שתף קטע נבחר

פקק המיליונים

חלם זה כאן: 180 מיליון שקל עלה הגשר שבנתה נתיבי איילון מעל מסילת הרכבת ליד קניון איילון • התוצאה: הפקקים שמעכבים אלפי נהגים מדי יום רק גברו מאז פתיחתו • התגובות: נתיבי איילון וצ׳מפיון מוטורס, השכנה לגשר, מאשימות זו את זו במחדל

בשבוע שעבר הודיעה חברת נתיבי איילון חגיגית על פתיחתו של גשר מבצע קדש, שנועד לפתור את בעיית הפקקים באזור מסילת הרכבת בבני ברק, מול קניון איילון. המספרים מרשימים: 180 מיליון שקל עלתה הבנייה, 550 מטר אורכו ו־26 מטר רוחבו, שיגדל בעתיד כדי לאפשר מעבר של הרכבת הקלה. אל הגשר אף הועלו תחנות אוטובוס, ששכנו קודם בכביש שמתחתיו.


הפקק באבא הלל, לבאים לכיוון מבצע קדש (צילומים: רועי צוקרמן)

 

אולם לא נדרשו אלא שעות ספורות כדי לראות שההשקעה הגדולה ירדה לטמיון. מתברר כי מאז שהגשר נפתח הוקל אמנם מאד לאלה שנוסעים ברחוב מבצע קדש מדרום לצפון או מצפון לדרום על הגשר, אבל חייהם של אלה שצריכים לצאת מאזור המסחר המזרחי הפכו בלתי נסבלים. מי שרוצה לצאת מרחוב הלח"י לרחוב מבצע קדש ולהמשיך לרחוב פנחס רוזן, או לפנות שמאלה לרחוב שטרית, נאלץ להמתין 45 דקות בפקקי התנועה הגדולים שנוצרו במקום. זאת, בגלל הסדרים לקויים של שילוב התנועה היורדת מהגשר עם התנועה היוצאת מהאזור המסחרי שבו נמצאים מלבד אולם התצוגה והמוסך המרכזי של צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, גם דן דיזיין, הום סנטר, מגרשי מכירת הרכב והמשרדים של אלבר, אייס, מחסני תאורה, אוטודיל ועוד.

 

מבדיקות שערך "ידיעות אחרונות" במקום התברר כי גם שוטרים שהוצבו בו במיוחד כדי לסייע להשתלבות בתנועה לא מצליחים לפתור את הבעיה. לחצי התנועה הללו גורמים לזעם של הנהגים, לנסיונות "לחתוך בכוח" מכוניות המגיעות מהגשר, ולכמעט תאונות. למעשה הלחץ מגיע צפונה ומקשה על הפנייה מהגשר לאיזור ההיי־טק והבילויים ברמת החייל.

 

ממלא מקום מנכ"ל נתיבי איילון, שי ברס, מאשים דווקא את צ'מפיון מוטורס במצב שנוצר. הוא אמר ל"ידיעות אחרונות" כי פקקי התנועה נוצרו במקום משום שצ'מפיון לא אפשרה לנתיבי איילון לבנות רמפה להורדת התנועה מהגשר לעבר רחוב הלח"י. הרמפה הזו צריכה הייתה לעבור בתוך שטח שבו יושבת עכשיו צ'מפיון מוטורס.


גשר מבצע קדש

 

לדבריו לפני כשנתיים החל מו"מ עם צ'מפיון לפינוי מבנה שעומד בשטח שבו תוכננה הרמפה. "צ'מפיון דרשה פיצוי של ארבעה מיליון שקל ותקצבנו את זה בפרויקט. אולם בינתיים גבר התיאבון שלהם והם דורשים היום 12 מיליון שקל כדי לאפשר לנו להתחיל בבניית הרמפה. זו סחטנות לשמה. עם כל הכבוד אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשלם סכומים כאלה מהקופה הציבורית. הדרישה שלהם היא שערוריה",‬ אומר ברס.

 

אבל לצ'מפיון יש גרסה שונה. "לפני כשנתיים קיבלנו מהם את הדרישה לבניית הרמפה, שחייבה פינוי אחד המבנים בשטח שלנו. זה אמור היה לעלות כחמישה מיליון שקל. אבל אז הם הכניסו שינויים בתוכניות ודרשו דרישות נוספות שחייבו להגדיל את ההשקעה שלנו. נכון שהסכום היום עומד על 10 מיליון שקל, אבל זה רק בגלל הדרישות שלהם. הצענו להם גם לשכור עבורנו שטח אחר ולהקים בו מבנים זמניים עד להשלמת הרמפה כדי שנוכל להמשיך ולתפקד ללא הפרעה, אבל הם מסרבים וניתקו איתנו כל קשר לפני כארבעה חודשים. עכשיו הם מעזים להאשים אותנו? הרי אנחנו והלקוחות שלנו נמנים על הסובלים העיקריים ממה שקורה במקום. זה ממש בלתי נסבל",‬ אומר יגאל שרייבר, מנכ"ל חברת אלייד, חברת האם של צ'מפיון מוטורס.

 

נתיבי איילון מתכוונת בינתיים להציב רמזור ברחוב מבצע קדש, כדי לווסת את התנועה היוצאת מהאזור המסחרי ולהקל בכך על ההשתלבות עם התנועה היורדת מהגשר. אבל זה לא יפתור את בעיית הפקקים, שתמשך עד שימצא פתרון לבניית הרמפה, שרק בנייתה תימשך כתשעה חודשים.


 

ויש גם טענות נוספות של משתמשי התחבורה הציבורית: אלה צריכים כיום לטפס במדרגות לגובה של כשלוש קומות מהמפלס התחתון של הכביש הישן לגשר שעליו הוצבו תחנות האוטובוס. שי ברס מבטיח שגם הבעיה הזו תיפתר כאשר תושלם בניית שתי רמפות, האחת שתרד לכיוון קניון איילון והשניה לכיוון רחוב הלח"י.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפקקים לא השתחררו
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים