שתף קטע נבחר

לראשונה: רכב אמריקני - מיעוט בארה"ב

יצרניות הרכב הזרות עקפו את היצרניות המקומיות בארצות הברית, כך עולה מנתוני המכירות של חמשת החודשים הראשונים של 2006

האמריקנים כבר לא פטריוטים - לפחות בכל הנוגע לרכישת רכב חדש. כמעט 53% מהאמריקנים העדיפו השנה מכונית שיוצרה על-ידי יצרנית רכב זרה, לעומת 47% בלבד שרכשו מכונית מיצרנית מקומית - ג'נרל מוטורס, פורד או קרייזלר. זוהי הפעם הראשונה בתולדות שוק הרכב האמריקני, שהיצרניות הזרות (בראשות טויוטה, הונדה וניסאן) עוברות את המקומיות.

 

לפי נתונים שמפרסמת חברת חקר שוק הרכב .R.L. Polk and Co, בחודשים ינואר-מאי 2006 חלה עלייה של כ-3% בנתח השוק של יצרניות הרכב הזרות באמריקה, לעומת ירידה זהה בנתח של היצרניות המקומיות, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 205. והתוצאה היא שלעומת רוב דחוק לשלושת הקונצרנים האמריקנים בשנה שעברה (51%), השנה הם כבר בהפסד - 47.1% בלבד.


הונדה סיוויק. לאמריקנים אין מענה משכנע למוצרים הקומפקטיים הזרים

 

הנתונים הללו מתייחסים למכירות רכב קמעוניות - כלומר, לא לציי רכב אלא לסוכנים (דילרים) בלבד - מה שמשקף טוב יותר את הביקוש בשוק הפרטי. יחד עם ציי הרכב, שזוכים כמובן להנחות ענקיות, ממשיכים היצרנים המקומיים להוביל.

 

אלא שאנליסטים מעריכים שהתמונה הכללית לא צריכה לעודדת את GM, פורד וקרייזלר, ואלו צריכים להיות מודאגים מאד מנתוני המכירות לשוק ה"פרטי". אחרי הכל, זהו שוק בו שיעור הנחות נמוך משמעותית, ורף רווחים גבוה. בדיוק מה שחסר כיום ליצרניות הרכב האמריקניות.

 

בורחים מבזבזני הדלק

 

הירידה החדה בנתח השוק של האמריקנים נובעת, כך מעריכים בתעשיית הרכב, מנהירת הציבור למכוניות קומפקטיות וחסכוניות יחסית. האמריקנים מחפשים כיום מכונית שתחסוך להם כסף בתחנת הדלק, שם המחירים הולכים ותופחים. היצרנים הזרים ערוכים טוב יותר לשינוי המגמה הזו, ולא נדרשים להגיב אליה בדיעבד ובחופזה, כמו המקומיים.

 

מנתוני R.L פולק עולה עוד כי הקונצרן הגדול בארצות הברית נותר ג'נרל מוטורס, עם הפרש של 4.4% לעומת טויוטה שבמקום השני. בידי GM נתח של 21.6%, אחריו טויוטה (17.2%), ולאחריהם פורד (14.2%), קרייזלר (11.4%) והונדה, עם 11.2%. נתונים אלה אינם כוללים מותגים זרים שנרכשו על-ידי האמריקנים, כמו יגואר ולנד רובר בפורד או מרצדס שמחזיקה בקרייזלר.

 

עוד נמסר כי בעוד שבג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר סובלים מירידה של בין 5.7% ל-8% במכירות לעומת שנה שעברה, הרי שבטויוטה נהנו מגידול של 12.5% והונדה מגידול של 9.3%.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האמריקנים מחליפים את הגדול והבזבזני...
צילום: הלל פוסק
...בקטן וחסכוני
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים