שתף קטע נבחר

חופים עם לוגו: מי ממתג לנו את הים?

קוקה קולה כובשת כל קיץ את ניצנים, אסקייפ את אילת, סופרפארם את חוף מרידיאן בחיפה והשנה תנובה החליטה למתג את חוף מכמורת כחוף פיראוס. איך קורה כשגם כשהולכים לרבוץ על החוף לא נמלטים מהמותגים

רבים מחופי ישראל אינם פתוחים לקהל הרחב, שנדרש לשלם על רחצה בים. אבל מעבר לתשלום, חברות מסחריות רבות  משתלטות בעונת הקיץ על מרחבי החול שטופי השמש, וממתגות לנו גם את הים. זה מעצבן רבים, והחברה להגנת הטבע אף מתכוונת לדרוש היום (ד') מהוועדה לשמירה על הסביבה החופית לבטל את כל הפסטיבלים והאירועים המסחריים שמתקיימים באופן תדיר על חופי ישראל.

 

אבל עד שיבוטלו האירועים, אם בכלל, בואו נבדוק מה יש לנו: קוקה-קולה, למשל, הופכת בכל קיץ את חוף ניצנים לכפר המוסיקה. Esc מקיימת את פעילויות העיר האדומה בחוף הדקל באילת, סופר-פארם ממתגת, זו השנה השנייה, את חוף מרידיאן בחיפה ומקיימת במקום פסטיבל פיסול בחול, וגם פרטנר עברה בשנה שעברה מחוף לחוף עם כדור ה-WAZZOO שהגיע מניו זילנד והציעה ללקוחות להתגלגל במהירות 45 קמ"ש. הבר קפה צ'יץ' ביץ' בתל אביב עוצב בשנים שעברו בצבע כתום ופרטנר קיימה בו פעילות ברוח המותג.

 

השנה, חוף נוסף "נכבש" על ידי חברה מסחרית. תנובה הופכת את חוף מכמורת לחוף פיראוס. מיליון שקל השקיעה החברה בעיצוב החוף בדומה לעיירת חוף יוונית טיפוסית, והמסעדה שבחוף תציע מזון שמבוסס על מוצרי תנובה. במהלך חודשי הקיץ יתקיימו בחוף הופעות של להקות יווניות, הקרנות סרטים, הופעות של אומנים והפעלות לילדים. בתנובה גם מתכוונים להפיק בט"ו באב חתונה יוונית למספר זוגות שירצו להתחתן על החוף.

 

"אלמנטים של בידור וכיף"

 

כיצד קרה שחופי הים הפכו בשנים האחרונות לאטרקציה שיווקית? מדוע קשה לצאת לים בלי לראות על החוף לוגו של חברה כזו או אחרת? מיכאל רבינוביץ, מנהל יחידת מוצרים קולינריים בתנובה, מצטט את דבריו של הפילוסוף הסיני קונפיציוס: "את מה שאני שומע אני שוכח, את מה שאני רואה אני זוכר ואת מה שאני חווה אני מבין". הבנתם? החברות מצליחות למשוך מאות אלפי לקוחות לחופים וגם מי שאינו צרכן של החברה, עשוי להפוך לכזה אחרי שהשתתף בפעילות החוף.

 


אסקייפ בעיר האדומה

 

"הקהל אוהב להגיע לאירועים פתוחים תחת כיפת השמים, ובמיוחד כאשר משולבים בו אלמנטים של בידור וכיף", אומרת קרן מושעי, מנהלת מותג הייניקן ישראל, שגם סביבו נעשו בשנים האחרונות ארועי חוף שונים. השנה הוקרן משחק הגמר של ליגת האלופות בכדורגל בחוף הבננה ביץ' ואולפן ערוץ הספורט, שסיקר את המשחק, הוצב בסמוך לקו המים.

 

ארגוני איכות הסביבה למיניהם לא משתגעים על הרעיון, אבל את החברות זה לא מרתיע. לפני שנתיים יצאה עמותת צלול נגד האי שהקימה Esc בתוך הים, אבל ההתנגדות לא עזרה לעמותה. גם השנה העיר האדומה תתקיים בחוף הדקל, שתכלול 9 לילות של פסטיבל, מסיבות עם די.ג'ייז מהארץ ומחו"ל, והופעות של זמרים ולהקות.

 

השנה, אגב, פלאפון תגבה כ-10 שקלים עבור פעילויות הערב, למי שאינם לקוחות Esc או פלאפון. בחברה מסבירים את המהלך בכך שבשנה שעברה הייתה תפוסה מלאה במופעים "ולכן הוחלט השנה לאפשר לבני הנוער שבאמת רוצים להגיע, ליהנות מההופעות ולכן הכניסה תהיה כרוכה בתשלום של סכום סימלי".

 

בכל מקרה, בחודשים יולי אוגוסט יהיה קשה להגיע למספר חופים בלי להיתקל בלוגו כזה או אחר, או שייסגרו לרגל אירועים. אז מי שאינו מתכוון לקחת חלק באירועים הללו, אולי כדאי שישקול להשתזף באחד החופים בטורקיה או קפריסין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוף פיראוס במכמורת
קוקה קולה בניצנים
מומלצים