שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

קוניגסג טסה לארצות הברית ב-395 קמ"ש

בתערוכת הרכב של שוויץ הציגה קוניגסג, מי שיצרה את המכונית המהירה בעולם עד שבוגאטי ויירון סוף-סוף הושלמה, את הגרסה האמריקנית ל-CCR. קוראים לה CCX, והיא מסוגלת להאיץ לפחות ל-395 קמ"ש

קוניגסג, יצרנית מכוניות העל משוודיה, הציגה בתערוכת ז'נבה את הגרסה האמריקנית ל-CCR. מכונית זו מכונה CCX, והיא עברה שינויים במטרה להתאים לתקנות הבטיחות האמריקניות ולטעמו של הדוד סם. בין היתר היא ארוכה יותר בתשעה ס"מ, מרביתם בחלק האחורי, לטובת ניסוי הריסוק האחורי (פגיעת מכונית בקוניגסג מאחור). גם מרווח הראש הוגדל קלות, העיצוב עודכן עם מחזירי אור ושינויים ליחידות התאורה ולוחית הרישוי מותאמת לתקינה האמריקנית.


זה מה שתראו, אלא אם אתם נוהגים בבוגאטי ויירון. או טסים במטוס

 

בקוניגסג עשו מאמץ ניכר כדי להותיר את הביצועים הפנומנליים שמציעה ה-CCR, אחותה האירופית של ה-CCX. כך שהמנוע נותר בעל הספק זהה - 806 כ"ס ב-6,900 סל"ד, המלווים במומנט שלא יבייש משאית במשקל 15 טון - 93.7 קג"מ ב-5,700 סל"ד. את כל הכוח הזה מעבירה תיבת שישה הילוכים ידנית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, ואל הגלגלים האחוריים.

 

התוצאה היא מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות, ומהירות מרבית "גבוהה מ-395 קמ"ש". כל זה אמנם לא מספיק כדי לזכות חזרה בתואר המכונית המהירה בעולם, בו החזיקה ה-CCR עד שבוגאטי ויירון הבשילה, אבל חייבים להודות שזה ככל הנראה מספיק.


קוניגסג CCX. עם 806 כ"ס ו-395 קמ"ש. לפחות. תצלומים: רועי צוקרמן

 

לביצועים המצוינים אחראי גם נתון המשקל, שעומד על 1,180 ק"ג רזים למדי. מלבד המידות הקטנות יחסית, לדיאטה הזו אחראים חומרים קלים (ויקרים) דוגמת סיבי פחם וקבלר, בהם נעשה שימוש נרחב בכל מכלולי המכונית. אגב, כמו בכל הקוניגסג בעבר, גם ל-CCX יש דלתות הנפתחות הציגה ולמעלה, בניצב. מנגנון מיוחד ומקורי, אבל לא מאד שימושי בחניות צפופות. מזל שיש כסף לחניה פרטית.

 

המספרים הכואבים

 

ה-CCX, כמו אחיותיה לבית קוניגסג, עושה שימוש בחומרים קלים למרכב, למתלים, ואפילו לחישוקים - שלטענת השוודים הם היחידים בתעשייה שניתן להזמין מסיבי פחם. העלות? כמו מכונית סופר-מיני מאובזרת היטב באירופה, 11,000 יורו. ברשימת התוספות ניתן לציין גם בלמים קרמיים (שלכם תמורת 15,000 יורו), מצלמה אחורית וחיישני חניה (5,800 יורו), צבע מושבי עור ומרכב מותאמים אישית (9,000 יורו), קורס נהיגה אחד-על-אחד עם נהג המבחן של קוניגסג (1,500 יורו) והשתתפות באירוע תחרותי בנורבוגרינג הגרמני תמורת 3,000 יורו.


 

כל זה כמובן לפני ששילמתם 458,000 יורו + מיסים עבור המכונית עצמה. ובמילים אחרות, קוניגסג CCX חדשה, מאובזרת לחלוטין, תעלה לכם 514,300 יורו, שהם 2,882,600 שקל בדיוק. לפני מיסים והובלה. לו היינו רוטשילד.


קוניגסג CCX - מה אנחנו מפסידים?

קוניגסג CCX - מה אנחנו מפסידים?
שם יצרן ודגם קוניגסג CCX
מנוע 8 צילינדרים, 32 שסתומים, צמד מגדשי על
נפח 4,700 סמ"ק
הספק מרבי 806 כ"ס ב-6,900 סל"ד
מומנט מרבי 93.7 קג"מ ב-5,700 סל"ד
תיבת הילוכים/הנעה ידנית, שישה הילוכים/אחורית
אורך 429 ס"מ
רוחב 200 ס"מ
גובה 112 ס"מ
היגוי מוגבר כוח, 2.7 סיבובים מנעילה לנעילה
מרכב/משקל סיבי פחם-קבלר/1,180 ק"ג
האצה ל-100 קמ"ש/בלימה מ-100 קמ"ש 3.2 שניות/ 31 מטרים
מהירות מרבית יותר מ-395 קמ"ש
עמידה ל-400 מטר 9.9 שניות/235 קמ"ש
כוח G צידי 1.3G
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 5.9 ק"מ לליטר
קוטר בלמים (אופציונלי) 362 מ"מ/6 בוכנות (380 מ"מ/8 בוכנות)
מידת גלגלים 255/35, "19 מלפנים; 335/30, "20 מאחור
נפח תא מטען 120 ליטר
נפח מיכל דלק 70 ליטר
חור בכיס 2,882,600 שקל לפני מיסים והובלה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קוניגסג CCX. שם ארוך, 0-100 קצרצר...
צילום: רועי צוקרמן
סיבי פחם גם בסביבת הנהג
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים