שתף קטע נבחר

רנו מרעננת את האספאס

המיניוואן הגדול, שהמציא את הקטגוריה באירופה, זוכה למתיחת פנים קלה ומנוע דיזל חדש. אלינו, למרבה הצער, הוא ימשיך לא להגיע

רנו ביצעה מתיחת פנים קלה למיניוואן האספאס, מי שהמציא את הקטגוריה באירופה בשנת 1984, והיה המיניוואן השני בעולם (אחרי קרייזלר ווייאג'ר שהוצג ב-1983). זהו הדור הרביעי למשפחת המיניוואנים הגדולים של רנו, והוא זוכה למתיחת פנים ראשונה כמעט ארבע שנים לאחר שהוצג.


רנו אספאס המחודש. מנועי דיזל מחוזקים ועדכון קוסמטי קל

 

במסגרת מתיחת הפנים נמנעו אנשי רנו משינויים גדולים מדי לעיצוב. למעשה, למעט קוסמטיקה קלה, הכוללת יחידות תאורה ופגושים מעודכנים מלפנים ומאחור, כמו גם חישוקי גלגלים שונים, קשה מאד למצוא את ההבדלים. בתא הנוסעים מבטיחים ברנו חומרים וגוונים חדשים, אך העיצוב נותר ללא שינוי. מה שבכל זאת מתחדש, הוא סידור המושבים. האספאס יציע מעתה רצפה שטוחה עם שבעה מושבים, כשהשורה האמצעית מסתובבת לאחור לטובת שיחה בין הנוסעים וכל מושב ניתן להזזה ופירוק בקלות.

 

גם מתחת למכסה המנוע יש שינויים מהותיים. המיניוואן הגדול יוצע מעכשיו עם מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר ועם שני הספקים - 150 או 175 כ"ס. מנוע זה מגיע לאספאס מהלגונה, והוא חלק מפרויקט משותף של רנו וניסאן.


לא יגיע לישראל

 

בנוסף לכך, גם מנוע ה-3.0 ליטר V6 (טורבו דיזל) זכה לשדרוג, והוא יוצע מעתה עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית (חמישה בעבר) ועם 40.8 קג"מ (35.7 בעבר). האספאס המחודש יצויד גם לראשונה באורות דרך שנעים לפי כיוון הנסיעה לשיפור הראות (מסוג בי-קסנון) ובמערכת ניווט לוויינית תלת-ממדית עם הפעלה קולית.

 

ומה לא התחדש? שיווק בישראל

 

האספאס המחודש, כמו קודמיו, לא מתוכנן להגיע לישראל. אמנם בקרסו שקלו בחיוב את הנושא לפני כשנתיים, אך תג מחיר גבוה מדי השאיר את המיניוואן הגדול מחוץ לישראל. גם הדור החדש, שעובר כעת רענון הכרחי, לא יגיע לאולם התצוגה שברחוב ריבל. וחבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שבעה מקומות ישיבה עם שלל אפשרויות למושבים
סביבת נהג מחודשת
ובלי תוכניות להגיע לישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים