שתף קטע נבחר

 

משרד הבריאות מצא עובש בקופסת מחית פרינוק

בלעדי: בקופסת מחית לתינוקות של פרינוק שמייבאת רנדי, ושנרכשה בנובמבר 2005, נמצאה פטריית עובש. בדיקה של משרד הבריאות מצאה כי "המוצר מזוהם ואינו ראוי למאכל אדם". המשרד בודק הכנת תיק משפטי נגד היבואנית רנדי. רנדי: מוצרי פרינוק עומדים בכל הדרישות המחמירות

משרד הבריאות בודק הכנת תיק משפטי נגד חברת רנדי, יבואנית מזון התינוקות פרינוק. כך נודע ל-ynet. זאת, לאחר שבדיקת מעבדה שנעשתה על מוצר שלה גילתה כי אינו ראוי למאכל אדם.  

 

הבדיקה נגד רנדי באה בעקבות תלונה של האזרח י', אב לתאומים, שפנה ללשכת הבריאות בפתח תקווה, והתלונן על כך שבמחית בטעם בננה של פרינוק שרכש, נמצאו תולעים. לדבריו, הוא רכש את המוצר בנובמבר 2005 וכאשר פתח אותו כדי להאכיל את הילדים, הוא הבחין "בתזוזה מוזרה בכפית".

 

לדבריו, הוא הזדרז להביא את המוצר ללשכת הבריאות. חודש לאחר שהגיש את התלונה, הוא קיבל אישור ממשרד הבריאות כי תלונתו נמצאת בטיפול. משרד הבריאות שלח את המוצר לבדיקת מעבדה וממצאי הבדיקה הראו כי מדובר בפטריית עובש, וכי "המוצר נמצא מזוהם ואינו ראוי למאכל". אגב, גם לאחר ממצאי הבדיקה, טוען הלקוח כי הוא ראה בוודאות תולעים.    

 

למרות שמשרד הבריאות בודק הכנת תיק משפטי נגד החברה, הוא לא הורה להוריד את סדרת המוצרים מהמדפים. מהמשרד נמסר בתגובה, כי הצנצנת היחידה שנדגמה במעבדה היא זו שהביא האזרח לבדיקה, ולא ניתן להוכיח בוודאות אם העובש נוצר בשלב הייצור או לאחר שהצנצנת נפתחה. במקביל, הודיע האזרח למשרד הבריאות, כי בכוונתו להגיש תביעה אזרחית נגד החברה.    

 

רנדי: מוצרי פרינוק עומדים בכל הדרישות המחמירות

 

מרנדי נמסר בתגובה, כי "מוצרי פרינוק מיוצרים באירופה לפי כל התקנים האירופאים המחמירים ביותר ועומדים בכל הדרישות המחמירות של רשויות הבריאות והמזון בכל המדינות בהם הם משווקים, כולל ישראל.

 

"זאת ועוד, החברה יחד עם רשויות הבריאות מבצעת בדיקות שוטפות שמטרתן להבטיח כי כל המוצרים עומדים בדרישות המחמירות של היצרן ועוברות בקרת איכות בתום התהליך. כל צנצנות פרינוק נסגרות בשעת הייצור בואקום ומכוסות במכסה מיוחד. בצנצנת סגורה בה יש ואקום אין אפשרות להתפתחות עובש.

 

"במקרה הנ"ל הצנצנת שהגיעה למשרד הבריאות הגיעה כצנצנת פתוחה, וכמובן במצב כזה עלול להיוצר עובש כתוצאה מאיחסון לקוי.

 

"חברת רנדי יבואנית פרינוק מפעילה קו חם 1-800-260-265 שבו כל לקוח מוזמן להתקשר למוקד מוקלט. תמוהה בעינינו כי הפונה לא טרח לפנות למוקד שלנו. בבדיקה שערכנו התברר כי מעולם לא התקבלה תלונה שכזאת. חברת רנדי מיחסת חשיבות רבה הן לאיכות המוצרים שהיא משווקת וכן לשביעות רצון מלאה של לקוחותיה.

 

"כל תלונה, אם אכן מוצדקת מטופלת במלוא תשומת הלב אך במקרה זה אין אנו יכולים להתייחס למקרה מאחר והפונים לא התקשרו עם החברה.

 

"חברת רנדי נמצאת בקשר הדוק ושוטף עם משרד הבריאות ורשויות המזון האחרות".

 

המידע הראשוני התקבל באמצעות האי-מייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרינוק. "תזוזה מוזרה"
צילום: גבי מנשה
מומלצים