שתף קטע נבחר

הכי ישראלי על הכביש

59 אביבים חוגגת מדינתנו הקטנה, ולרגל המאורע המשמח הכנו לכם את רשימת ה"הכי ישראלי" על הכביש: שר התחבורה הכי טוב (והכי גרוע), המכונית הכי איטית (והכי מהירה) ועוד. חג שמח

אנחנו יודעים שגם אתם פטריוטים נלהבים. שגם עבורכם, כמו עבורנו, אין כמו ישראל. נו, התחושה הנפלאה והממכרת הזו של הבית. של הכבישים המצולקים, המכוניות המאובקות, הרמזורים המתנדנדים ברוח, השלטים הדהויים והסימון הלא נראה. נו, כל הכיף שבכביש שלנו, רק שלנו. אז לכבוד יום העצמאות, החלטנו לחלוק עמכם את הדברים הכי-הכי שלנו. כמו למשל,

 

...שר התחבורה הכי טוב: צחי הנגבי

דבר הוועדה: תורידו את סימני השאלה מעל הראש - כן, הנגבי היה שר תחבורה, בין ה-15 בדצמבר 2002 ל-28 בפברואר 2003. חודשיים וחצי של שכרון חושים, במהלכם הוא אמנם לא עשה כלום, אך מאידך הוא גם לא גרם מי יודע מה נזק. וזה לא משהו שאפשר לומר על הקולגות שלו. ראו סעיף הבא.


תגיד אהוד, אפשר עוד סיבוב במשרד התחבורה? (צילם ונפגע: חיים צח)

 

והכי גרוע: חיים קורפו

דבר הוועדה: קורפו, שכיהן בין השנים 1983 ל-1988, הצהיר זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד ש"לא צריך חגורת בטיחות בעיר, מספיק לתת קונטרה בהגה". צודק. מעניין מה היה אומר על בקרת יציבות אלקטרונית - "לא צריך, מספיק לכווץ את הישבן"?


איזה מזל שנתתי קונטרה! (צילום: ויז'ואל/פוטוס ואתר הכנסת) 

 

הסטיקר הכי מעצבן: "חייך, הכל לטובה"

דבר הוועדה: מה לטובה, מה?! נשיא שלכאורה אנס? שר אוצר שלכאורה העלים כמה מיליונים? ראש ממשלה שלכאורה עזר לכמה חברים לקנות בנק? וזו רק רשימה חלקית. אולי כל המדינה הזו קיימת רק לכאורה?! "חייך, הכל לכאורה!"


לכאורה אפשר לחייך (צילמו באמת: ויז'ואל/פוטוס)

 

תנועת היד הכי נפוצה: "יאללה, יאללה, סע"

דבר הוועדה: פעם היינו עם בעל סבלנות. אם מישהו היה מעצבן אותנו בכביש, היינו רודפים אחריו, פותחים חלון ומשגרים לעברו את תנועת "למה מה קרה" החיננית. היום אנחנו אדישים, נמאס לנו מהכל. "יאללה, יאללה, סע", ועזוב אותי באמא'שך.


סע, סע כבר לפני שאני מכה אותך עם הכפפה (צילום: ויז'ואל/פוטוס)

 

הכי יפה: אלפא רומיאו ספיידר

דבר הוועדה: זה הכי בנאלי להעניק פרס על יופי למכונית איטלקית. זה עוד יותר בנאלי לתת פרס כזה לאלפא. אבל מה לעשות, גם אחרי ליטר גראפה, האיטלקים מייצרים את המכוניות הכי יפות. במיוחד אלה שעובדים באלפא.


זהירות: פורנוגרפיה מוטורית

 

הכי מכוערת: סאנגיונג רודיוס

דבר הוועדה: בימי הביניים, את המעצב של הדבר הזה היו קושרים לשני סוסי פרא שרצים בכיוונים מנוגדים. ואחר כך היו מגלגלים אותו בזפת ונוצות, ומשאירים אותו שבוע בשמש. ורק אז היו מפטרים אותו.


סאנגיונג רודיוס. בימי הביניים ידעו לעשות חיים

 

הכי גברית: מרצדס SL55 AMG

דבר הוועדה: אם סטיב מקווין היה בחיים, זו המכונית שהוא היה קונה. בגלל הסאונד, בגלל איך שהיא נראית, בגלל שהיא בעצם מכונית שרירים אמריקנית שיודעת לפנות. ומקווין היה הכי גבר-גבר, והוא גם הבין במכוניות.


מי מתעסק? זה AMG

 

הכי נשית: ניסאן מיקרה C+C

דבר הוועדה: לא משנה באיזה צבע תזמינו את המיקרה או איך תהיו לבושים כשתתיישבו מאחורי ההגה שלה. עד סוף הנסיעה היא תהפוך לוורודה ואתם תלבשו מיני ונעלי עקב. אז כדאי שתהיו מוכנים מראש, ו"תעשו רגליים".


עושה גבות. ניסאן מיקרה C+C

 

הכי מהירה: פורשה 911 טורבו

דבר הוועדה: אחרי 300 קמ"ש, התאוצה של הטורבו קצת נחלשת. וזה קצת מאכזב, כי בשלב הזה הנהג כבר מחפש את מתגי קיפול הגלגלים ופתיחת הכנפיים. אבל עד אז, זה הכי קרוב שאפשר להגיע ל-F15 עם מבערים מלאים.


לא מטוס, לא ציפור. 911 טורבו.

 

הכי איטית: האמר H3

דבר הוועדה: כדי לוודא שאף אחד לא מפספס את הפרצוף שלכם, אתם תנעלו את התיבה בהילוך ראשון, תייצבו את המנוע על 1,000 סל"ד ותדפקו חצי-חיוך, סטייל ברוס ויליס. נשות רמת אביב ג', שייעקפו אתכם בהליכה, מאד יתרשמו.


האמר. זה רק נראה מהר

 

הכי יקרה: מרצדס CL600

דבר הוועדה: 179 מכוניות מדגם מרצדס S קלאס נמכרו בישראל ב-2006. מה שאומר שהיא די המונית, במיוחד בשכונה שלכם. אז אולי תקנו משהו יותר אקסקלוסיבי, נגיד CL600 שעולה 1,640,000 שקל. במחיר הזה, אפילו שרי אריסון תחשוב פעמיים.


1.64 מיליון והיא שלכם (צילם וחולם: רועי צוקרמן)

 

הכי זולה: פיאט פנדה

דבר הוועדה: 84 אלף שקל בלבד עולה הננסית של פיאט, אבל במקרה הזה, "זול" היא לא מילת גנאי. הפנדה זריזה, שימושית, חמודה מבחוץ, חמודה מבפנים, ואפילו מרווחת למדי. אז היא ידנית, אז מה? ב-84 אלף שקל, תגידו תודה שיש בכלל תיבת הילוכים.


רק בגלל שהיא זולה זו לא סיבה לזרוק לבוץ

 

הכי "קול": דייהטסו מאטריה

דבר הוועדה: המאטריה היא מיניוואן קטן שנראה כמו יציר כלאיים של מכונית קומיקס ופימפ-מוביל. היא ההפך המוחלט של כל מה שמכונית "קולית" צריכה להיות, ובדיוק בגלל זה היא הכי "קולית".


יותר פאסון מלוק בסון (צילם והוגנב: אלי שאולי)

 

השיפור הכי נפוץ: "אגזוז-לחץ"

דבר הוועדה: שיפורי רכב יכולים וצריכים להיות עניין רציני. אפשר לקנות בולמי זעזועים מתכווננים ממושב הנהג, גלי זיזים "חמים", מערכת פליטה משופרת, מחשב ניהול מנוע חדש, גלגל תנופה קל-משקל, רפידות בלימה רכות למירוצים. אבל אף אחד לא יראה את זה. אז שים סופית של "אגזוז-לחץ" ותצא גבר.


האגזוז בלחץ?

 

הקישוט הכי נפוץ: כונס אוויר

דבר הוועדה: לאימפרזה STI יש כזה, לאיוו 9 יש כזה - אז גם למאזדה 323 שלך יהיה כונס אוויר. והכי טוב, תתקין אותו הפוך, עם הפתח נגד כיוון הנסיעה. ככה תוכל לזרוק פנימה בדלי סיגריות תוך כדי נהיגה.


כונס אוויר בשבתו בבית הדין הגבוה לביצועים

 

המהירות הכי גבוהה שבה נתפס נהג על-ידי המשטרה: 226 קמ"ש למכונית, 240 קמ"ש לאופנוע*

דבר הוועדה: 226 קמ"ש זה לא שיא עולם, אבל כנראה שהנהג התחיל לבלום חצי קילומטר לפני שתפסו אותו, כי הוא זיהה שני שוטרים מחופשים לשיחים רצים על הכביש. מה שאומר, שהמהירות שלו הייתה בערך 405 קמ"ש לפני התפיסה. וזה די מרשים. האופנוע? זה רק 240, כי הוא לא הספיק עדיין להעביר לחמישי.


מיצמצת פיספסת (צילם באומץ רב: דייגו מיטלברג)

 

עבירת התנועה הכי נפוצה: דיבור בטלפון סלולארי תוך כדי נהיגה*

דבר הוועדה: בפעם האלף, אסור לדבר בסלולארי. גם אם הוא על רמקול, גם אם אתם לא מצמידים אותו לאוזן, גם אם זו שיחה נורא חשובה, גם אם בכלל לא דיברתם אלא סתם החזקתם אותו כי הוא בכה. אסור לדבר בסלולארי.


"אחי, אני נכנס במשאית ותכף חוזר אליך" (צילום: ויז'ואל/פוטוס)

 

התירוץ הכי נפוץ של נהג שנתפס על ידי המשטרה: "אתה בטח לא ראית טוב"*

דבר הוועדה: ובגרסה המלאה - "זה לא אני, זה ההוא שעקף אותי. הוא גם נסע 340 קמ"ש, גם דיבר בטלפון וגם לא חגר חגורת בטיחות. וזה עוד כלום. כי במושב האחורי הוא הסיע חמישה פועלים פלסטינים, בלי בוסטר! ונדמה לי שראיתי שגם אין להם אישורי שהייה".


שמעת? שוב אמרו לי שאני לא רואה טוב (צילום: ויז'ואל/פוטוס)

 

הכביש הכי גרוע: כביש 6

דבר הוועדה: כי אין תאורה בלילה, כי מעקה הבטיחות אינו רצוף, כי מתייחסים אל מי שמאחר בתשלום כמו אל מחבל ומעקלים לו את הילדים. ואנחנו עוד משלמים על זה הרבה כסף.


באהבה, מכביש 6 (צילם ושילם: יוני קלרמן)

 

הכביש הכי טוב: עוקף רמאללה

דבר הוועדה: אספלט משובח, סימונים מוקפדים, תאורה משובחת, ואין מגבלת מהירות. לא, לא צריך לנסוע לגרמניה כדי לחזות בפלא, מספיק לתת קפיצה קטנה לעוקף רמאללה שממזרח ל...רמאללה. זה כאילו במדינה אחרת.


אלוהים, תודה על עוקף רמאללה (צילם והתרשם: גיל יוחנן)

 

הכביש הכי מהנה לנהיגה: כביש 3199 (ערד-מצדה)

דבר הוועדה: "מפחיד" היא מילה שמוזכרת לעתים קרובות בתיאור הכביש הזה. אבל זה סוג של מחמאה. הרי את הנורדשלייפה המפורסם בגרמניה מכנים "הגיהנום הירוק". וערד-מצדה זה הכי קרוב ל"שלייפה" שיש כאן.


כמה טוב שיש אותך, מצדה (אדריכל: הורדוס. צילם: משה מילנר, לע"מ)

 

*הנתונים המתייחסים לעבירות תנועה נמסרו מדוברות אגף תנועה במשטרה


פורסם לראשונה 23/04/2007 10:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אחי, הכי ישראלי
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים