שתף קטע נבחר

בגלל המחיר: חברות ענק מוותרות על פרסום בסופרבול

יוניליבר, פרוקטר אנד גמבל ומיקרוסופט בחרו לא לפרסם השנה בסופרבול, ולהשקיע את תקציב הפרסום במקומות עמוסים פחות. המחיר הממוצע של פרסומת בת 30 שניות באירוע עומד השנה על 2.6 מיליון דולר

האם פרסומת בסופרבול, אחד מאירועי הספורט השנתיים הגדולים בעולם, שווה את הכסף הרב שהיא עולה? חלק מהחברות הגדולות החליטו השנה שהתשובה שלילית.

 

חברת יוניליבר, שהשקיעה בשנה שעברה בפרסומת לדאב בסופרבול, ופרוקטר אנד גמבל, יצרנית ג'ילט, החליטו לוותר על התענוג, ולהשקיע את תקציב הפרסום שלהן במקומות עמוסים פחות, כמו למשל טקס האוסקר.

 

לפי האתר AdAge, מספר המפרסמים הפוטנציאלים שמוכנים להוציא מיליוני דולרים על פרסום במשחק הצטמצם בשנים האחרונות, וכיום יותר ויותר חברות מעדיפות ליצור תהודה בעצמן באמצעות קמפיינים משולבים מאשר לעמוד על כתפי ענקי הפוטבול.

 

מיקרוסופט, שהשיקה אתמול את מערכת ההפעלה ויסטה בקמפיין פרסום ענק בהיקף של 500 מיליון דולר, החליטה גם היא לוותר על האירוע, בטענה כי יש לה מוצר ומסר שעומדים בזכות עצמם. וגם אולפני הסרטים מצמצמים את נוכחותם, בעיקר בגלל המחיר הגבוה.

 

במקום החברות שבחרו להימנע מלרכוש פרסום באירוע נכנסו חברות חדשות, כשהבולטות הן חברות המשקאות סנאפל וקוקה-קולה. קוקה-קולה חוזרת לפרסם בסופרבול השנה לאחר יותר משמונה שנים שבהן נמנעה מלעשות כן.

 

מחירה הממוצע של פרסומת בת 30 שניות שמשודרת במהלך הסופרבול עלה מ-1.3 מיליון דולר ב-1998 ל-2.6 מיליון דולר השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
מעדיפים לא לפרסם
צילום איי פי
מומלצים