שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

לשכה מפוארת, מזכירה, וולוו S80

החלום של השרים בישראל הופך בימים אלה לוורוד יותר, שעה שבוולוו מציגים את ה-S80 הכל-חדשה. רועי צוקרמן טס לז'נבה כדי לראות אותה בכבודה ובעצמה, והתרשם שאמנם אין כאן מהפיכה, אבל יש התקדמות חשובה

החלום החדש של שרי הממשלה. באירוע חגיגי עשיר במוזמנים השיקה לפני מספר ימים וולוו את ה-S80 החדשה והחשובה, מכונית שבישרה בעבר על מהפכת עיצוב בוולוו, וחייבת להצעיד את היצרנית חזק אל תוך השוק האמריקני. נהיגה במכונית החדשה לא התאפשרה בינתיים - קצת חבל. מעניין מאד היה לראות כיצד משתלב מנוע ה-V8 במכונית החדשה ועד כמה היא אכן הותאמה לטעם האמריקני.


וולוו S80 החדשה. תצלומים: רועי צוקרמן

 

אין מהפכות, יש התקדמות

 

ממבט ראשון נראה כי הפעם לפחות, החליטו בוולוו לוותר על מהפכה. בניגוד ל-S80 הקודמת, האמא של עיצוב וולוו כפי שהוא מוכר לנו כיום, ל-S80 החדשה אין בשורות מיוחדות. עם זאת, ולאחר זמן מה, נראה כי הגוף הגדול מודרני יותר, מושך את העין, בעיקר חלקו האחורי. סטיב מאטין, המעצב הראשי של וולוו, סיפר לי כי הוא גאה במיוחד במעבר לקווים הרמוניים יותר, אגרסיביים במידה, אבל בשום אופן לא וולגריים. ואפשר להבין על מה הוא מדבר. ה-S80 החדשה אמנם גדולה יותר, אבל מצליחה באותו זמן להיראות יותר אתלטית, עם קו חלון שמזכיר מעט מכוניות קופה.

 

מבט למפרט הטכני מגלה שאכן מדובר במכונית גדולה יותר, אבל לא משמעותית. היא ארוכה ורחבה בשלושה ס"מ מבעבר (485 ו-186 ס"מ בהתאמה), גבוהה בארבעה (149 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלה צמח ב-4.5 ס"מ ל-283.5. אבל כל הנתונים הללו עשויים כאמור להיעלם מהעין, תודות לעיצוב הזורם והפרופורציונלי. חבל רק שהוא נותר שמרני, עובדה שתקשה עליו למשוך לקוחות חדשים וצעירים כפי שבוולוו כל-כך רוצים.


סביבת הנהג נראית טוב, בלי קשר להבטחות על "עיצוב סקנדינבי" 

 

נקודת ביקורת נוספת נוגעת לחלק הקדמי, שהופך צר יותר מכיוון בתי הגלגלים לסבכה הקדמית. הוא ללא ספק פחות משכנע. בכל מקרה, חייבת להשמע כאן צפירת הרגעה כלשהי לחובבי וולוו - אתם עומדים לאהוב את המראה.

 

הסקנדינביות הנעלמת

 

לדברי מאטין, ההשראה העיקרית בטיפול בקווי המתאר נגזרת מפילוסופיית עיצוב סקנדינבית, הגורסת מינימליזם, נקיון, המנעות מקשקושים מיותרים. יכול להיות, אם כי לא ממש מובן לי במה זה שונה מפשטות עיצובית בכל מדינה אחרת. בכל מקרה, כניסה לתא הנוסעים מגלה שיפור של ממש. מכירים את סביבת הנהג של ה-S40? ב-80 תזהו אלמנטים אחדים - כמו למשל הקונסולה המרכזית הדקה - פרט חביב במיוחד. 


מעצב ה-S80, סטיב מאטין 

 

חביבה עלי גם הנדסת האנוש, זו המציעה מספר מתגים קטן ככל הניתן בסידור נוח ומובן מייד. תנוחת הנהיגה, המושבים, המרחב בתא הנוסעים, כולם עושים רושם טוב מבעבר. אגב, וולוו מבטיחים כי הנהג עומד ליהנות במיוחד. נחכה ונראה.

 

S80 במספרים

 

לחלק מכך צפויות להיות אחראיות יחידות כוח חדשות. אלה כוללות לראשונה שימוש ביחידת V8, זו שמוכרת מה-XC90. כאן היא מייצרת 315 כ"ס ב-5,950 סל"ד ו-44.8 קג"מ ב-3,950 סל"ד, כל זאת מנפח של 4.4 ליטר. בשלב ראשון מנוע ה-V8 יהיה היחיד שיהנה מהנעה כפולה, בעוד יתר הגרסאות מסתפקות בהנעה קדמית ומגרסת הנעה כפולה רק בעתיד.

 

לצד המנוע שנועד בעיקר לשוק האמריקני, יוצעו גם 3.2 ליטר חדש (שישה צילינדרים בטור) עם 238 כ"ס ב-6,200 סל"ד, ו-2.5 ליטר עם חמישה צילינדרים בטור ו-200 כ"ס ב-4,800 סל"ד. מבין שלושת מנועי הבנזין, רק הקטן ביותר יוצע עם תיבה ידנית (שישה הילוכים), בעוד שצמד הבכירים משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני.

 

חובבי דיזל - כלומר כולם חוץ מהישראלים - יוכלו לבחור מבין שני מנועים בעלי אותו נפח והספק שונה. אלו הם יחידות חמשת הצילינדרים בטור, בנפח 2.4 ליטר ומגדש טורבו. ההספקים - 185 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד; או 163 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-34.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנועי הדיזל יוצעו עם תיבות ידניות ואוטומטיות עם שישה הילוכים.


 

וולוו S80 החדשה צפויה להגיע לישראל בסוף השנה, סביבות חודש ספטמבר. בשלב זה לא יודעים במאיר, יבואנית המותג, מה יהיו רמות הגימור והמחירים, אבל לפי מדיניות השיווק צפויות להגיע אלינו כל הגרסאות.

 

הכתב היה אורח חברת וולוו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
S80 החדשה. צללית קופה, יותר שרירית
צילום: רועי צוקרמן
הקונסולה המרכזית נראית נהדר, לוח השעונים - פחות
צילום: רועי צוקרמן
קצת יותר מרווחת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים