שתף קטע נבחר
 

ביקורת: משחק התפקידים Titan Quest

אין חדש תחת השמש. גם ב-Titan Quest תבלו שעות על גבי שעות של הקלקה על מפלצות טיפשות וחפות מפשע, בדרך אל מפלצות חדשות.

אין חדש תחת השמש. גם ב-Titan Quest תבלו שעות על גבי שעות של הקלקה על מפלצות טיפשות וחפות מפשע, בדרך אל... מפלצות חדשות.

 

לפי המיתולוגיה היוונית, פעם שלטו בעולם הטיטאנים, יצורים עצומים ועוצמתיים שקדמו לאלים האולימפיים. בשלב כזה או אחר פרצה מלחמה בין הטיטאנים לאלי האולימפוס, בסופה אלי האולימפוס ניצחו וכלאו את הטיטאנים כך שלא יחזרו להטריד את העולם שוב.

 

האלים חשו בטוחים ומוגנים. אך מה יקרה אם הטיטאנים יצליחו לפרוץ מכלאם העתיק ולהשתחרר מהסגר בן אלפי שנים? אני אגיד לכם מה יקרה – כעס, הרס וחורבן. אני לא מאשים אותם. גם אני רציתי להרוס משהו בכעס אחרי ששיחקתי ב-Titan Quest.

 

גיבורנו או גיבורתנו מתחילים את המשחק ביוון כלוחמים מתחילים המגיעים לכפר הנמצא תחת התקפת מפלצות. כמובן שמיד נחלצים אנו לעזרה ומקבלים את המשימה הראשונה שלנו, להביס מפלצות.

 

אחרי שנסיים את זו נקבל משימה נוספת, גם היא דורשת לחסל מפלצות, וגם זו שאחריה. להרוג המון מפלצות זה לא בהכרח רע, ומי שנהנה ממשחקים מהסוג הזה ימצא את עצמו, שוב, על אדמה מוכרת מאוד.

 

סיפור העלילה הוא שולי, ועוסק כאמור בטיטאנים המשתחררים מכלאם ומכריזים מלחמה כוללת על העולם וכל מי שגר בו. בשלב מוקדם יחסית של המשחק נקטעת התקשורת בין עולם בני התמותה לאלים האולימפיים, ולכן האחריות להציל את העולם מוטלת על כתפי... אני נותן לכם ניחוש אחד - כן, על כתפי הגיבור שלנו. הוא ולא מלאך, הוא ולא שרף.

 

למשחק שלושה חלקים: אחד ביוון, שני במצרים והאחרון באסיה. כל אזור נראה ייחודי למדי ומציג סוגי מפלצות חדשים וציוד מגוון. אני לא אחשוף את הסיום של המשחק, אבל אני יכול להגיד שזה בדיוק מה שאתם מצפים שהוא יהיה.

כן, עלילה היא לא החלק החזק של Titan Quest.

 

לא הרגתי כבר את היצורים האלה?

 

המשחק יראה וירגיש מאוד מוכר למי ששיחק את משחקי Diablo, בפרט Diablo 2, או אחד ממשחקי Dungeon Siege החדשים יותר. כל כך מוכר שאפילו קיצורי המקשים זהים. על ידי הקלקה שמאלית על הרצפה מזיזים את הדמות, קליק על אויב יגרום ללוחם להסתער עליו, קליק על חפץ יגרום לדמות להרים אותו וקליק על אדם חף מפשע יגרום ליציר כפינו ליזום שיחה.

 

כשאני אומר ליזום שיחה אני מתכוון, כמובן, לשמוע נאום באורך כזה או אחר שברוב המוחלט של המקרים לא יגיד לנו כלום מעבר למה שאנחנו כבר יודעים. את הנאומים החשובים המשחק מסמן לנו בסימן קריאה, כאילו אומר `הי, פה יגידו לך איפה להרוג מפלצות עכשיו`.

 

בזמן התקדמותנו דרך צבאות האויב נאסוף חפצים שונים שמסומנים בצבעים לנוחות המשתמש - אפור לחפץ שבור, לבן לחפץ רגיל, צהוב לחפץ קסום, ירוק לחפץ נדיר, כחול לחפץ אפי וסגול לחפצים אגדתיים. כמובן, ככל שהחפץ נדיר יותר כך הוא מועיל ויקר יותר, וכולי. החפצים הטובים נותנים המון בונוסים להתקפה או לתכונות של הדמות, ומחזקים אותה משמעותית.

 

עם ההתקדמות במשחק תצברו נקודות נסיון, ותוכלו לשפר את הדמות שלכם. זה אחד המקומות היחידים במשחק שבהם הוא חורג מהנוסחה המוכרת. במקום לעלות דרגות ולהתחזק בצורה אוטומטית, או לחלק את נקודות היכולת שלכם לפי רצונכם, לדמותכם יהיו תחומי התמחות, Masteries, בהן היא תתפתח.

 

את המשחק מתחילים כדמות ריקה מתוכן וזהה תמיד - בוחרים לה רק שם, מין

 וצבע בגדים. אך עם ההגעה לרמה השניה, כבר במשימות הראשונות, תוכלו לבחור את ההתמחות הראשונה מתוך מבחר של שמונה התמחויות: קרב, הגנה, ציד, נוכלות, אדמה, סערה, טבע ורוח. ארבע הראשונות מתייחסות לקרב, וארבע האחרונות הן סוגים של קסם אותן יכולה הדמות ללמוד.

 

בכל התמחות יש כמה וכמה יכולות אותן תוכלו לפתח בעזרת שלוש נקודות היכולת שתקבלו בכל עליית דרגה. למזלכם, אתם לא מוגבלים להתמחות אחת בלבד, ורמות ספורות מאוחר יותר תנתן לכם האפשרות לבחור התמחות שניה שמאפשרת ליצור 28 שילובי התמחויות שונים.

 

לצערי, גם אם שיטת העליה בדרגות שונה במקצת מהסטנדרט, היכולות של כל ההתמחות מחדשות מעט מאוד. התקפות מיוחדות, בונוסים לתכונות או להגנה של הדמות, סיכוי להכות חזרה באויב תוקף או סיכוי להתחמק ממכה - הכל ממש דומה ל-Diablo 2 וחיקוייו הרבים.

 

המשחק ארוך להפתיע, הרבה יותר ארוך מחבריו לז`אנר. הוא מציע מערכה לשחקן יחיד שיכולה להחזיק אתכם 40 שעות בקלות, ואחרי שתסיימו אותו פעם אחת תוכלו לחזור ולשחק בו בדרגת קושי גבוהה יותר, הנפתחת עם סיום המשחק בדרגת הקושי הנמוכה. אחריה יש דרגת קושי נוספת, למכורים בלבד, ואני מעריץ את מי שיש לו סבלנות להגיע עד שם.

 

על הדבש ועל העוקץ

 

המשחק נראה לא רע, ומציג סביבות גדולות ומרשימות בהן כל גבעול עשב מגיב לתנועת הדמות ואויביה. הדמות עצמה נראית טוב גם מרחוק וגם מקרוב, וכל פריט ציוד משנה את המראה החיצוני שלה בצורה ניכרת. המצלמה של המשחק לא נוחה, אבל מספיק טובה למשחק ממבט-על, וממילא אחרי דקותיים במשחק תשכחו שקיימת אפשרות לתקריב, כי לא נוח להסתכל על הקרבות מקרוב.

 

תאורה דינמית מוצלחת מדגישה את שינויי היום והלילה, והיא מרשימה מיוחד במערות בהן כל זקיף סלע מטיל צללים על הקיר מאחוריו בהתאם למיקום הדמות.

 

לצערי, המשחק מבוגבג בצורה איומה. אפילו אחרי תיקון לגרסה 1.08 הוא התרסק ונסגר מספר פעמים במהלך הבילוי המשותף שלנו, וקרו לו כל מיני דברים מוזרים – חפצים שהרמתי לא הופיעו בתיק, מפלצות שנתקעו אחת בשניה והתחילו לרצד ולקפוץ על המסך עד ששמתי קץ ליסוריהן. גם מהירותו הכללית של המשחק נמוכה, בייחוד ברזולוציה גבוהה ובפירוט גבוה.

 

אני משתמש במחשב עם מעבד 3 גיגה-הרץ, גיגה של זכרון ו-Geforce 7600GT, לא החלש שבמחשבים, והמשחק קרטע והאט בלי סוף.

 

הדיבוב ב- Titan Quest סביר בסדר, אבל נשמע כאילו מעט מדי אנשים דובבו יותר מדי דמויות - הרבה מהן פשוט נשמעות בדיוק אותו הדבר. המוזיקה כמעט תמיד רגועה ופסטורלית, בייחוד בחלק הראשון של המשחק המתרחש ביוון, ולא תמיד מתאימה להתרחשויות מסביב לדמות. קולות הקרב והקסם מספקים, אבל חוזרים על עצמם ומשעממים בטווח הארוך, ואפילו מצאתי את עצמי מחליש אותם כמעט לאפס בשביל לשמוע מוזיקה אחרת באזניות.

 

למה לסבול לבד?

 

אם היתה תכונה שהחזיקה את Diablo 2 בחיים - היא המשחק באינטרנט. גם ל-Titan Quest יש משחק באינטרנט, לצערי בשלב זה גם הוא מבוגבג למדי, והצלחתי לשחק רק דקות ספורות ברצף לפני שהמשחקים נסגרו בפניי. יכול להיות שזה השילוב בין הרשת הישראלית הידועה באיטיותה ושרתים שעדיין לא נקיים מתקלות, אבל זה מאוד מתסכל בכל מקרה.

 

מה שכן - כשזה עובד, זה עובד לא רע בכלל. בניגוד למשחקים אחרים בז`אנר, שחקנים לוקחים את הדמויות מהמערכה לשחקן היחיד ולא יוצרים דמויות חדשות במיוחד לאינטרנט. זה אומר שאתם יכולים לשחק עם עצמכם את המשחק, להביא חברים לחלק שאתם נתקעים בו ולהמשיך לבד אחר כך בלי שום בעיה. קיימות לא מעט יכולות שבאות לידי ביטוי כמעט ורק במשחק אינטרנטי וכיף סוף סוף להשתמש בהן, וחבורת לוחמים יכולה להפוך למכונת מלחמה עוצמתית למדי.

 

לצד Titan Quest מגיעים עורך משימות ועורך שלבים רבי פונקציות, ואם יש לכם את הזמן לשבת וללמוד את השימוש בהם, תוכלו לייצר הרפתקאות ייחודיות ומשימות חדשות כמעט באופן חופשי. אני מודה שהנסיונות שלי ללמוד אותם עלו בתוהו, אבל ראיתי משימות שאנשים אחרים ברשת יצרו והתוצאות מרשימות למדי, ויכולות להאריך את חיי המדף של המשחק.

 

Titan Quest הוא משב רוח מאובק ומיושן, שלא מחדש שום דבר משמעותי - לא במשחקיות, לא בגרפיקה ולא בעלילה. את מה שהוא עושה הוא עושה לא רע, ואחרי שינקו אותו מבאגים ויטפלו במשחק באינטרנט הוא יכול להיות תוספת נחמדה לכל מדף ביתי, בייחוד כי לא נוצרו משחקים אחרים מסוגו לאחרונה. הוא גם מציע מערכה לשחקן יחיד ארוכה במיוחד לז`אנר, ומי שנהנה ממנו ולא מותש מהחזרה האין-סופית ירוויח בגדול מבחינת אורך חיים.

 

למכורים הכבדים ל-Diablo או Dungeon Siege יש אובייקט התמכרות חדש. למי שלא היה מכור להם עד היום, כמוני, הנקודות הרעות מאפילות על היתרונות, ועבורו Titan Quest הוא משחק משעמם, גם אם לא גרוע.

 

ידיעות וכתבות משחקים נוספות מתפרסמות ב-vgames.co.il 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלחמת הטיטאנים באולימפיים
מומלצים