שתף קטע נבחר

עובדי ההיי-טק יאלצו לספוג את העלאת שווי השימוש ברכב

בישיבה שערך פורום ה-CFO התברר כי חברות ההיי-טק הבינלאומיות לא יאפשרו לחברות הבנות בישראל לגלם את העלאת שווי הרכב לעובדיהן ובכך להגדיל את הוצאותיהן על רכבי העובדים

עשרות אלפי עובדי היי-טק, המועסקים בארץ בחברות בנות של חברות בינלאומיות, ייאלצו לספוג את העלאת שווי השימוש ברכב. כך עולה מדיון שערך תא החברות הזרות בפורום ה-CFO, בו התברר כי חברות ההיי-טק הבינלאומיות לא יאפשרו לחברות הבנות בישראל לגלם את העלאת שווי הרכב לעובדיהן.

 

בישיבת הפורום בראשות נגה קינן, בה השתתפו סמנכ"לי הכספים של עשרות חברות בינלאומיות הפועלות בארץ, התברר כי מרבית ההנהלות הראשיות של החברות אינן מעוניינות להיכנס כלל לדיון בנושא וכי לא יאפשרו לחברות בארץ להגדיל את הוצאותיהן על רכבי העובדים.

 

בפורום נאמר כי "החברה האם לא מתעניינת בסוגיות שבין העובד ורשויות המס. אם רשות המיסים הישראלית רוצה לגבות יותר כסף מעובדים - זה לא מעניין את חברות האם".

 

משמעות ההחלטה היא שעשרות אלפי עובדים בחברות אלה יאלצו לספוג בעצמם את העלאת שווי הרכב או לקנות כלי רכב באופן פרטי.

 

סמנכ"לי הכספים של החברות הבינלאומיות ציינו כי להחלטה להעלות את שווי הרכב ישנה השפעה גדולה על יכולת התחרות של ישראל מול מדינות זרות. "גם כך אנו נמדדים בזכוכית מגדלת בתוצאות ובשורת הרווח ומושווים כל הזמן לעלויות הכרוכות בהקמת מפעלים דומים בהודו ובסין".

 

בנוסף צוין כי "האוצר לא נתן את הדעת לכך שחברות היי-טק רבות פועלות דווקא מהפריפריות כגון מגדל העמק, יקנעם וקריית גת, עקב ההטבות שקיבלו עבור מפעלים באזורים אלה. במידה ויועלה שווי הרכב הן עשויות להתקשות במציאת עובדים שלא יוכלו להגיע לאזורים אלה ויעדיפו לעבוד דווקא בחברות הפועלות במרכז הארץ - בדיוק הפוך מהאינטרס הלאומי של ישראל". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים