שתף קטע נבחר

האם מיקרוסופט תפתיע את גוגל ב-2007 בעזרת IE7?

מיקרוסופט ממשיכה לאבד גובה בשוק החיפוש אך האם יש לה סיכוי להפתיע ב-2007? ב-2006 גברה המודעות לקידום האתרים. סיכום 2006 ומבט על 2007. כתבה ראשונה

המגזין "טיים" קבע שאתם, כלומר אנחנו, הגולשים, הם אנשי השנה, וקבע במידה רבה את האופן בו תיזכר השנה הזו בהיסטוריה של התפתחות העידן הדיגיטלי. אך גם אם 2006 היא השנה שלנו, קרו בה עוד דברים חשובים.

 

בימים הקרובים נצביע על התופעות הבולטות ב-2006 ונציג את שאלות המפתח הנוגעות לשנה העומדת בפתח. בכתבה הנוכחית נתהה אם יש סיכוי לשינוי במאזן הכוחות בתחום החיפוש בשנה הבאה ונצביע על הגידול בחשיבות תחום קידום האתרים, במקביל לעליה המטאורית בעוצמה של מנועי החיפוש.

 

ענקיות החיפוש דוהרות

למרות שהשקת Windows Live Search בספטמבר השנה עוררה עניין רב, בשטח מיקרוסופט ממשיכה לאבד גובה. מאז ההשקה, היא איבדה עוד כ-2% של נתח שוק (עומדת עתה על 8%) מול גוגל (כ-50%) ו-Yahoo! (קרוב ל-25%).

 

השתיים האחרונות ממשיכות לדהור קדימה בסך-הכל, מדובר על כ-70 מיליארד חיפושים לשנה, ויש עוד לאן לגדול - רק שמיקרוסופט כלל לא גדלה. הנתונים שלה בחצי השני של 2006 היו קטנים ב-10% בממוצע מנתוני השנה שעברה (נתוני ניסלן/נטרייטינג לחודש נובמבר).

 

ההפתעות, אם יהיו, צפויות ב-2007, כשהמנוע של מיקרוסופט ילווה ברוח הגבית של אקספלורר 7 ו-Windows Vista. בסך-הכל, Windows Live Search מייצג טכנולוגיה בוגרת בהרבה ממנוע החיפוש הישן של MSN. עם הזמן, אפשר גם לראות את "הבשלת" האלגוריתם שלו, שנובעת מההיזון החוזר על דירוגי האתרים בתוצאות.

 

לכן, לא זו בלבד שמוקדם להספיד אותו, אלא שאפשר להבטיח כמעט בוודאות לקראת השנה האזרחית החדשה: Google ו-Yahoo! יעבדו קשה יותר.

 

על תחום קידום האתרים

2006 הייתה השנה בה תחום קידום האתרים (Search Engine Optimisation או "SEO" בקיצור) טבל לראשונה באור הזרקורים. בהרבה אתרים גדולים, גם בישראל, גילו רק השנה את מה שרבים יודעים כבר שנתיים ואפילו ארבע שנים: שעם התאמה טובה יותר של האתר שלך לדרישות האיסטניסיות של מנועי החיפוש, ניתן להגדיל משמעותית את ה"טראפיק" (ובעברית: תנועת הגולשים).

 

זו הייתה גם השנה שבה תעשיית החיפוש הפסיקה לראות ב-SEO בעיה והתחילה להבין אותו כחלק מה"אקו-סיסטם" שלה. והראיה הטובה ביותר לכך אולי הוא הבלוג של מאט כץ מ-Google. במקום להפריח אמירות סתומות, ללבות שמועות, או לומר את מה שידוע כבר, כץ מקדיש מדי פעם כמה שורות יקרות מפז כדי לאמת או להפריך תיאוריות שונות על האלגוריתם של Google ולעזור לקהילות המקדמים ובוני האתרים ליישר קו.

 

בראייה הרחבה יותר, הברית המתהדקת בין מנועי החיפוש וה-SEO מגדירה מחדש כיצד אתרי אינטרנט צריכים להיבנות ולהיראות. בהדרגה היא גם מצליחה לעשות, סופסוף, את מה שקהילת Mozila/Firefox מנסה לעשות כבר שנים: לגרום לבעלי האתרים להבין את חשיבות ההיצמדות לתקנים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים