אינטרנט  |  ynet  |  בעלי מקצוע  |  קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

הפרעת אכילה

השאלון. דיאטה או הפרעת אכילה? צילום: סי די בנק
השאלון. דיאטה או הפרעת אכילה? צילום: סי די בנק
 


 


אפליקציה לאיתור אתרים במהירות
 

בחני את עצמך: האם יש לך נטיה לאנורקסיה?

האם את בדיאטה או בדרך להפרעת אכילה? מומחים בריטים גילו שלנשים צעירות שעושות דיאטת הרזיה שעלולה להתפתח להפרעת אכילה ישנם מאפיינים משותפים. החוקרים הרכיבו שאלון קצר, שחוזה לטענתם את הסיכון לפתח את ההפרעה בדיוק של 72 אחוז

ד"ר איתי גל
פורסם: 30.04.06, 09:27

עולם הרפואה עדיין לא הצליח למצוא את הגורמים לאנורקסיה או לבולימיה. לפי ההשערות האחרונות, מצב הרעב שבו נמצאות החולות גורם לשחרור חומרים אופיאטיים ממכרים, וככל שגדל הרעב, כך גדלה גם ההתמכרות. הפרעת אכילה היא מחלה קשה שגורמת למגוון תסמינים, ובהם עקרות, נשירת שיער, פגיעה בשיניים ובעצמות, פגיעה בהתפתחות, דיכאון ואף מוות.

 

מחקרים רבים הראו שהפרעת אכילה מתחילה ברוב המקרים בדיאטת הרזיה רגילה לכאורה. אמנם מרבית הנשים שעושות דיאטה לא מפתחות הפרעת אכילה, אך חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה העריכו ששאלון שיבחן את אופי ההרזיה עשוי לאתר מבעוד מועד נשים בסיכון.

 

הם ביקשו מ-2,992 נשים צעירות שעושות דיאטת הרזיה למלא כמה שאלונים, שעסקו בהרגלי האכילה שלהן וביחס שלהן למזון, לעצמן ולסביבתן. החוקרים ניתחו את תשובותיהן, ובהמשך בדקו מי מבין הבנות פיתחו הפרעת אכילה. שאלון הפרעות האכילה כלל את השאלות הבאות:

 

  1. האם ניסית במכוון להגביל את כמות המזון שאכלת כדי להשפיע על צורתך החיצונית או על משקלך (בין אם הצלחת ובין אם לא)?
  2. האם חלפו לפחות שמונה שעות בלי שאכלת כלום כדי להשפיע על צורתך או על משקלך?
  3. האם ניסית להוציא מהתפריט היומי מזונות אהובים כדי להשפיע על צורתך החיצונית או על משקלך?
  4. האם ניסית ליצור לעצמך כללים ומ גבלות שקשורים לאכילה כדי להשפיע על צורתך החיצונית או על משקלך?
  5. האם את רוצה שקיבתך תהיה ריקה כדי להשפיע על צורתך החיצונית או על משקלך?

 

כל שאלה מתייחסת לחודש החולף בחיי הנבדקות, והתשובות מדורגות בסולם של 0 עד 6, כש-0 משמעותו אף יום בחודש החולף, 1 פירושו יום עד חמישה ימים,

2 – 6-12 ימים, 3 – 13-15 ימים, ו-6 פירושו כל יום. מהמחקר עלה ש-104 מתוך הנשים שנבדקו פיתחו הפרעת אכילה חמורה במהלך המחקר או בשנתיים שאחריו.

 

בדיקת השאלונים של אותן נשים גילתה מאפיינים משותפים. זה לא מפתיע שמי שפיתחו הפרעות אכילה היו בעלות הרגלי אכילה לקויים יותר, כפי שהשתקף בתשובותיהן בשאלון. עיבוד סטטיסטי של התשובות העלה שהשאלון מסוגל לחזות סיכון מוגבר להפרעת אכילה בדיוק של 72%.

 

במאמר שהופיע לאחרונה בכתב העת האמריקאי לפסיכיאטריה סיכמו החוקרים שלנשים מרזות שיפתחו הפרעת אכילה ישנם מאפיינים משותפים, שניתן לגלות אותם באמצעות מילוי שאלון קצר. החוקרים המליצו לגורמי בריאות להיעזר בשאלון כזה כדי לזהות מבעוד מועד את הנשים שבסיכון.

 

"על המטפלים ליידע את הצעירות בדבר הסיכון המוגבר להפרעת אכילה שבו הן נמצאות", אומרים החוקרים. "אם הן מחליטות להמשיך בדיאטה, נבון יהיה לעקוב אחריהן במשנה זהירות".

 


תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסההדפסה  שלחו כתבהשלחו כתבה    שמירהשמרו כתבה  

 
 


 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
וידאו
הוט
רשת
כלכליסט
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
לאישה
לימודים
דרושים
ynet-shops
ynettours
winwin
בעלי מקצוע
ביגדיל
 

אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
לאתר הסלולרי
 
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
נופש
Xnet
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
בעלי חיים
קטלוג אופנה
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
Israel News
ירוק
לאשה
דילים
כולסטרול
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
משחקים
mynet
זולי הקיפוד
מוסכים
כלים ושירותים
קניות
מניות
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
קופונים
מחירון דירות
רכב חדש
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
עברית.evrit
מחירון שיפוצים
דירות חדשות

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as19-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©