שתף קטע נבחר

עמלות הבנקים: האם אנחנו יודעים על מה אנחנו משלמים?

אם נגיד בנק ישראל מודה שהוא לא מבין את דף החשבון שלו, מה יגיד הלקוח הפשוט? אז יצאנו לבדוק ומתברר שהלקוחות באמת לא מבינים על מה הם משלמים

נגיד בנק ישראל, פרופסור סטנלי פישר, עולה חדש מארה"ב, אמר שאינו מצליח להבין את דף החשבון שלו. כי ביננו, האם אתם מבינים את המונחים הבאים? ע.פ. במכסת הסל, מס ממטח, הע. הלוואה, עמ. ביומן, פמח, מסב, הק, ריבית ארעית אש, ע.פ. במכסת הסל, יומן ח/ז, ע.מ. ביומן, מט"י, עמלת ק/מ ניע"ז. מן הסתם התשובה שלכם תהיה שלילית.

 

 

הבנקים משתמשים במונחים בנקאים שאינם מוכרים למרבית הציבור. ראשי תיבות, קיצורים שונים, מדפיסים רק חלק מהמשפט, משתמשים במילים היסטוריות (כמו מצלצלין) ולא מספקים הסבר. יש שיאמרו כי הבנקים עושים זאת במכוון, כדי שלא נבין ולא נוכל להשוות ביניהם.

 

מנתוני חברת כרטיסי האשראי, לאומי קארד, שהשיקה את כרטיס האשראי ללא עמלות, פרי, עולה כי למעלה מ-50% מהישראלים חושבים כי אין תמורה הולמת לעמלה, אבל 39% אינם יודעים אלו עמלות הם משלמים ו-62% אינם יודעים כמה הם משלמים עבורן.

 

אז יצאנו השבוע לראיין לקוחות של שלושת הבנקים הגדולים בצאתם מסניף הבנק כדי לבדוק מה קורה בשטח. התשובות שקיבלנו הן שכמעט כולם אינם מבינים על מה הם משלמים - לידיעת ועדת הכלכלה של הכנסת שהחלה לפעול השבוע כוועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת עמלות הבנקים. 

 

האם הבנקאי לשעבר, רוני חזקיהו, שעבר לתפקיד המפקח על הבנקים יצליח לעשות סדר בדף החשבון שלנו את הבנקים? ימים יגידו. בינתיים נמשיך לשבור את הראש בניסיון להבין על מה אנחנו בעצם משלמים. ניסינו לבקש תגובה על הנאמר בכתבה מכל הבנקים, מאיגוד הבנקים וגם מבנק ישראל, אבל כולם סירבו להגיב והתבצרו בשתיקתם.

 

מבנק דיסקונט נמסר כי "בשנה שעברה השקנו דף שירות חדש וברור בהתאם לחזון האסטרטגי שלנו, להיות בנק אנושי וכן השקענו בדף חשבון במסגרת פרוייקט אופק, כדי להפוך את הפירוט לברור יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המפקח על הבנקים, רוני חזקיה. מבין היטב את שפת הבנקאים
צילום: עטא עוויסאת
סטנלי פישר. לא מבין את דף החשבון מהבנק
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים