לקסוס מרימה את הדגל
מותג היוקרה של טויוטה הציג בתערוכת טוקיו את ה-LF-Sh. ולמרות שזו מכונית תצוגה, אין כל ספק - זו למעשה ה-LS הבאה. ב.מ.וו ומרצדס, לידיעתכן
מכונית תצוגה? אל תשלו את עצמכם. אפילו טויוטה מצהירה שמכונית התצוגה החדשה שלה ה-LF-Sh היא בעצם חשיפה ראשונה של מחליפת ה-LS, ספינת הדגל של לקסוס. המכונית שנחשבה תמיד לאיום היפני המסוכן ביותר על נושאות הדגל של מותגי היוקרה הגרמניים, תוצג רשמית ובאופן מלא בתערוכת דטרויט. זהו לא רק שוק היעד העיקרי שלה, אלא במובנים רבים גם המולדת שלה, אחרי הכל שם שווקה לקסוס לראשונה.
ההצגה בתערוכת טוקיו נועדה לייצר עוד קצת כותרות, וגם לספק את הצרכים הפטריוטיים של השוק המקומי. אחרי הכל ביפן, תאמינו או לא, עושה היום לקסוס את צעדיה הראשונים, וספינת דגל חדשה יכולה רק לסייע.
נושאת הדגל החדשה של לקסוס מוצגת כמכונית כלאיים (היברידית) עם הנעה כפולה. אופציה זו, שהופכת אט אט לאחד מסמלי ההיכר של טויוטה, תוצע אמנם גם בדגם הסדרתי, אך ברור שהגרסה הפופולארית ביותר תמשיך לשאת מנוע V8 שגרתי, שיהיה כפי הנראה בנפח 4.6 ליטר עם 350 כ"ס. המכונית החדשה גדולה מהדגם היוצא, אך היא בפירוש נראית קלילה יותר. זאת, עקב נטישת הקו השמרני אשר הזכיר מרצדס ישנות. כעת היא הולכת בכיוון שמזכיר גם את ב.מ.וו אך בעיקר את הדגמים החדשים של חטיבת היוקרה. הקו הזה יותר מעוגל ונעים לעין, כחלק ממאמץ של לקסוס לפנות לקהל צעיר יותר. מה שברור הוא שמדובר באחת המכוניות המעניינות ביתר שתעשיית הרכב היפנית מציעה, ואנחנו נמשיך לעקוב אחר התקדמותה לכיוון פס הייצור.
הדגם | LF-Sh | LS הנוכחית |
מנוע | V8, בנזין וחשמל | V8 בנזין |
אורך בס"מ | 506 | 500.5 |
רוחב בס"מ | 187.5 | 183 |
גובה בס"מ | 146.5 | 149 |
בסיס גלגלים בס"מ | 297 | 292.5 |
הנעה | כפולה | אחורית |