שתף קטע נבחר

הדגמה של Crysis: היורש של Far Cry?

המפתחת Crytek, זו שפיתחה את Far Cry המוצלח, הציגה ב-E3 משחק חדש בשם Crysis, אשר יציג גרפיקה ואקשן מרהיבים

לפני שנתיים הפתיע אותנו Far Cry של Crytek עם שילוב נהדר של אקשן טוב ומהיר וגרפיקה מצוינת. המשחק החדש של מפתחת זו למחשב האישי, Crysis, עומד לכלול אקשן רב וטוב, בדומה ל-Far Cry, והפעם הגרפיקה לא רק מצוינת – אלא לא פחות ממדהימה. 

 

ובכל זאת, המשחק אינו רק תצוגה גרפית נוצצת – כמה מהרעיונות במשחק נשמעים מעניינים, והאקשן שבו כולל התרחשויות רבות ומיני עלילות, ולא

מסתכם ב"רוץ ופגע".

 

דוגמה לכך ראינו בסצינה מהמשחק המתרחשת בנושאת מטוסים אמריקאית פגועה. השחקן, כחייל אמריקאי שנושאת המטוסים היא בסיסו, מופתע לגלות שגזע חייזרים פולש אליה.

 

נציג EA שהדגים לי את המשחק, התחיל את השלב באחד החדרים הפנימיים של הספינה, כשברור שעליו לברוח משם מיד. כאן הוא הראה לי את החליפה המיוחדת שכל חייל לובש, המאפשרת לו לבחור בכל רגע כיצד לנצל את האנרגיה האגורה בה: עוצמה, מהירות או שריון.

 

כשנתקל בחייל פצוע שנתקע מתחת לחתיכת ברזל ענקית, היה עליו לבחור במצב עוצמה בכדי להרימה ולהצילו.

 

כצפוי, החייזרים הגיעו די מהר. מדובר ברובוטים, ונראו די מדליק. הם הגיעו ותקפו את השחקן, והוסבר לי שהאויבים הספציפיים האלו הם מבוססי קור. זה מתבטא בעובדה שהם יכולים להקפיא את השחקן, לדוגמה, וגם בכך שנשקים מבוססי חום יהיו קטלניים במיוחד נגדם.

 

בהזדמנות זו הוצגה לי האפשרות לבצע התאמה אישית לנשק – ניתן, למשל, לשנות לו את התחמושת לאחת חמה במיוחד כנגד האויבים הקרים, וגם להוסיף לו פריטים מוכרים כמו משתיק קול, משגר רימונים או פנס.

 

האקשן מטריף

 

היציאה מחדרי הספינה לעבר הסיפון הייתה הקטע המרשים ביותר. רובוט בגודל עצום הדומה לעכביש-מכני-ענק, בגובה של אולי עשר

קומות ורוחב שבקושי נכנס בנושאת מטוסים, החל להתקיף את החיילים שעל הסיפון. האקשן הפך מטריף ביותר.

 

הבריחה מהעכביש הענקי תוך התקפה של הרובוטים הקטנים יותר נראתה מאתגרת ומלחיצה. אז הגיעה לידי ביטוי אנימציית הרס נהדרת – כשהליקופטר התקרב אל הרובוט הענקי, וזה בתגובה שבר אותו במכה והעיף אותו אל המבנה שעל הסיפון.

 

המבנה הענקי כמעט קרס עלינו. הפיצוצים וצורת הקריסה היו מהמרשימים שראיתי במשחק מחשב אי פעם – בהתחשב בעובדה שלא מדובר בסצנת מעבר, אלא באירוע שמתרחש באופן חי, ועוד בזמן שהשחקן ממשיך להילחם ברובוטים הקטנים שסביבו.

 

הסצינה שעל נושאת המטוסים איננה למעשה סצנת הפתיחה של המשחק, אלא סצנה המתרחשת במהלך החלק השני מתוך שלושת החלקים שלו. החלק הראשון מתרחש לאחר שאסטרואיד נחת על אי קטן באוקיינוס השקט.

 

באופן מוזר, האי לא נהרס. ארה"ב מעוניינת לחקור את האירוע, אך מגלה שהצבא הצפון קוריאני כבר הגיע לאזור. אם כן, החלק הראשון מלא בלחימה בצפון קוריאנים בתוך סביבת ג`ונגל סבוכה ומלאת עצים. בחלק השני של המשחק מסתבר שהאסטרואיד מכסה למעשה ספינה חייזרית, ממנה מתחילים לצאת יצורים עוינים ולהקפיא לגמרי את האי, מה שגורם לקוריאנים והאמריקאים להתאחד למלחמה בפולשים. החלק השלישי, נותר בינתיים מסתורי.

 

לחימה בצפון קוריאנים

 

ההדגמה השנייה התרחשה בג`ונגל הטרופי, והראתה את הלחימה בצפון קוריאנים. הדבר המרשים ביותר שהוצג בשלב זה, שהציג אינטראקטיביות מלאה עם הסביבה ויכולות פיזיקליות אמינות, היה הפגיעה בעצים עם כלי הנשק. כשהמדגים בחר נשק עוצמתי והתחיל לפגוע בעצים – הם החלו לקרוס בזה אחר זה, נשברו בדיוק היכן שנפגעו, ונפלו והתרסקו אל האדמה בדיוק כפי שניתן היה לצפות מהם. פשוט מרהיב.

 

ההדגמה הקצרה של המשחק הותירה בי רושם רב. מדובר ללא ספק באחד המשחקים המרשימים מבחינה גרפית ל-PC בתערוכה, ואולם, אני עדיין סקרן לגלות אם המשחק יגלה ערך שווה גם בפן המשחקיות. ממה שראיתי עד כה לא מדובר באקשן עמוק או מקורי במיוחד – אבל מה שבטוח, מהנה מאוד.

 

כתבות וסקירות נוספות מ-E3 מתפרסמות באתר vgames.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים