שתף קטע נבחר

פולקסווגן-ישראל: "תוך 3 שנים נגדל ב-70%"

שורה של דגמים חדשים וניסיון לשכנע מקבלי רכב מהעבודה לרכוש רכב פרטי, אלה הצעדים שמתכננת צ'מפיון במטרה לגדול משמעותית תוך שלוש שנים

"פולקסווגן תמכור בישראל 10,000 מכוניות ב-2010". זו הבשורה של יונתן ולד, מנכ"ל צ'מפיון, במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל השקת מתיחת פנים לטוארג בישראל. וזו תחזית עם זינוק של 70% לעומת נתוני 2006, שעמדו על 6,002 מכוניות, גידול של כ-34% בהשוואה למכירות 2005. ב-2007 מקווים בצ'מפיון להציג צמיחה של 10% נוספים. הטוארג, אגב, דווקא צפוי לרדת מכ-300 יחידות ל-250 בלבד, "בגלל בעיית מלאים".

 

כיצד זה יתבצע? לדברי ולד, לזינוק הגדול במכירות פולקסווגן, המבוססות ב-90%-95% על השוק הפרטי, יתרמו שורה של דגמים חדשים. בהם ניתן למנות גולף חדשה שצפויה בז'נבה 2008, כמו-גם הטיגואן לו מייחלים בצ'מפיון מוטורס. מדובר ברכב שטח קומפקטי שיתחרה בטויוטה ראב4, מיצובישי אאוטלנדר ודומיהם, ושלטענת ולד יימכר ב-1,000 יחידות לפחות. יעד מכירות שאפתני, בהתחשב בכך שמחירו יהיה גבוה מזה של מתחריו.


פולקסווגן טיגואן (גרסת תצוגה הדומה לרכב הסדרתי). התקווה הגדולה

 

מלבד הגולף והטיגואן, יוצעו בישראל בשנתיים הקרובות גם גרסת קופה מהודרת לפאסאט בסגנון מרצדס CLS, וייתכן והשאראן החדש. זה האחרון הוא מיניוואן גדול המתחרה בסיטרואן C8 ורנו אספאס (שלא משווק בישראל). בעבר התבסס השאראן על פלטפורמה משותפת לפורד ולא הגיע לארץ, וכעת מקווים בצ'מפיון שעם המעבר לשיתוף פעולה עם קרייזלר (פלטפורמת הוויאג'ר) יגיע השאראן לישראל.

 

גולף GT בדרך, גם השירוקו

חדשות נוספות של פולקסווגן ל-2008 נוגעות לגולף הנוכחית. רגע לפני שתוחלף בדור חדש, מקבל הדור החמישי בישראל את מנוע ה-1.4 ליטר TSI המעניין. מדובר ביחידת בנזין, המפיקה 140 כ"ס מרשימים בסיוע מגדש טורבו ומגדש-על גם יחד. בשידוך לתיבת המצמד הכפול (DSG) וברמת גימור גבוהה, היא תשווק בישראל תמורת 157-155 אלף שקל. ביצועי גרסה זו, שמכונה GT, טובים מאלה של מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס שימשיך להגיע במקביל ומחירו גבוה יותר.


מנוע עם מגדש טורבו ומגדש על בגולף GT

 

דגם נוסף שעתיד להגיע לישראל, הוא השירוקו. מדובר במכונית קופה ספורטיבית על בסיס הגולף, שתוצג בגרסה סדרתית בספטמבר, תערוכת פרנקפורט הקרובה. בצ'מפיון מסבירים כי כל דגם נישה נוסף שיוצג בעתיד, יישקל לייבוא בישראל בהתאם לדרישת השוק.

 

לשכנע את לקוחות הליסינג

תוכנית נוספת ומעניינת שתשמש את צ'מפיון מוטורס בקרב על הגדלת המכירות, תהיה בתחום המוסדי. לדברי ולד, לפולקסווגן אין כוונה להיכנס לציי הרכב הגדולים, ובמקום זאת ינסו אנשי היבואנית לנצל את הרפורמה המעלה את מחירי הליסינג, ולנסות למשוך לקוחות. במידה והרפורמה תאושר, כך ולד, תצא צ'מפיון בקמפיין שיקרא לרוכשי מכוניות לוותר על מכונית מהעבודה, ולרכוש מכונית חדשה מכספם הפרטי. במידה והרפורמה תאושר, החלטה כזו עשויה להפוך רכישת רכב פרטי למשתלמת יותר מקבלת רכב מהעבודה, כך הוא מסביר.

 

פעילות מול רשויות המס

לדברי ולד, יבואנית פולקסווגן נמצאת בימים אלה גם במגעים עם שלטונות המס בישראל, במטרה לשכנעם להעניק הקלות במס הקנייה לדגמי הבלו-מושן של פולקסווגן. מדובר בסדרת דגמים הכוללת בין היתר את הפולו והפאסאט, ושבפולקסווגן מצהירים בה על תצרוכת דלק נמוכה במיוחד. גם רמת זיהום האוויר נמוכה, ועם כרטיס זה מקווים בצ'מפיון לקבל הטבות מס דומות לטויוטה פריוס - הפחתה של מס הקנייה מ-84% ל-40% בלבד.


רוצים הנחה במס הקנייה לפאסאט בלומושן

 

עוד מספר ולד כי בתקופה האחרונה הוחלט בצ'מפיון מוטורס להעלות על נס את נושא הבטיחות. לצורך כך מתנהל קמפיין מול משרד האוצר במטרה להעלות את היקף הטבות המס לו זוכים אביזרי בטיחות. השאיפה, מסביר ולד, היא להציע שמונה כריות אוויר בכל דגמי פולקסווגן, אך במחיר מופחת מהנדרש כיום. מלבד זאת, מציינים בצ'מפיון מוטורס כי החל בשנת הדגם הקרובה, יוצעו כל דגמי המותג - מהפולו הפשוטה ועד דגמי יוקרה בכירים - עם מערכת בקרת יציבות תקנית. עובדה זו מתאפשרת בין היתר בשל הטבות המס במסגרת רפורמת האוצר, כאשר מדובר במגמה הממשיכה את זו שהחלה ברנו וביצרניות נוספות, המציעות בקרת יציבות במרבית הדגמים.

 

אגב, עד שיאושרו הטבות מס לזוג הכריות הנוסף, מסתפקים בצ'מפיון בהבטחה לפיה כל הדגמים מוצעים עם שש כריות אוויר, למעט הפולו המצוידת רק בארבעה. ציוד הבטיחות בפולקסווגן זהה לדבריהם בכל הדגמים, גם אלו המשווקים לציי רכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן iroc, הרמז לשירוקו החדשה
הטוארג המחודש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים