שתף קטע נבחר

כך תפנה קאדילק לאירופה

אחרי שהציגה בשיקגו מכונית כל-אמריקנית, מתפנה קאדילק לאירופה ותציג שם את ה-BLS - סדאן חדשה עם פלטפורמת הנעה קדמית שמשמשת את פיאט, אופל וסאאב

קאדילק חשפה תמונות ופרטים ראשונים על ה-BLS, מכונית תצוגה חדשה שמהווה קדימון לסדאן קטנה לאירופה. ה-BLS תוצג לקהל הרחב בתערוכת ז'נבה הקרובה (13-3 במרץ). למעשה, כך צפויה להיראות המכונית החשובה ביותר של קאדילק בשנים הקרובות בשוק האירופי. והיא מבוססת על פלטפורמה שמשמשת את פיאט (כרומה), אופל (וקטרה) וסאאב (9-3), ותשמש בעתיד דגמים נוספים כמו אלפא רומיאו 157 למשל.


 

למעשה, זהו אחד מהפרוייקטים הגלובליים ביותר של הג'נרל - הפלטפורמה היא אפסילון העולמית, המנועים מגיעים מחטיבות הרכב האירופיות (כולל דיזל מפיאט) וישמשו גם באלפא, הייצור יתבצע במפעלי סאאב בשוודיה ושוק היעד הוא אירופי. בעיצוב, לעומת זאת, לא ניתן לטעות - השפה היא אמריקנית ו"קאדילקית". וכך קיים דימיון רב ל-CTS ול-STS שמיועדות אף הן לשיווק ביבשת הקלאסית. עם זאת, אין ספק של-BLS חשיבות רבה הרבה יותר.

 

כמו יתר המכוניות לפלטפורמת אפסילון, גם המכונית החדשה של קאדילק מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. מתחת למכסה המנוע יוצעו מנועי ארבעה צילינדרים בנזין (2.0 ליטר בשתי גרסאות) או דיזל (1.9 ליטר), שהספקיהם לא נחשפו. בנוסף לכך תוצע יחידת שישה צילינדרים בנפח 2.8 ליטר, שעתידה לשמש גם באלפא רומיאו 157 ובסאאב 9-3.

 

בקאדילק לא חשפו נתון בסיס גלגלים, כך שלא ניתן לדעת איזה אורך מבין המבחר העשיר יחסית של הפלטפורמה (270 ס"מ בווקטרה, 283 בסיגנום ובכרומה או 267.5 ב-9-3) ישמש את ה-BLS. עם זאת, המימדים החיצוניים קרובים ביותר לאלה של גרסת סאאב: האורך עומד על 468 ס"מ (463.5 בסאאב), רוחב זהה של 176 ס"מ וגובה דומה - 145 ס"מ בקאדילק לעומת 146.5 בסאאב 9-3.

 

בשלב זה לא נחשפו פרטים מלאים על המכונית, שעדיין מוגדרת כמכונית תצוגה. עם זאת, היא צפויה להגיע לייצור סדרתי כבר בראשית 2006, ולאולמות התצוגה באביב אותה שנה. יש לשער כי חשיפת הגרסה הסדרתית תתבצע בתערוכת פרנקפורט, וכי זו תהיה דומה מאד לגרסת התצוגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאדילק BLS. מכנה משותף עם פיאט, אופל וסאאב
כך היא נראית מבפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים