שתף קטע נבחר

הרכבת לא רק מאחרת, היא גם מזלזלת

מדוע מראה אתר הרכבת לוח זמנים שמעודכן לשנת 2005? ולמה הרכבת מאחרת באופן כמעט קבוע? יוני קלרמן תוהה, ועדיין ממתין לתשובת הרכבת

יש לי תחושה חזקה שברכבת ישראל עדיין לא הפנימו את העובדה שהם משרתים את הציבור. אחרת, קשה להבין את העובדה שלוח הזמנים של הרכבת, זה הרשמי שמתפרסם, הוא בגדר הערכה בלבד. נוסעים קבועים ברכבת מדווחים הרי בדרך של קבע על איחורים, שמגיעים לפעמים לעשרות דקות. הרכבת מספרת מדי פעם על עומס, ממציאה תירוצים אחרים, ושוכחת כי מבחינת הציבור, עם כל הכבוד, המיליארדים שמושקעים בקרונות חדשים ומסילות חדשות ומערך לוגיסטי מודרני, נועדו בדיוק כדי לפתור בעיה כזו. היא שוכחת, עם כל הכבוד, שאת הכסף הזה, שנועד לפתור את בעיית האיחורים, אנחנו משלמים באמצעות מיסים, לא רק כרטיסי נסיעה.


רכבת ישראל בפעולה (צילום ארכיון: משה מילנר, לע"מ)

 

אלא שהנהלת הרכבת, המתנהלת כגוף אוטונומי וכמעט ללא פיקוח, אינה מקבלת על עצמה אחריות בגין האיחורים האלה. ההנהלה הזו גם אינה מקבלת על עצמה את חובת הדין וחשבון לציבור נוסעיה. מתי למשל שמעתם מישהו מאנשי הרכבת מסביר לתקשורת שבעיית האיחורים מוכרת, שההנהלה מתנצלת, ושעושים הכל כדי לשפר ולייעל? אבל גרוע יותר, הרכבת לא מייחסת כל חשיבות ללוחות הזמנים שהיא עצמה מפרסמת. הידעתם למשל שלוח הזמנים הניתן להורדה באתר רכבת ישראל , מספק נתונים שונים מאלה המצוינים בלוח הזמנים האינטראקטיבי, שנמצא באותו אתר? מוזר, לא? ברכבת לא ממש מזדרזים לטפל בכך.

 

נוסעי רכבת מספרים:

 

עובדה. לפני כשלושה חודשים נסע בני החייל ברכבת מתל אביב לבאר-שבע. כדי להגיע בשעה היעודה לתחנת האיסוף, צריך היה לקחת את הרכבת של 07:50. בפועל היא יצאה ב-08:10. 20 דקות איחור, כשתחנת היציאה הראשונית היא הרצליה. לא נהריה חלילה... חזרתי הביתה, וכדי לוודא שלא טעיתי, בדקתי שוב את לוח הזמנים . לא טעיתי. בלוח האינטראקטיבי המופיע באתר מופיעה רכבת של 07:50. ובכן, שוב איחור. אלא שמשהו הציק לי, ולכן המשכתי לחפש, והגעתי לאפשרות הורדת לוח זמנים כקובץ. יפה, נוח, חכם. וגם, פותר בעיות. מסתבר שבקובץ הזה, הרכבת האמורה אכן יוצאת ב-08:10. מה קורה כאן? פשוט מאד, לוח הזמנים הניתן להורדה באתר הרכבת הוא לוח סתיו - חורף 2005/2006. הפעם האחרונה בה עודכן הייתה בינואר, לפני 10 חודשים. מאז השתנה דבר או שניים...

 

כאזרח שאכפת לו, פניתי לרכבת ישראל . באמצעות האתר ביקשתי תשובות לשתי שאלות: ראשית, מה הסיבה לאיחור בן 20 הדקות באותו יום ושנית, למה באתר מופיע לוח זמנים שאינו בתוקף ? תוך כמה שעות קיבלתי תשובה ממר יריב אגמון, ממונה פניות הציבור ברכבת ישראל: "תודה על פנייתך לרכבת ישראל. הפניה התקבלה והועברה לגורמים המיקצועיים העוסקים בנושא. עם בירור הפרטים וגיבוש התשובה נשיבך". מצוין, אין מילים. יופי של שירות.

 

כמעט. מאז רשמתי לעצמי שש תזכורות ששלחתי, שתי שיחות טלפון, ואפילו תשובה אחת, שהתקבלה לפני כחודש ימים - חודשיים לאחר המקרה, להזכירכם. "בהמשך לפנייתך שבנדון, לתשובת הביניים שלנו, לשיחתך עם מר בני נאור (הדובר) ולבדיקה אשר לצערנו, עדיין מתמשכת, ברצוננו להתנצל על העיכוב במענה ולעדכן כי אנו מקווים לסיים את הבדיקות ולהשיבך בהקדם". הספירה נמשכת. תשובה עדיין אין. ולהזכירכם, מדובר בבדיקה, זו שעשיתי במהלך שלוש דקות גלישה באתר הרכבת. הבדיקה הזו לוקחת לאמונים על לוח זמני הרכבות במדינת ישראל לא פחות משלושה חודשים, ועדיין ללא תשובה.

 

אגב, באתר הרכבת עדיין מופיע לוח הזמנים של חורף 2005/2006...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
רכבת ישראל. מתי תגיע? (ארכיון)
צילום: דלית שחם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים