שתף קטע נבחר

פיאט בראבו - המראה יספיק?

אחרי כישלון הסטילו, מאמצים פיאט סגנון חדש עבור הקומפקטית החדשה שלהם. מילת הקוד היא עיצוב, תיבה אוטומטית עבורנו עדיין אין

השקת פיאט גרנדה פונטו לפני יותר משנה הייתה גיוס כוחות כללי בקרב לחיים של פיאט? הצגת פיאט בראבו שנערכה אמש, נראתה כמו מסיבת סיום למשבר. האם יש באמת סיבה לשמחה? לא ברור. אחרי הכל, לפיאט תמיד היו בעיות בהתמודדות מול פולקסווגן גולף וחברותיה האיכותיות. הריטמו שהוצגה לפני כמעט 30 שנה לא הצליחה בכך, הטיפו, הבראבה, הסטילו, כולן נכשלו כישלון חרוץ. אז מהיכן הביטחון?

 

בעיקר לא ברור על מה ולמה השמחה, אם לוקחים בחשבון כי הסטילו הכושלת העניקה את הפלטפורמה לבראבו, ואפשרה פיתוח סופר-מהיר שלה - 18 חודשים בלבד. לכן אין חידושים טכנולוגים רבים, בוודאי שלא מבחינת שלדה. מערך המתלים (מקפרסון, קורת מתח) לא מחדש, בסיס הגלגלים (260 ס"מ) קצר מעט מהממוצע המקובל כיום. מצד שני, עם ממד אורך של 434 ס"מ, היא מהארוכות בקבוצה.


אירוע ההשקה הגרנדיוזי

 

מנועים? פיאט תפתח בשיווק גרסאות דיזל חשובות לאירופה. ה-JTD 1.9 עם 120 כ"ס (ושמונה שסתומים), או 150 כ"ס (16 שסתומים). ביוני יצטרפו יחידות בנזין, עם מבחר מוזר. במקום מספר יחידות כוח, תציג פיאט מנוע אחד בנפח 1.4 ליטר עם מספר הספקים והגדשות. לגרסה הרגילה 90 כ"ס, למוגדשת 120 כ"ס או 150 כ"ס. מה שמייד הופך את הבראבו לבעייתית מעט עבור השוק המקומי. ועוד לא דיברנו על תיבת ההילוכים.

 

בפיאט שהאכילו אותנו (ואת היבואן) מרורים במהלך השנים, עם הבטחות על גבי הבטחות לתיבה אוטומטית אך מינימום של עמידה ביעדים, מבטיחים תיבה רובוטית עוד השנה, ותיבה אוטומטית "אמיתית" עם שישה הילוכים ב-2008. זו תשודך למנוע 1.8 עתידי שיהיה חלק מסדרה חדשה.

 

בראבו על הפיאט

בפיאט מדברים על רגש ואופי איטלקי, ובעיקר גאים במראה הבראבו - בצדק גמור. מדובר כאן במראה שאינו חדשני אמנם, אך בעל קווים שלוכדים את העין ולא מרפים. קצת פונטו מלפנים, קצת אלפא בררה מהצד, מעט בראבו מאחור, ו-147 בכללי. התוצאה - מכונית יפהפייה, מרשימה, אחת שנראית גדולה ובעלת נוכחות.


העיצוב - נקודת האור החזקה ביותר

 

הפנים מעלה תגובות מעורבות. הקווים מעניינים, יש יחידה מרכזית בולטת ומחוונים ספורטיביים בסגנון אלפא. אלא שהפלסטיקה וחלק מהמתגים מזכירים מכוניות אחרות של פיאט (פונטו, סטילו), ואינם משכנעים. המחוונים השקועים במסגרות עגולות נאים, אבל הרקע והגוונים בגרסאות בהם נהגנו מקשים על הקריאה. פיאט נותרה גם עם צג המידע העמוס והמבלבל של הסטילו, וחבל. בקרת האקלים מפוצלת, אך נראית מיושנת. מאחור מפתיעה הבראבו עם מרחב טוב לנוסעים, למרות שהמושב נמוך מדי. תא המטען שימושי וגדול (400 ליטר), אך שפת הטעינה גבוהה והוא נפתח רק מתוך הרכב (או עם מפתח).

 

קצר מדי

לצערי, כל שניתן לנו כדי לחוות את המכונית, היה מסלול נהיגה קצרצר. קחו על כן בחשבון כי מדובר בהתרשמות מאד ראשונית ולחלוטין לא יותר מכך. ראשית לקחתי לסיבוב את הדיזל החזק במבחר, ואי אפשר היה שלא להתרשם מהכוח האדיר שהוא מפיק. עם 31 קג"מ, הוא זורם בלי בעיות בכל מהירות, ובאופן מעודן להפתיע, כולל תיבת שישה הילוכים נוחה.


תא הנוסעים. מסוגנן אבל לא מצטיין

 

בנזין? נהיגה קצרה (שוב, מדי) ב-1.4 ליטר טורבו ו-150 כ"ס החשוב לארץ, מגלה מנוע שנענה בזריזות מפתיעה לדוושה. בהילוכים הנמוכים הוא שש להאיץ במהירות, ומשמיע צליל נעים במהלך הפעולה. אלא שככל שעולה המהירות, הוא פחות משכנע. למרות מתג ספורט שמעלה את המומנט ל-23.5 קג"מ (במקום 21), הוא אינו מרגיש שונה כלל. מעבר לכך, המנוע הספציפי הזה שיהק לעיתים קרובות מדי במהירות גבוהה, אות ועדות כי מדובר אכן באב טיפוס.

 

וחוץ מזה? פיאט אכן מדברים על אמוציות וריגוש, אבל ההגה החשמלי והלא-מדויק קטע כל אפשרות לתענוג. מצד שני, יש כאן התנהגות ראויה ואחיזה טובה, ריסון תנודות וזוויות מרכב רגוע, ולכן רמת נוחות יותר מסבירה.

 

תהיי יפה ותמתיני

ההכרות הראשונית הייתה קצרה מדי, ואולם כמה דברים ברורים. מדובר במכונית שעיצובה ימשוך לקוחות רבים, בייחוד כאשר פיאט מבטיחים ציוד שופע ומחירים תחרותיים. מצד שני התחושה היא שפיאט לא ביצעה את הצעד המתבקש לכיוון מובילות הקבוצה באיכות ובניהוג. וזו אפילו לא הבעיה הגדולה שלה. לפחות כרגע ברור שעם מנוע 1.4 ליטר וללא תיבה אוטומטית, הבראבו לא יכולה להשאיר חותם על השוק הישראלי.


 

היבואן? הוא רוצה אותה בבעיקר באולם התצוגה, וקשה להאשים אותו לנוכח המראה הכובש. מה בכל זאת יעשה? יביא את גרסת ה-150 כ"ס, כמעין אלטרנטיבה ספורטיבית-עממית למשפחתיות 1.6 שגרתיות ומשעממות. ומי יודע, אולי בלי להרגיש תחליק לו ליד מחליפה ראויה ומצליחה יחסית לאלפא 147 בימיה הזולים.
פיאט בראבו

פיאט בראבו
מנוע טורבו, 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 1,368 סמ"ק
הספק מרבי 150 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 23.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, חמישה הילוכים
מרכב 5 דלתות, האצ'בק
אורך 434 ס"מ
רוחב 179 ס"מ
גובה 150 ס"מ
בסיס גלגלים 260 ס"מ
משקל 1,250 ק"ג (הערכה)
נפח תא מטען 400 ליטר
100-0 קמ"ש 8.5 שניות (הערכה)
מהירות מרבית 210 קמ"ש (הערכה)
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) לא ידוע
מחיר לא נקבע
תאריך שיווק סוף 2007
בטיחות לא נבחנה

 

הכותב היה אורח חברת פיאט

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים