בכך שהשחקנים לא בוחרים מראש איזה סוג של התמקצעות הם רוצים. במקום זאת, ניתן להחליט על כך במהלך המשחק: שחקן שיעדיף לשדרג את מכונת הירייה שלו יהפוך לרובאי-כבד, ושחקן שישדרג את יכולת הריפוי שלו יהפוך לחובש ויוכל להחיות שחקנים שנפגעו.

 

פירוש המילה Pariah הוא "מנודה", אבל נראה כי נידוי הוא בדיוק ההפך מהתגובה שיקבל Pariah כשיצא לשוק במרץ 2005. אמנם לא מדובר במשחק הכי מיוחד, מבטיח או חדשני, אבל הוא בהחלט צפוי להיות מלוטש וכיפי, עם הרבה אקשן מגוון.

 

לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה Pariah: נידוי נעים
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד