שתף קטע נבחר
 

המושיע הגדול של קרייזלר עושה קאמבק

המיניוואן הגדול מת באמריקה? לא אם תשאלו את קרייזלר, שמשיקה דור חדש לרכב שהמציא לפני עשרות שנים את הקטגוריה וכבר הציל אותה פעם מפשיטת רגל: הוויאג'ר

לקרייזלר יש מיניוואן חדש. יצרניות הרכב הגדולות באמריקה, ג'נרל מוטורס ופורד, נראות כאילו הן בתהליך הימלטות מהתחום, שאיבד מכירות בתקופה האחרונה לטובת ה-SUV. רק לאחרונה הודיעה פורד על הבאתו למנוחות עולם של המיניוואן האחרון שלה, הפריסטאר.


נעים מאד - קרייזלר וויאג'ר החדש (צילום: אלי שאולי)

 

אבל מנגד, בקרייזלר בחרו בתערוכת דטריוט דווקא כדי להוכיח שהקטגוריה לא מתה סופית - ולהשיק את הדור החמישי של הוויאג'ר. עבור קרייזלר עדיין מדובר במכונית חשובה ביותר, והם לא שוכחים בוודאי שהיא הצילה אותם יותר מפעם אחת מפשיטת רגל, הרבה לפני שמרצדס לקחה את המושכות.

 

 

מנהל קרייזלר, טום לה סורדה, והצוות שלו, ממשיכים בהצגות מלאות התלהבות - ואת מסיבת העיתונאים ניהלו בסגנון תוכנית בישול. אבל מפגש ראשון הוויאג'ר החדש מראה שהם גם מבינים את המגמות בשוק. מה שעשוי להסביר למה הוויאג'ר החדש נראה קטן ונמוך מקודמו. הקווים המעוגלים והמאורכים של הדגם היוצא, הוחלפו במשהו קובייתי יותר. העיצוב כעת חסון, מרובע, ומזכיר לא מעט את הקרוס-אוברים של דודג'. כמו בעבר, ממשיך המותג עם הקרניים להציע גרסה משלו, שנקראת קרוואן (Caravan) ואיננה שונה משמעותית.

 

הבשורה החדשה לפי קרייזלר, היא האפשרות לסובב את המושבים המרכזים לתצורת שניים-מול-שלושה מאחור. אז הם יכולים ליהנות גם מקונסולה נעה רבת פעלים, שיכולה להפוך בין היתר לשולחן. זה כמובן עודד אותם להמציא עוד כינוי "swivel and go" (סובב וסע), גם אם זה לא באמת חידוש כזה מהפכני.

 

הצצה פנימה מגלה סביבת נהג חדשה ומהודרת יותר. אבל אני לא בטוח שאני מתלהב מהמרקם החדש של הפלסטיק. זה נראה אולי יותר שימושי, בסגנון הקרוס-אובר, אבל הגסות הזו - לפחות בעיני - יוצרת רושם פחות איכותי-אלגנטי ממה שהייתי מצפה ממכונית כזו.


דודג' קרוואן. האח עם הקרניים (צילום: אלי שאולי)

 

קרייזלר גאים במנוע 4.0 ליטר חדש, שמייצר 240 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית (אף היא חדשה). יחידה זו מצטרפת למנועי ה-3.3 וה-3.8 ליטר שהוצעו בעבר. ותאמינו או לא, קרייזלר נוטשת סוף-סוף את הסרן הקשיח והארכאי מאחור, עם קפיצי העלים, תמורת מערך חצי נפרד של קורת מתלי קפיצי סליל. אז מה עם באירופה גילו זאת לפני שנים. מוטב מאוחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרייזלר וויאג'ר החדש
אפשר לסובב
אפשר לשבת גם כך
הנה, זה עובד
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים