שתף קטע נבחר

ספקיות הטלפון יחויבו למכור מכשירים ידידותיים לנכים

משרד התקשורת גיבש תקנות לפיהן ספקיות שירותי טלפון יחויבו להציע ללקוחות לפחות דגם אחד של ציוד קצה שיהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות שמיעה, ראייה או דיבור. על פי התקנות, גם מוקדי השירות יחוייבו לספק שירותים לאנשים אלו

סובלים מליקוי שמיעה או ראייה? קיימת אפשרות שבקרוב חברות התקשורת יחויבו לספק לכם טלפון ידידותי יותר. זאת, לאחר שמשרד התקשורת גיבש תקנות התקנות לפיהן בעלי רשיון למתן שירותי טלפון (נייח או נייד), המוכר ציוד קצה – יחויב להציע ללקוחותיו דגם אחד לפחות של ציוד קצה שיהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות. שר התקשורת, אריאל אטיאס, פנה לשר האוצר, אברהם הירשזון, לאישור התקנות.

 

על פי תקנות משרד התקשורת, מדובר במכשיר בעל התכונות הבאות: בעל אפשרות להגברת קול וצליל; בעל התאמה למכשירי שמיעה ועם אפשרות לחיוג מופעל קול ומקשים המתאימים לשימוש של אנשים עם מוגבלות בראייה. בנוסף, בעל רשיון המספק שירותי טלפוניה נייחים בלבד יחויב להציע ללקוחותיו ציוד קצה הממיר באופן ממוכן אותות כתב לאותות שמע (TDD) בעברית ובערבית. בהתאם לנוסח המוצע, על בעל רשיון להציע את כל התכונות הנזכרות, בין בדגם אחד של ציוד קצה ובין במספר דגמים.

 

 

בנוסף, מוצע כי שירות הודעות SMS לאנשים עם מוגבלות בראייה יוצע באמצעות טכנולוגיה הממירה אותות כתב לאותות שמע. כמו כן אומרות התקנות על חברות המפעילות שירותי טלפון להקים מוקד שירות לאספקת שירותי טלפוניה לאנשים עם מוגבלות בשמיעה או בדיבור, המופעל על ידי מוקדן. בנוסף, מוצע לקבוע כי הגישה למוקדים של בעל הרשיון (לרבות מוקד שירות לקוחות, מודיעין ומוקד גביה) - תתאפשר באמצעות טלפון, פקסימילה, דואר אלקטרוני והודעת מסר קצר (SMS).

 

טיוטת התקנות גובשה לאחר התייעצות עם ארגונים העוסקים בזכויות אנשים עם מוגבלות ועם מפעילי תקשורת. כדי שהתקנות ייכנסו לתוקף נדרשת הסכמת שר האוצר ואישור ועדות העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

 

התקנות המוצעות גובשו לאחר שבחודש מרץ 2005 נחקק בכנסת התיקון לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. החוק קובע חובה על מי שעיסוקו באספקת שירות ציבורי, לרבות שירותי בזק, לדאוג לנגישותו של השירות עבור אנשים עם מוגבלות, על ידי ביצוע סידורים והתאמות, לרבות התקנתם של אמצעי עזר ואספקת שירותי עזר.

 

כדי לאפשר לבעלי הרשיונות פרק זמן סביר להיערכות, מוצע לקבוע כי תחילתן של ההוראות הנוגעות לביצוע התאמות הנגישות יהיה 90 יום ממועד פרסום התקנות ולהקמת המוקד המאוייש לאספקת שירותי טלפוניה לאנשים עם מוגבלות בשמיעה או בדיבור יינתן פרק זמן של 180 ימים. יצויין, כי בהתאם לתקנות המוצעות, בעל רשיון כללי ייחודי יהיה פטור מביצוע התאמות נגישות כאמור לתקופה של שנתיים מיום קבלת רשיונו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים