שתף קטע נבחר

אלסקה: אולי תשוטו לביקור בקופמן קוב?

שלוש עיירות קטנות בדרום מזרח אלסקה מקוות שמעבורת חדשה שתתחיל לפעול שם בקרוב תביא איתה גם תיירים. "אנחנו מציעים אלטרנטיבה למה שהתיירים מקבלים בנמלים הגדולים", הם אומרים ומכריזים ש"יש לנו את רוב הדברים שבגללם באים לאלסקה"

באביב הקרוב ישתנו החיים של תושבי שלוש קהילות קטנות באלסקה. מעבורת חדשה שתתתחיל לשוט ביניהן תיצור מסדרון תחבורתי חדש לאזור אליו ניתן להגיע כיום רק באמצעות מטוסי-מים וספינות דיג. העיירות - פטרסבורג, ווראנגל וקופמן קוב  - מקוות להרוויח אגב כך יותר מאשר "כביש ימי מהיר".

 

המעבורת "סטיקיין" (Stkine) תעמוד במרכז קמפיין לשיווק תיירותי מטעם העיירות, שיפעל תחת הכותרת "איי יערות הגשם של אלסקה". מנהל הפיתוח הכלכלי של פטרסבורג, אריק פיליפס, מסר כי הם מקווים למשוך מבקרים באמצעות הנוף באזור, הטבע, ההיסטוריה והתרבות הילידית. "בשלושת העיירות ביחד, יש לנו את רוב הדברים שבגללים באים לאלסקה", אמר פיליפס. 

 

פטרסבורג היא עיירת דיג ובה כ-3,000 תושבים, וווארנגל היא עיירת חוטבי עצים המונה כ-2,200 איש. בין שתיהן פועל באופן קבוע קו טיסות של "אלסקה איירליינס" וכן שירות מעבורות. אבל הדרך להגיע מהן למפרץ קופמן (230 איש) כוללת טיסה או מעבורת לקטצ'יקן, משם מעבורת להוליס ומשם נסיעה ברכב דרך האי הנסיך מווילס (בו גרות כ-12 קהילות קטנות, קופמן קוב היא אחת מהן). במאי הקרוב מסלול מסובך זה ישתנה, כשהסטיקיין תתחיל לשוט בנתיב שיחבר בין 3 העיירות. 

 

בתפריט: דיג וצייד

 

בווראנגל מבקרות ספינות תיירים גדולות, אבל קופמן קוב הוא מקום קטן מכדי למשוך אליו תיירי קרוזים ופטרסבורג לא מעוניינת בהגעתם. "אנחנו מרגישים שמה שיש לנו להציע, בין שלושת העיירות, הוא אלטרנטיבה לחוויה שחלק מהתיירים מקבלים בנמלים אחרים שהופכים להיות, יש להודות, רוויים", אומרת מארי אובוקזי ממשרד התיירות של ווראנגל. "אנחנו מאוד חזקים. הדבר היחיד שחסר לנו הוא שיכירו את השם שלנו".

 

תוכנית השיווק תפנה ככל הנראה לתיירים זרים, אבל הפעילים מקווים לעודד גם את תיירות הפנים בין האיים והעיירות: "יש לנו יופי של אתרי ציד ואתרי דיג", אומרת איליין פרייס מקופמן קוב, "ויש הרבה אנשים מקופמן קוב ומהנסיך מווילס שיש להם קשרים משפחתיים בווראנגל ופטרסבורג".

 

המעבורת החדשה, סטיקיין, תצטרף למעבורת אחרת של אותה חברה, "הנסיך מווילס", ששטה בין הוליס וקטצ'יקן, בצד המזרחי של האי. שתי הספינות הן חלק מהמערכת המתפתחת של התעבורה הימית המהירה באלסקה. גורמים רשמיים בודקים תוכניות פיתוח ארוכות טווח שיכללו כבישים נוספים וכן מעבורות "שאטל" שיקצרו את השיט בדרום מזרח אלסקה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שיט באלסקה
צילום: פראנק פלאבין, תיירות באלסקה
מומלצים