שתף קטע נבחר

"בסין זה אחרת"

היבואנים העתידיים של מכוניות צ'רי הסיניות לישראל, מספרים לאלי שאולי על התכניות. ולא, הם מעולם לא התכוונו למכור כאן מכוניות זולות

האם עומדים הסינים להוות איום גדול כל-כך על יצרני רכב מערביים? האם תהפוך סין ל"דבר הבא" של שוק הרכב המקומי? על שאלות אלה, והרבה אחרות, לא קיבלנו תשובה בטקס הנחת אבן פינה לאולם תצוגה עתידי של מכוניות צ'רי בארץ. השגריר הסיני דיבר על קשר מתהדק ומחויבות בין צדדים, מכוניות לא היו. אגב, גם נציגי היצרן לא הגיעו.


משה כדורי (ימין) במעמד הנחת אבן הפינה עם שגריר סין, צ'ן יונגלונג

 

"מחוייבות ברורה"

 

משה כדורי, היבואן העתידי, לא הסכים לספר פרטים מלאים על תכניות עתידיות. אבל הוא שמח מאד לספר על הספקנות שמגלים יבואנים אחרים כלפיו. "בניגוד לשאר יבואני הרכב שמדברים עלינו, אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם הסינים כבר שנים רבות. כבר לפני 12 שנה התחלנו לבחון אפשרויות, ולא סתם בחרנו בצ'רי. לכן גם המחויבות שלהם כלפינו ברורה. וכן, קראתי אצלכם (ב-ynet, א.ש) שהמתחרים טוענים כי קשה לסמוך על הסינים. הם לא יודעים עם מי יש לנו עסק. הם גם לא יודעים כמה ניסיון בשוק הסיני יש לנו".

 

גם בעניין איכות נמוכה במכוניות סיניות יש לכדורי מה לומר. "אנחנו לא נחזור על פרשת דלתא הרומנית. אי אפשר לעשות היום דבר כזה בארץ. לכן לא נמכור מכוניות זולות ורעות, אלא מכוניות איכותיות במחיר תחרותי. ראינו את המכוניות שאתם בחנתם ב-ynet", אומר כדורי, "ואנחנו מכירים אותן מקרוב. אלה שאנחנו נביא יהיו ברמה גבוהה בהרבה, ולא יפלו משום מתחרה בשוק". מה בנוגע למחיר? כדורי מסרב להתייחס. "אין לנו עדיין מחירי יעד, אבל שוב, הכיוון הוא להיות תחרותיים, ולא דווקא זולים בהרבה מההיצע הקיים".

 

גם תאריך הנחיתה בארץ, כך מסתבר, לא ממש ברור. אולם התצוגה יושלם תוך מחצית השנה, אך מועד כניסת המכוניות אליו עדיין אינו סגור. סיפרנו לכם כי התאריך המועדף הוא דצמבר השנה, ולא טעינו. אלא שגורמים לא רשמיים בחברה הבהירו היום כי יוני 2006 נראה כתאריך הגיוני יותר. "אנחנו משתדלים להתקדם בקצב של הסינים, ולכן כרגע אנו מקימים אולם תצוגה", כך כדורי.

 

איזה מכוניות יגיעו? אנשי החברה מסרבים לפרט, וטוענים כי תוכניות הסינים לגבי בחירת דגמים "אירופאיים" יחתמו סופית רק בקרוב. בכל זאת, שלא לצטוט הם מדברים על שלוש מכוניות עיקריות - קטנה, משפחתית ומשפחתית-גדולה. הקטנה שבמשפחה תהיה כנראה ה-QQ שנמצאת במוקד מאבק משפטי בסין (ג'נרל-מוטורס טוענת להעתקה של הדייהו מאטיז). בקצה העליון תוצע מכונית גדולה המזכירה את האפיקה (מגנוס-לגנזה) של שברולט-דייהו, כנראה אף היא מועתקת.

 

לפחות כרגע מניחים אצל היבואן כי המכונית המפורסמת ביותר של צ'רי, זו המבוססת על הטולדו הקודמת ואף יוצאה בעבר למדינות מזרח תיכון, לא תגיע. במקומה מתכננים הסינים להציג מכונית חדשה ומודרנית יותר.

 

200 אלף?!

 

ומה לגבי המחיר? בכדורי מסרבים לאשר את טווח המחירים שפרסמנו אתמול (90 עד 200 אלף שקל), אך רומזים כי הרף העליון "שמור כנראה לדגם של מכונית פתוחה בעלת גג קשיח בסגנון ה-CC של פיז'ו. מכונית כזו, העשויה לשמש כמקדמת תדמית בארץ, עוצבה באיטליה אך תיוצר כמובן בסין. עד כאן, בינתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היבואן העתידי, משה כדורי (ימין) מניח את אבן הפינה יחד עם שגריר סין בישראל, צ'ן יונגלונג
צילום: אבי ולדמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים