שתף קטע נבחר
צילום: חגי אהרון

המפגעים עליהם דיווחתם עוברים לטיפול מע"צ

מאות גולשים דיווחו למערכת ynet על מפגעים בכביש, חלקם מסכני חיים. רשימה ראשונה שלהם הועברה לטיפול מע"צ, ומובאת גם לידיעתכם

בימים האחרונים, מאז העלנו את פרויקט דיווח המפגעים, מוצפת מערכת ערוץ הרכב במאות רבות של פניות מצד הגולשים. הדיווחים שלכם על מפגעים - חלקם מסכני חיים - עוברים בימים אלה לגורמים המטפלים. הנה מקבץ ראשון של פניות, שעבר לטיפולה של חברת מע"צ. בקרוב נביא את תגובתה, כמו גם דיווחים נוספים על מפגעים ברחבי הארץ.

 

אתם מוזמנים להמשיך ולשלוח לנו את המפגעים שלכם, עדיף בצירוף תמונה, ואנחנו ננסה להביא לתיקונים. ניתן לשלוח מפגעים ישירות לכתובת הדואר הזו: safewheels@y-i.co.il

או באמצעות הטופס הבא:

 

 

ניתן להמשיך ולשלוח באותה דרך גם הצעות לדרכי חינוך של הנהג והדור הצעיר, וגם בנושא זה נטפל בקרוב. 

 

רשימת מפגעים ראשונה שהועברה לטיפול

  • מיכל - ממבשרת ציון נשקף כביש חדש שנסלל לכיוון ירושלים, כביש שנבנה עם פיתול חד ומסוכן ביותר, כולל ירידה חדה. נראה לי תמוה לבנות ככה כביש, שלפי הבנתי הולך להיות כביש ראשי למדי. לגבי שוליים? אין. אז שוב כביש חדש בלי שוליים לעצירת חירום-התרעננות? מזל שיש אפודים זוהרים. לא הגיע הזמן לבדוק לפני שפותחים?

 

  • מייקל לרנר - ברצוני לדווח על מפגע בכביש 669, בין צומת בית אלפא לצומת מעלה גלבוע. בכל שנה בסוף החורף יש עשבייה גבוהה בשולי הכביש. נהג שיורד מהר גלבוע ומגיע לצומת מעלה גלבוע, חייב להביט ימינה וגם שמאלה (לכיוון בית אלפא) לפני שהוא נכנס לצומת. אלא שמשמאל אי אפשר לראות מכוניות מגיעות עקב העשבייה הגבוהה והסיבוב הקל בכיוון זה. לפני שתקרה התאונה הבאה, צריך לנטרל את המפגע הזה.

 

  • תמיר - כביש 1 לכיוון ירושלים, כקילומטר לפני מחלף לוד. הכביש מלא בסימונים שלא אמורים להיות שם. מעבר לכך, בשעות הבוקר נתיב אחד חסום, בעקבות מכוניות שיורדות במחלף, אלא שמבחינים בתור במרחק קטן מאוד. הקטע שם מפחיד ביותר. מעבר לכך, השילוט של כביש 1 לכיוון כביש 6 צפון מטעה נהגים רבים, אשר חוצים את המסלולים על אי התנועה ויוצרים בלגאן מסוכן.

 

  • אנונימי - בכביש בין הכפר ינוח-גת לצומת של כביש אחיהוד כברי בגליל העליון, מתבצעות עבודות. אלא שהן מתבצעות ברשלנות איומה. אין סימון של השוליים למרות שיש תעלה לאורך כל הכביש, ובלילה עלולה כל סטייה של 10 ס"מ להפוך קטלנית עקב ירידה לתעלה. מאז תחילת העבודות נרשמו שם שלוש תאונות קשות מאוד וקטלנית אחת, כולל תאונת שרשרת.

 

  • ארז - תכנות הרמזורים בצומת בני דרור עבר שינוי לא נכון לפני זמן מה, ונוצר פקק תמידי מכיוון נתניה (איקאה) לצומת (ממערב למזרח). עקב כך, נהגים רבים "גונבים" באור אדום. מהמשטרה אין כל ואין עונה.

 

  • איציק - ברצוני להפנות את תשומת ליבכם לצומת הדרכים המקשר בין המושבים ניר ישראל, הודיה וברכיה, על כביש קרית מלאכי-אשקלון. לפני מספר שנים ביצעו בכביש ובצומת המדובר מספר שינויים, ומאז מתרחשים במקום אסונות של ממש, כולל הרוגים. במקום קיים שלט "תן זכות קדימה", במקום "עצור".

 

  • אנונימי - בכביש 3 בצומת חולדה, לבאים מצפון, אין נתיב פניה. לכן נאלצים לבלום באמצע הכביש לפני הפניה. מיותר לציין שמהירות הנסיעה היא 100 קמ"ש, ועומס התנועה רב בדרך כלל. מאחר ומתבצעות במקום עבודות, צפוי שיהיו שיבושים, אך מאחר והשלמת הנתיב השני תארך עוד מספר חודשים (עכשיו חופרים תשתית לצנרת) כדאי היה לסדר משהו יותר רציני. כך יש סכנה ממשית לתאונות.

 

  • ורדית - באזור תעשיה פולג, בצומת גיבורי ישראל והמשך כביש 5611 המגיע ממפגש הרכבת ליד כפר נטר והמשכו בגשר לכיוון נתניה ולמחלף הפונה לכביש מס' 2, נערכות עבודות. המדרכות הוסרו ובכל הפינות עובדים טרקטורים וכלי רכב כבדים. אלא שלא הוסדרו שבילי הליכה כלשהם, והולכי הרגל נאלצים ללכת על הכביש העמוס מאוד במשך כל שעות היום, ללא דרך מילוט או מרווח ביטחון. לאחר שבימים הראשונים הולכי הרגל נכנסו לשטחים בהם עובדים, נתלו שלטי "אין מעבר להולכי רגל", והפתחים נסגרו ברשתות. מה עכשיו?

 

  • עופר - לא הגיע הזמן לנקות חלקי מתכת וזכוכית משולי כביש עכו-צפת?

 

  • ארז - בצומת שרה, בין צומת חטיבת הנגב לכיוון צומת אוהלים, ומבאר שבע לכיוון דימונה, בנסיעה בשני הכיוונים יש מעין גבעה קטנה בקצה הצומת, וכשמגיעים במהירות נסיעה מעל 80 קמ"ש (למשל כשהרמזור ירוק) הרכב מקפץ באופן מסוכן. במקרה הטוב זה עשוי לגרום ליציאה מריכוז, במקרה הרע לאבדן שליטה.

 

  • מיכל - צומת הסירה ליד הרצליה אינו ברור מספיק. כאשר מגיעים מצפון לצומת (כביש החוף) יש שלושה נתיבים שפונים שמאלה לכיוון שבעת הכוכבים. הנתיב הימני ביותר הוא היחיד ממנו אפשר להמשיך את הנסיעה ישר, לכיוון צומת גלילות. אלא שהסימון נמצא רק על הכביש, ונהגים רבים ממשיכים לנסוע ישר, גם מהנתיב האמצעי. בעיה זו קיימת גם מהכיוון השני של צומת הסירה, כשמגיעים מדרום (צומת גלילות). יש שלושה נתיבים לפניה שמאלה, ורק הימני ביותר משמש גם לנסיעה ישר. יש מקום רב לשיפור התמרורים בצומת, כדי למנוע תאונות בעתיד.

 

  • בבי - בין לוד לרמלה נמצא (מול הכלא) כביש שהעירייה או מע"צ סיימו את הרחבתו משני נתיבים לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. הבעיה היא שסימון כיווני הנסיעה הקודם לא נמחק, והמצב מבלבל ומסוכן מאד.

 

  • רועי - כ-100 מטר לפני הרמזור לבאים מכיוון קרית מלאכי, גורד הכביש לפני כחודשיים כשביצעו עבודות סלילה במקום. בינתיים לא סללו את הכביש מחדש, כך שיש כיום קטע של כ-50 מטר לפני הצומת, לא מסומן ולא סלול. עומק הגירוד הוא כ-15 ס"מ, ולא ניתן לזהות אותו מרחוק. הרכב "קופץ" בפראות ובשעות גשם ייתכן אובדן שליטה על החלק הקדמי לשבריר שניה, שיכול להספיק לגרימת התנגשות ברכב אחר. בנוסף, תיקונים שבוצעו בכביש קריית מלאכי-אשקלון לא נסללו והודקו, כך שבכל פעם שעולים עליהם "מקפיצים" את חרטום המכונית. השיבושים קופצניים לכל אורכם, ונראה כי לא ראו מכבש מעולם. בימי גשם כבר החליקו כמה מכוניות לשוליים, כשניסו להימלט מהר האספלט שפתאום נתגלה להם במרכז הכביש.

 

  • רפי - כביש מס' 1 לכיוון ת"א, כ-300 מטר אחרי מחלף שורש. סוף קטע כביש חדש שנסלל בחודשים האחרונים. קטע כביש חדש ומעולה שמסתיים בעיקול חד ללא שוליים, ומעבר לכביש מיושן, במיוחד למי שנוסע בנתיב השמאלי. בכל יום פוגעים כמה וכמה רכבים בגדר ההפרדה השמאלי, ואין בעיה גם לזהות את סימני הצמיגים על הגדר ואת התפוררותה כתוצאה מהפגיעות.

 

  • רונית - בכביש בין צומת מגידו לצומת התישבי מתבצעות עבודות בכביש. בקטע בין קיבוץ מגידו לצומת מגידו יש נתיב אחד לכל כיוון, ללא שוליים, עם גדר בשני הצדדים וחומת הפרדה בין שני הנתיבים. כל בר דעת מבין שנסיעה כך במסלול אחד עשויה להפוך למלכודת מוות במקרה של רכב תקוע. מדוע לא מרחיבים את השוליים?

 

  • אתי - בשתי המנהרות המחברות את גוש עציון לירושלים יש את אותה בעיה: חושך. מדוע לא מנסים לפתור את הבעיה בעלות מזערית, למשל בהתקנת מחזירי אור על הקירות או אפילו פשוט יותר, צביעת הקירות בצבע בהיר ומבריק, כפי שנעשה בהרבה מאד מנהרות חדשות יותר.

 

  • גבי - הכביש בין כפר תבור למושב שרונה הוא סכנת נפשות. משובש, ללא שוליים. ואין שום סיבה שירחיבו אותו. למה לא עושים את זה?

 

  • שרון - יש בור גדול ביציאה ממושב בית נקופה, לכיוון קבוץ קריית ענבים. הבור גורם לנהגים לסטות לכיוון הנגדי, וזה עשוי לגרום לתאונות.

 

  • אנונימי - בצומת הכפר הירוק אין הפרש זמנים בין רמזור אדום לירוק ולהיפך, כך שעוברת אולי שניה בין הופעת אדום לירוק במסלולים נגדיים. לא פלא שאירעו בצומת הזה תאונות רבות.

 

  • עמרי - בכביש המחבר בין כביש ארבע לכביש החוף, העובר דרך מושב בני-ציון בקטע בין בני-ציון לפסי הרכבת או חוות רונית, יש שיבושים לרוב. אין ספור בורות שמתחדשים כל חורף יחד עם תיקונים מאולתרים שמהווים בעצמם מכשול. הכביש דו-כיווני, אך בקושי מכיל מקום לשני נתיבים. אין תאורה כלל, ובלילה הראות אפסית וכשבא רכב ממול יש רגע של סינוור. מסוכן ביותר, כולל לרוכבי האופניים שרוכבים שם גם בחושך.

 

  • אילנית - בצומת גוש עציון-חוסאן מתבצעות עבודות לחפירת מעבר תת-קרקעי בין שני צדי כביש המנהרות. עקב העבודות נעקרו תמרורים רבים, כולל תמרורי "תן זכות קדימה" שנעלמו. גם שלט ה"עצור" שעדיין נמצא, הפך נמוך מאד ואין אפשרות לראות אותו, מה עוד שהוא ממוקם בתוך הצומת, ולא לפניו.

 

  • מיה - צומת נבות, המחבר את כביש 675 (תענכים) עם כביש 71 (עפולה-בית שאן). כשמגיעים מכביש 675 ופונים ימינה-מזרחה לכביש 71 בכיוון בית שאן, מוצב תמרור "תן זכות קדימה". כשמגיעים לתמרור ולקו העצירה, הראות משמאל מוגבלת מאד, אלא שהרוב המוחלט של הנהגים לא עוצר, למרות שאין ראות סבירה, אלא נדחף לנתיב בלי להתחשב בתנועה הקיימת. לפני שנים לא רבות הוצב במקום תמרור "עצור", שלא נתן לנהגים שיקול דעת. משום מה הוא הוחלף בתמרור מקל יותר. מדוע?

 

  • רונן - בעליה מכביש 1 מזרחה לכביש 6 צפונה, נעלמו תמרורי הגבלת מהירות, וה"חיצים השחורים" המסמנים את העיקול.

 

  • חדווה - בכניסה המזרחית לקריית טבעון, מול שדה יעקב, יש שילוט ‏במרכז הכביש המסתיר את התנועה שבאה ממול, בזמן שנכנסים לקריית טבעון. בנוסף, בכביש החוף בק''מ 46 ו-66 יש שני בורות עמוקים שמסכנים את הנהגים.

 

  • ענת - ברצוני לדווח על סימון לא ברור הגורם לבלבול ולמעבר לא נחוץ בין נתיבים בכביש 1 לכיוון מזרח, לפני הירידה לכביש 40. נראה כי על הכביש נותרו סימונים ישנים.

 

  • איל - יציאה מהישוב יסוד המעלה יש בור בכביש, שבשעת לילה לא ניתן לראותו.

 

תגובת החברה הלאומית לדרכים

"אנו מודים לגולשים המגלים עירנות ומפנים את תשומת לבנו למפגעים בכביש. כמו-כן אנו מתכוונים לבדוק כל אחת מהפניות במטרה לתת מענה מהיר ולשפר את איכות הנסיעה והבטיחות. אפשר לשלוח מידע גם למוקד 2120*. כל אחת מהפניות תועבר לגורם המתאים ותטופל". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לתשתיות תפקיד מכריע במניעת תאונות (אילוסטרציה)
צילום: חגי אהרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים