שתף קטע נבחר

בימים שביל גייטס הטיף לדואר זבל

האם יו"ר מיקרוסופט תמך בעבר בדואר זבל?

בשבוע שעבר הגישה חברת מיקרוסופט תביעה נגד אמיר גנס וחברת ניו אפרוצ' בע"מ. מיקרוסופט האשימה את האחרונים במשלוח דואר אלקטרוני פרסומי, דואר זבל בלשון העם. מיקרוסופט ביקשה להרתיע נגד משלוח דואר זבל, והגישה תביעה על סך 2,500,001 מיליון ש"ח. חברת מיקרוסופט מבקשת להציג את עצמה כלוחמת הגדולה בדואר זבל בעולם ובישראל.

 

אבל, לא תמיד זה היה כך. למעשה, ביל גייטס, המייסד והבעלים של חברת מיקרוסופט הטיף כבר בשנת 1999 לצורת פרסום ושיווק אלקטרונית. גייטס קרא לזה אז "אורח חיים עסקי דיגיטלי". ביטוי נוסף שהשתמש בו הוא "מערכת עצבים דיגיטלית". בספר שראה אור בשנת 1999 ואף תורגם לעברית על ידי הוצאת ידיעות אחרונות, מציג גייטס את תפיסת העולם העסקית דיגיטלית שלו.

 

בספר "עסקים @ במהירות המחשבה" (סימן השטרודל במקור), שתורגם מספר מקור באנגלית בשם Business @ the Speed of Thought (יש לקרוא את סימן השטרודל כמילה AT), מטיף גייטס להחלפת הנייר בפעילות על מחשב, כולל אותם פרסומים על נייר שיהפכו לפרסומים באתרי אינטרנט ובדואר אלקטרוני. סימן השטרודל בשמו של הספר מעיד יותר מהכל על איזה ביזנס גייטס מדבר. גייטס מסביר בספרו שהדואר האלקטרוני חוסך זמן ונותן למנהל בכל חברה בדיוק את מה שהוא מחפש ורוצה. כולל הצעות עסקיות של משווקים שמחפשים לקוחות חדשים ויכולים לחסוך בדלק, בזמן וטרחה, על ידי משלוח דואר אלקטרוני פשוט לאותו מנהל מקוון.

 

להלן מספר קטעים נבחרים מהספר:

 

  • מתוך עמוד 83 בספר: "האם אתם מאמינים שהדואר האלקטרוני יהיה צורת תקשורת נפוצה בין אנשים בעסקים ובבית - כמו הטלפון או דואר הנייר? כיום, לא כל מי שיש לו מחשב משתמש בדואר אלקטרוני. האם המצב ישתנה? הם הסכימו שהוא ישתנה".

 

  • מתוך עמוד 105 בספר: "ככל שהמסחר האלקטרוני פורח, לא רק המתווכים יכולים למצוא דרכים יצירתיות להשתמש באינטרנט לחיזוק יחסיהם עם הלקוחות. יצליחו בכך גם סוחרים שיתייחסו למסחר האלקטרוני כאל יותר מאשר קופה ממוחשבת. מכירות, כמובן, הן המטרה הסופית, אבל המכירה היא רק חלק מן ההתנסות המקוונת החדשה של הלקוח. חלק מן החברות ישתמשו באינטרנט כדי לקיים מגע עם הלקוחות שלהן, בדרכים שלא היו אפשריות עד כה. המכירה תהיה חלק מסידרה של שירותים ללקוח שהאינטרנט מעניקה להם עוצמה ייחודית".

 

  • מתוך עמוד 227 בספר: "כריית נתונים היא חלק מניהול יחסים עם הלקוח, ניהול שבו טכנולוגית המידע עוזרת לחברות לארגן את יחסיהן עם הלקוחות על פי דגם של אחד על אחד במקום על פי דגם השיווק ההמוני. אפשר להפעיל כריית נתונים כדי להגיע ללקוח הבודד כאשר קיים ערוץ מותאם אישים למגע - כמו מכשיר כספומט, אתר אינטרנט או שיווק ישיר בדואר אלקטרוני".

 

כעת נשאלת השאלה: מה גרם לחברת מיקרוסופט (ואולי גם לביל גייטס) להחליף צורת חשיבה על כך שדואר אלקטרוני שיווקי (דואר זבל) כבר אינו טוב ואינו לגיטימי? האם בשנת 1999 לא עסקה מיקרוסופט בתחום השיווק המסחרי באינטרנט ובשנת 2005 היא עושה זאת דרך אתר MSN שלה? האם תורתו ונבואתו של גייטס בדבר שיווק ישיר בדואר אלקטרוני ובאינטרנט הצליחה מעל המשוער, וכעת היא מהווה איום עסקי על מיקרוסופט שנכנסה לנושא זה?

 

מעניין יהיה לראות כיצד יעמוד ספר זה לרועץ לחברת מיקרוסופט אם אמיר גנס יבחר לצטט קטעים מתוכו בבית המשפט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
מיקרוסופט תמכה?
צילום: סי די בנק
מומלצים