שתף קטע נבחר

בטיחות: חמישה כוכבים לפיאט וטויוטה

המשפחתיות הקומפקטיות החדשות של פיאט וטויוטה - הבראבו והקורולה - זכו לציון חמישה כוכבים מרבי במבחן ריסוק. גם הונדה לג'נד. ומה עם מיצובישי אאוטלנדר והונדה CR-V?

טויוטה קורולה, פיאט בראבו, הונדה CR-V ולג'נד ומיצובישי אאוטלנדר. אלו חמש המכוניות שנבדקו בסדרת מבחני הריסוק האחרונה של EuroNCAP, ארגון אירופי בלתי תלוי המבצע מבחני בטיחות למכוניות חדשות. והתוצאות: שלוש מבין חמש המכוניות זכו לציון חמישה כוכבים מרבי, והשתיים הנוספות הסתפקו בארבעה.

 

מועדון ה-5

לנבחרת החמישה כוכבים מצטרפות בעקבות המבחן האחרון טויוטה קורולה החדשה, פיאט בראבו וגם הונדה לג'נד. המעניינת משלושתן היא כמובן הקורולה, דור עשירי למכונית הנמכרת ביותר בעולם שתגיע לישראל בחודשים הקרובים. בדור החדש פוצלו דגמי הקורולה לשניים, כשההאצ'בק (שלוש וחמש דלתות) מכונה בשם "אוריס", ואילו הסדאן נותרה "קורולה". יש לציין כי גם האוריס, שנבחנה לפני מספר חודשים, זכתה לציון חמישה כוכבים מרבי.


קורולה - חמישה כוכבים בהגנה על נוסעים מבוגרים. למעלה: הונדה CR-V

 

הקורולה שנבחנה כעת זכתה לציונים נאים, עם 94% (15 נקודות) לריסוק חזיתי ו-94% (17 נקודות) לריסוק צד. יחד עם שתי נקודות לתזכורת חגירת חגורות בטיחות, עומד ציון המכונית על 34 נקודות. הגנה על ילדים בתא הנוסעים זכתה אף היא לציון מכובד, עם ארבעה כוכבים מתוך חמישה, 82% ו-40 נקודות. בשלב זה נציין כי באופן מעט מוזר, אף מכונית שנבחנה בהיסטוריית EuroNCAP לא הצליחה לקבל חמישה כוכבים מרביים בהגנה על ילדים בתא הנוסעים, תעודת עניות ליצרניות הרכב.

 

ציון ההגנה על הולכי רגל של הקורולה, שנבחן על-ידי ניסוי פגיעה בהולך רגל ב-40 קמ"ש, גבוה יחסית ועומד על שלושה כוכבים (מתוך ארבעה), עם 64% שמקנים 23 נקודות.

 

הקורולה שנבחנה על-ידי EuroNCAP צוידה בשבע כריות אוויר, לתשומת ליבם של אנשי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל.

 

בראבו גם לפיאט

ציונים טובים מציגה גם הקומפקטית החדשה של פיאט. הבראבו זכתה ל-13 נקודות (81%) בריסוק חזיתי, אך כיפרה על כך ב-100% (18 נקודות) בריסוק הצד. סך הכל, בתוספת שתי נקודות לתזכורת חגירה, 33 נקודות.


פיאט בראבו. הגנה טובה למבוגרים, פחות לילדים והולכי רגל

 

 

ההגנה על ילדים ועל הולכי רגל, למרבה הצער, הינה ממוצעת בלבד. הבראבו זכתה לשלושה כוכבים בהגנה על ילדים בתא הנוסעים, עם 36 נקודות שהן 76% מהציון המרבי. הגנה על הולכי הרגל דורגה בשני כוכבים, עם 16 נקודות ו-44% בלבד.

 

גם כאן, כדאי לספר לחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, כי הבראבו נבחנה עם שש כריות אוויר - המינימום הקיים באירופה - ולא עם שתיים או ארבע.

 

אם רוצים אין זו אגדה

מכונית שלישית שזכתה בחמישה כוכבים, היא הלג'נד של הונדה. מכונית הסאלון היוקרתית ממחישה שאם הונדה רוצה, היא בהחלט יכולה (את התוצאות כשהיא לא רוצה אפשר לראות כאן). הניקוד שהיא קיבלה עומד על 13 נקודות (81%) בריסוק חזיתי ו-17 נקודות (94%) בריסוק צד. יחד עם שלוש נקודות לתזכורת חגירה, מקבלת הלג'נד 33 נקודות.

 

 

מלבד זאת דורגה הלג'נד בציונים טובים גם בהגנה על ילדים בתא הנוסעים (ארבעה כוכבים, 40 נקודות ו-82%), ובהגנה על הולכי רגל - שלושה כוכבים, 22 נקודות ו-61%. הלג'נד נבחנה עם שש כריות אוויר.

 

רק ארבעה כוכבים

שני הנבחנים האחרונים, הונדה CR-V ומיצובישי אאוטלנדר החדשים, זכו לציונים סבירים בלבד - ארבעה כוכבים. עם זאת יש לציין כי בקבוצתם, רכבי כביש-שביל קומפקטיים, זהו הציון הגבוה ביותר שהושג עד עתה. מצער.

 

 

ה-CR-V של הונדה היה קרוב מאד לציון חמישה כוכבים, אך ב-NCAP מציינים שהפסיד אותו בשל בעייתיות שהתגלתה בריסוק חזיתי. במקרה כזה (שזכה לדירוג 12 נקודות ו-75%), עלולים הנהג והנוסע לידו להיפגע בברכיים ובירכיים. סכנה דומה ניצבת גם בפני היושבים באאוטלנדר, שקיבל דירוג זהה.


מיצובישי אאוטלנדר. ממוצע בלבד

 

בריסוק הצד זכו שני רכבי הכביש-שביל לציון 18 נקודות מרבי (100%), וה-CR-V דורג עם 33 נקודות סך הכל לעומת 32 לאאוטלנדר, תודות לתזכורת חגירה גם ליושבים מאחור.

 

במבחן ההגנה על ילדים זכה ה-CR-V לציון טוב יותר ממתחרהו, עם ארבעה כוכבים (37 נקודות ו-76%), לעומת שלושה בלבד, 35 נקודות ו-71% באאוטלנדר. דירוג ההגנה על הולכי הרגל מציג עדיפות למיצובישי, עם 17 נקודות ו-47% לעומת 13 ו-36% ל-CR-V. בשני המקרים מדובר בציון בינוני בלבד, המוגדר כשני כוכבים. האאוטלנדר וה-CR-V נבחנו שניהם עם שש כריות אוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה לג'נד בריסוק חזיתי
מיצובישי אאוטלנדר במבחן פגיעה בעמוד (חלק ממבחן ריסוק הצד)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים