שתף קטע נבחר

ה-SMS נמחק - סלקום פיצתה

לקוח ששלח שני מכשירי סלולר לתיקון בסלקום, גילה כי במהלך התיקון מחקו טכנאי המעבדה מידע חשוב שהיה בהם ובכללו 135 הודעות כתובות. ביהמ"ש הורה לסלקום לפצות אותו ב-750 שקל

האם החברות הסלולריות נושאות באחריות לנזקים הנגרמים ללקוח כתוצאה ממחיקת המידע שהיה שמור במכשיר במהלך תיקונו? בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, שדן בסוגיה זו בעקבות תביעה שהגיש לקוח נגד סלקום, חייב את החברה לשלם לו פיצויים בסך 750 שקל וכן 250 שקל הוצאות משפט.

 

התובע, ש', לקוח של חברת סלקום והבעלים של שני מכשירי טלפון סלולריים, מסר אותם במרכז השירות של החברה בירושלים. לדבריו, במהלך הטיפול במכשירים מחקו טכנאי המעבדה מידע שהיה שמור בהם ובכלל זה הודעות כתובות שנשלחו והתקבלו ב-SMS.

 

ש' תבע מהחברה פיצויים בסך 9,000 שקל וטען בתביעתו, כי עובדי החברה ביצעו בשני המכשירים עדכון גרסה מבלי שביקש זאת, וכי עדכון הגרסה גרם לכך שרוב רובן של ההודעות הכתובות, 135 במספר, נמחקו. בנוסף, טען, כל הנתונים שהיו שמורים ב"יומן" בשני המכשירים נמחקו לחלוטין.

 

בדיון בבית המשפט סיפר ש', כי השתמש במכשירים כמנהלי מידע לצרכי העסק שלו כטכנאי מחשבים ולשימושו הפרטי, וכי אכסן בהם מידע רב ערך, כגון פגישות עתידיות ופרטי חובות לקוחותיו. "גיבתי את המידע שהיה במכשירים כשלושה חודשים לפני כן", אמר, "ולכן כל המידע משלושת החודשים האחרונים נמחק בלא אפשרות לשחזרו".

 

סלקום טענה בכתב ההגנה, כי בעת מסירת המכשירים לתיקון קיבל התובע לידיו טופס שנכתב בו כי בכל מקרה של עדכון גרסה, הנתבעת לא תישא באחריות בגין מידע שלא הועבר למכשיר ולפיכך אין היא אחראית לאובדן המידע. עוד טענה להגנתה, כי על פי סעיף 40 לחוק התקשורת (בזק שירותים) "בעל רישיון לא ישא באחריות לנזיקין, אלא לנזק ישיר שנגרם עקב רשלנות חמורה", וכך גם על פי הסכם תנאים כלליים להתחברות לרשת סלקום.

 

השופט, יצחק שמעוני, קיבל את התביעה בחלקה וקבע, כי פיצוי כספי בסך 750 שקל הולם את נסיבות המקרה. "לא הוכח בפני", כתב בנימוקים להחלטתו, "כי התובע קיבל את הטופס למסירת ציוד לבדיקה ולתיקון. הטופס שהוגש כראיה אינו חתום על ידי התובע והוא עצמו העיד כי אינו זוכר שנמסר לו טופס שכזה". (ת"ק 2152)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים