שתף קטע נבחר

TVNGO: צפיה תמורת פרסומות

חברת TVNGO, מיזם ישראלי-טיוואני, מתכנן לספק לכם מכשירי Streaming בחינם, שיאפשרו לצפות בתכנים מהמחשב ומהטלוויזיה ללא תשלום זולת הצפיה בפרסומות

פיתוח ישראלי-טיוואני מתכנן לספק לכם מכשירי Streaming בחינם. הרעיון של המיזם, שנקרא TVNGO נוצר בארץ והוא כולל אלמנטים ישראלים (שיווק, פיילוט ופיתוח התוכנה) וטיוואניים (מימון, חומרה). מאחורי הרעיון עומד עקרון פשוט: הלקוחות צריכים לקבל משהו בתמורה לכך שהם סובלים מפרסומות.

 

במקרה שלנו, מדובר במכשיר STB ותכנים שונים, כאשר "התשלום" עליהם בעצם מבוסס על הסכמת הלקוח לראות פרסומות אינטראטקיביות בתכנים הללו. "הממיר הנוסף" הזה מסוגל לתת ללקוח מספר תכונות:

 

  1. המכשיר ממוקם בין הממיר לבין הטלוויזיה ולכן יכול להוסיף תכנים פרסומיים למה שאתם כבר רואים. מדוע שנרצה תכנים כאלה? החברה טוענת שפרסומות דוחות קהלים כשהן אינן ממוקדות. כלומר, צופה שאינו מגדל כלב למשל, לא יתעניין בפרסומת למזון כלבים.

  2. המכשיר מחובר לאינטרנט רחב פס, ומסוגל להעביר לטלויזיה תכנים מקוונים חופשיים, כגון ערוצי טלוויזיה שמשודרים ב-Streaming, ואתרים שעברו התאמה למסך הטלוויזיה.

  3. המכשיר מסוגל לספק תכנים "ביתיים" מהמחשב, כגון העברת DiVX למסך בסלון, וכן הצגת מוזיקה ותמונות.

  4. המערכת צפוייה להיות מסופקת עם תמיכה ב-Skype, כך שהטלפון הביתי יחובר דרכו. המכשיר מסוגל לזהות מספרי טלפון מסויימים, ולהעביר אותם דרך תוכנת Skype ללא צורך בהתערבות המשתמש.

  5. למכשיר ישנן כניסות USB, שמאפשרות לו לשמש כמצלמת רשת או מערכת ועידות וידאו מתוחכמת. המכשיר מבוסס על חומרת Windows CE Embedded, כשבעצם מדובר ב-PC חלש וזול עם יכולות מולטימדיה ופיענוח MPEG בחומרה. קיימת גם גירסה של המכשיר המבוססת על דיסק קשיח, שישמש גם כ-DVR.

 

המפרסמים יממנו את המערכת

 

המודל העיסקי הוא כזה, שבו הלקוח הסופי אינו צריך לשלם דבר (אלא אם רכש שירותים או תכנים מהמערכת) אך הוא מתחייב לצפות בתכנים (מועשרים בפרסומות ממוקדות) דרך המכשיר. כניסה נוספת במכשיר תשמש לכרטיס חכם, שיאפשר למשתמש לרכוש שירותים או מוצרים ישירות בעזרת הממיר.

 

לדוגמה, בעת שמוצגת פרסומת למוצר מסויים, ניתן לנווט אליו בעזרת השלט,

צילום: עפר לאור

להעביר את כרטיס האשראי שלכם ולרכוש אותו ישירות מהממיר. תכנים נוספים יהיו שירותי VOD, שיאפשרו לשכור סרטים מספריית וידאו בעזרת חיבור אינטרנט וכרטיס אשראי זמין בלבד.

 

קהל המפרסמים הוא זה שבעצם יממן את המערכת, כאשר מדובר בפרסומות ממוקדות באופן גיאוגרפי וענייני מאוד. השקת המוצר תתבצע על פי שטח גיאוגרפי, קרי, כיסוי איזור מסויים (למשל תל אביב) ואז התפשטות לאיזור נוסף.

 

המפרסמים יהיו גופים מקומיים, כאלה שאינם מפרסמים כיום בעיתונות הארצית או בטלוויזיה, זאת, מאחר ופרסומות לפיצה שמעבר לכביש או מבצעים של סוכנות נסיעות מקומית, צפויות להיות יותר פופולריות מאשר מערכות פרסום כלל ארציות.

 

האם הפרסומות יהפכו מעניינות ורלוונטיות יותר? ייתכן

 

הפיילוט צפוי לרקום עור וגידים בחודשים הקרובים באיזור רעננה, כשחברות כגון HOT ו-012 צפויות לספק את התשתיות הדרושות לכך (חיבור לממירים, חיבור לאינטרנט, התקנה, פניה לקהל הלקוחות וכדומה). המטרה העיקרית היא לברר האם לצופים יש סבלנות לפרסומות מסוג כזה, אילו פרסומות מדברות אל הצרכנים וכדומה.

 

האם טכנולוגיה כזו יכולה לגרום סוף סוף לשינוי בכשלון העקבי של ה-IPTV לפרוץ לקהל הצופים העולמי? ב-TVNGO מאמינים שכן.

לאחר השלב הנסיוני, החברה מקווה לשתף פעולה עם יצרנים סינים ענקיים (כגון TCL) בכדי לשלב את הטכנולוגיה בתוך הטלוויזיה שלנו.

 

האם אנו צפויים ליותר פרסומות מאשר היום? לדעת TVNGO, בהחלט כן. סף הסבילות שלנו לפרסומות צפוי לעלות, אם כי החשיפה לפרסומות לא בהכרח תגדל, רק האופן שבו נצפה בהן עשוי להשתנות. במקום הפסקת פרסומות מוגדרת, בעתיד עשויה הפרסומת להיות חלק מובנה בתוכנית או מולבשת כשקופית Overlay על גבי המסך.

 

כמו כן, מיקוד הפרסומות על פי תחומי עניין ואיזורים גיאוגרפיים, יוזיל את עלויות הפרסום ויאפשר לצרכן לקבל פרסומות שעשויות אפילו לעניין אותו. בנוסף, הפרסומות הללו יממנו שירותים, תכנים וציוד, כאשר לצופה תינתן האפשרות לשלם עבור הזכות שלא לצפות בפרסומות.

 

בהחלט מדובר בהתפתחות מעניינת, אם כי לא ברור כמה לקוחות יסכימו להתקין מוצר שיוסיף פרסומות על גבי המסך, למרות היותו חינם (ואפילו אם יכלול חיבור אינטרנט ללא תשלום). ייתכן שהעובדה שניתן יהיה לבצע בעזרתו Streaming של תכנים מהמחשב הביתי (סרטים, מוזיקה וכו'), תהפוך את הרעיון למעשי.

 

הנחות מקומיות

 

פתרון נוסף שיכול לגרום ללקוחות לפתח תאבון לטכנולוגיה הזו היא אספקת תכנים ויכולות ללא עלויות נוספות. תתארו לעצמכם שכחלק מהחבילה תקבלו גם את שירות האינטרנט שלכם בחינם. האם זה יגרום לכם להסכים לצפות בפרסומות נוספות?

 

ומה בנוגע לאספקת תכנים וסרטים כחלק מהחבילה? החברה מאמינה שללקוחות צריך לתת תמורה בעד העובדה שהם מסכימים לצפות בפרסומות, ומכיוון שההתמקדות של החברה צפוייה להיות במפרסמים זעירים, היא תוכל להציע ללקוחות קבלת הנחות מסוחרים מקומיים, כמו סוכנות הנסיעות שממוקמת כמה רחובות מהבית.

 

האם מערכת כזו יכולה להצליח כלכלית? קשה מאוד לדעת, אבל מעניין יהיה לעקוב אחרי התפתחויות אלו.

 

הכתבה פורסמה באתר האודיו והקולנוע הביתי hometheater.co.il.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
TVNGO. ממיר עם פרסומות
צילום: עפר לאור
חיבור לאינטרנט ולמחשב הביתי
צילום: עפר לאור
hometheater.co.il
מומלצים