שתף קטע נבחר

מי יגן על הנוסעים בכביש 6?

ועדת הערר של כביש 6 לא תוכל להפחית קנסות שהוטלו על נוסעי הכביש. כך קבעה לאחרונה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב

השופטת שרה דותן מבית המשפט המחוזי בתל אביב, קיצצה השבוע את סמכויותיה של ועדת הערר לטיפול בתלונות משתמשי כביש 6.

 

כביש חוצה ישראל הוא כביש אגרה. מי שמפגר בתשלום דמי השימוש בכביש מחויב בתשלום קנסות גבוהים, והנהלת הכביש דואגת להחרים את מכוניתו בעת כניסה חוזרת לכביש. נוסעים רבים פונים בתלונה לוועדת הערר. חלק גדול מהערעורים שבהם דנה הוועדה התייחסו לנהגים שטענו כי לא קיבלו מחברת חוצה ישראל את החיובים המקוריים, בין היתר משום שלא נשלחו לכתובת הנכונה, ומאותו רגע החלו הקנסות לצבור חובות אדירים שהגיעו לאלפי שקלים. פקחי החברה תפסו לרבים מהם את הרכב בעת שנהגו בכביש.

 

ועדת הערר גיבשה עמדה ולפיה "דרך ארץ", המפעילה את הכביש, חייבת לנסות ולאתר את בעלי החוב בטרם ננקטים נגדם צעדי אכיפה. לעתים ביטלה הוועדה את הקנסות. חברת דרך ארץ ערערה לבית המשפט המחוזי לגבי מספר מקרים כאלה, ובפסק דין של השופטת שרה דותן שהתייחס ל-10 תיקים כאלה, קבעה השופטת כי ועדת הערר חרגה במספר מקרים מתחום סמכותה, כאשר הקלה עם החייבים.

 

החלטת השופטת, הפוגעת קשות בסמכותה של ועדת הערר, שהוקמה במסגרת החוק, תקטין מאוד את שיקול הדעת שתוכל הוועדה להפעיל בפסיקותיה. המשמעות: חברת דרך ארץ תוכל להמשיך ולהפעיל את סמכויות הגבייה הדרקוניות שניתנו לה, ללא חשש ומבלי להתאמץ יתר על המידה לנסות ולאתר את החייבים לפני נקיטת צעדים נגדם.

 

בוועדת הערר שוקלים אפשרות לערער על החלטתה של השופטת דותן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כביש 6. אפשרויות הערעור של נהגים שקיבלו קנסות מצטמצמות
צילום: מיכאל קרמר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים