שתף קטע נבחר

הביצועים מגיעים לסיוויק - פעמיים

בארצות הברית הציגה הונדה גרסה ספורטיבית לסיוויק סדאן החדשה, ואילו באירופה מתכוננים היפנים לקראת חשיפת הטייפ R המסקרנת

הסיוויק של הונדה נהנית מתדמית ספורטיבית למדי, לפחות בהשוואה לאחיותיה בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. לחלק מהתדמית הזו אחראיות כמובן הגרסאות הספורטיביות שהיו במהלך השנים, בהן ה-VTi והטייפ R. ובקרוב, יהיו עוד שתיים שיסייעו לטיפוח התדמית.


חשיפת מכונית התצוגה סיוויק Si. תגיע בקרוב לייצור בלי שינויים גדולים

 

בארצות הברית: Si עם 197 כ"ס

 

עם השקת הסיוויק האמריקנית, ששונה למדי מזו המשווקת אצלנו, הציגו היפנים גם גרסת Si ספורטיבית. היא נחשפה במרכב קופה, והציעה את יחידת הכוח המרשימה של הונדה - 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים ו-197 כ"ס. וכן, זהו מנוע הטייפ R האירופית הישנה, שלא הוצע קודם לכן בארצות הברית.

 

כעת בהונדה מעניקים הצצה ראשונה למראה גרסת הסדאן לאותה Si ספורטיבית. שוב, יש כאן טיפול "מהיר ועצבני", שכולל מכסה מנוע בצבע שחור (כדי לדמות סיבי פחם), שינויי עיצוב לטובת מראה אגרסיבי - בהם ספויילרים מלפנים ומאחור וחישוקי "18 גדולים, וכמובן - אותה יחידת 197 כ"ס חובבת הסל"ד הגבוה (קו אדום ב-8,000 סל"ד).


הסדאן למהירים ולעצבניים

 

אם לשפוט מביצועי גרסת הקופה, הרי שאנחנו מצפים לנתון 100-0 קמ"ש בפחות משבע שניות, ולמהירות מרבית של 207 קמ"ש. כל זאת באמצעות תיבת שישה הילוכים ידנית, שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. מחירה של סיוויק Si, למי שממש מתעניין, עומד על כ-20,000 דולר. הצגת ה-Si סדאן הסדרתית, בסתיו הקרוב, תהיה פעם ראשונה בה גרסה ספורטיבית לסיוויק מוצעת באמריקה גם עם מרכב ארבע דלתות.

 

באירופה: טייפ R עם הרבה נעלמים - וג'נסן באטון אחד

 

בזמן שהאמריקנים כבר יודעים פחות-או-יותר מה הם מקבלים, לנו בישראל (וליתר דיוק - באירופה) יש עוד שבוע כמעט של ציפייה דרוכה. בהונדה אמנם הבטיחו כבר בעבר כי הם מתכוונים לחשוף מכונית תצוגה שתמחיש כיצד תיראה הטייפ R הבאה, אבל כל הפרטים העסיסיים נשמרים עדיין קרוב לחזה.


מה מצפה לאירופה? סיוויק חמש דלתות רגילה, רגע לפני ה-"R"

 

כך שאנחנו לא יודעים האם חשיפת הטייפ R תבשר גם על הגעתה של גרסת שלוש דלתות (הסיוויק האירופית מוצעת עד עתה רק עם חמש דלתות או סדאן). אין גם מידע על יחידת הכוח שתשמש את הגרסה הספורטיבית, או על העיצוב.

 

מה שאנחנו כן יודעים לספר, הוא שמדובר ככל הנראה במכונית רבת חשיבות עבור היצרנית מיפן. אחרת אין כל דרך להסביר מדוע לחשיפתה יגיעו לא פחות ממנכ"ל הונדה, טאקאו פוקוי, ונהג הפורמולה 1 ג'נסן באטון, מקבוצת הונדה-F1. בקיצור יהיה כנראה מעניין - ואנחנו מבטיחים להביא את כל הפרטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה סיוויק Si. תצוגה - אבל תיוצר בשינויים זעירים
חישוקי "18, בלמי ברמבו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים