שתף קטע נבחר

אינטל מציגה: שבב גרפי זול לגיימרים מתחילים

בוועידת מפתחי המשחקים המתקיימת בימים אלה בסן פרנסיסקו, הציגה אינטל פיתרון המכיל שבב גרפי עם vertex shader, שאמור להחליף כרטיסי מסך ייעודיים במשחקים לא תובעניים

אינטל מציגה פתרון גרפי זול ומנסה לשכנע גיימרים מתחילים להשקיע בפתרון גרפי מובנה. חברת המעבדים הציגה בועידת ה-GDC (ראשי תיבות של  Game Developers Conference), הנערכת כרגע בסן פרנסיסקו, את השבב הגרפי האחרון שלה, ה-G965, אשר מכיל טכנולוגיית Vertex Shader מזן חדש.

 

כמו כן, אינטל הדגימה את ביצועי השבב בכמה משחקים פופולריים, ואף איתגרה את העיתונאים למצוא את המערכת עם השבב של אינטל מכל המערכות שהוצגו, שכן לדעתם המערכת מתפקדת לא פחות טוב מהמתחרות. 

 

עוד לא תחליף לכרטיס ייעודי

ניק קנאפר, מנהל יחסי הציבור של אינטל, הציג גירסת בטא המנצל את יכולות ה-Vertex של השבב ובנוסף הורצו הדגמות של המשחקים Call of Duty 2 ו-Half-Life 2: Episode One בכדי להמחיש את הטכנולוגיה. האתר TG Daily דיווח כי השבב מציג כ-30 עד 60 פריימים לשניה, וניתן היה לראות בבירור ירידות בסצינות מפורטות, אך קנאפר ציין כי השבב מיועד לפלחי שוק נמוכים, ולכן הוא יספק את מרבית האנשים שירכשו פתרון מסוג זה.

 

עוד ב-HWzone: חברת nVidia מזרזת את המעבר ל-DirectX 10

 

קנאפפר מיהר לציין שלמרות הכל, פתרון גרפי מובנה עדיין לא יוכל להחליף מאיץ גרפי יעודי בזמן הקרוב, וכי אנשים הזקוקים לכוח עיבוד רב יותר, עדיין יקנו כרטיס מסך ייעודי. הוא ציין בנוסף, כי אינטל מיעדת את ה-G965 החדש להרצת מרבית המשחקים הפופולריים, ולא בהכרח את המשחקים התובעניים ביותר.

 

וידאו חלק יותר

השבב הגרפי מציג ביצועים טובים לא רק בתחום משחקי המחשב. נציגי החברה הראו גם De-interlacing משופר בהרצת וידאו עם טכנולוגית ה-ClearVideo שלה. בהשוואה צד לצד עם מערכת דומה המריצה שבב מסדרת ה-X1600 של ATI, מערכת ה-G965 של אינטל הניבה תמונה פחות "משוננת" וחלקה יותר בזרימת הווידאו שלה.

 

קנאפר ציין כי תוכנות מדיה מסויימות, כמו הנגן של Cyberlink, יוכלו לנצל פקודות יעודיות בשבב על מנת לשפר את איכות הצפיה. כתבי TG Daily הופתעו מהתוצאות הלא-מספקות של מערכת ה-X1600 של ATI שהופעלה במקביל, על אף שהיא הייתה מצויידת במנהלי התקן (דרייברים) Catalyst בגירסתם האחרונה.

 

פרשנות

אינטל, שבניגוד לשוק המעבדים, חוסה כאן בצילן של הענקיות nVidia ו-ATI (כיום כבר AMD), מנסה עם ה-G965, למצב את עצמה מחדש בשוק העיבוד הגרפי, לאחר הטלטלה שעבר עם רכישת ATI בידי המתחרה הגדולה שלה משוק המעבדים. אינטל בכוונה הולכת על השוק הנמוך, במטרה לפגוע ב-AMD בפלח שוק שבו יש לה הזדמנות יחסית, שכן סיכוייה אצל הגיימרים הכבדים, שלעולם לא יתפשרו על פחות מכרטיס גרפיקה ייעודי ורב ביצועים (ולעיתים שניים) - קלושים.

 

ברם, דבריו של קנאפפר על כך שאינטל מייעדת את ה-G965 להרצת משחקים "פופולריים" ולא משחקים "תובעניים" תמוהים במקצת. בשנים האחרונות, משחקים פופולריים, הם לא פעם גם המשחקים התובעניים ביותר מבחינת חומרה, אם להזכיר את Doom 3 ואת F.E.A.R, שמחייב חומרה מפלצתית לחוויית משחק מושלמת. כנראה שקנאפפר התכוון  ל"גיימרים המזדמנים" או חובבי FIFA ,World of Warcraft ודומיהם, שלא דורשים מכרטיסי התצוגה שלהם להקיז דם, תרתי משמע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים