שתף קטע נבחר

המחיר של החצי מחיר

חצי שנה לפני שניידות המספרים נכנסת לתוקף, חותכות חברות הסלולר ב-50% את מחירי מכשירי הדור השלישי - בתנאי שתתחייבו להן לשלוש שנים ולא תוכלו ממש להתנייד

בשבועיים האחרונים לא הבנתי מה קורה בשוק הסלולר. סלקום, פלאפון ופרטנר החלו פתאום לצאת, אחת אחרי השנייה, במבצעי מכירות  ויש גם כאלו שיקראו לזה מכירת חיסול, של מכשירי דור שלישי. הן מציעות חצי מחיר על מכשירים מתקדמים, כסף במתנה בכל חודש למשדרגים או ללקוחות שיעברו מחברה אחרת, ויצאו עם קמפיינים עתירי תקציב לגיבוי המבצעים.

 

מה גרם לחברות לצאת פתאום עם המבצעים הללו? מה הביא לכך שמחלקות השיווק באותן חברות החליטו למכור מכשירים במחירים נמוכים יחסית? האם התחרות ומאבקים השיווקיים חזרו ובגדול לזירה הסלולרית? כל המחשבות הללו הטרידו אותי עד שבסוף השבוע שעבר הוציא משרד התקשורת הודעה, לפיה מדצמבר הקרוב, דהיינו בעוד חצי שנה, תיכנס לתוקף ניידות המספרים. החברות מצידן הודיעו כי הן יהיו מוכנות לכך. ואז הכל נהיה הרבה יותר ברור.  

 

כי מה המשמעות של ניידות המספרים? מאוד פשוט: אחד החסמים העיקריים למעבר בין חברות, שהוא הפרידה מהמספר הנייד שמלווה אתכם שנים ארוכות, לא יהיה קיים יותר. לקוחות סלקום יוכלו לעבור לפרטנר עם אותו מספר, כולל הקידומת. וכך גם שאר הלקוחות של יתר החברות.  

 

אבל ברשותכם, נחזור למבצעים עימם יצאו החברות. כי אותם מבצעים מפתים כביכול למכשירים האופנתיים טומנים בחובם מוקש. והמוקש הוא התחייבות ל-36 חודשים. כן, לקוחות נכבדים. אם אתם רוצים מכשיר בזול, תתחייבו לחברות הסלולר לשלוש שנים, עם שימוש מינימלי כפי שכתוב בחוזה (חבילת גלישה חובה כבר בפנים...), ואז נראה אתכם מתניידים לחברה המתחרה.

 

סביר להניח כי חברות הסלולר ידעו על המהלך של שר התקשורת אריאל אטיאס. הן ידעו כי המועד מתקרב וחשבו מהר על פתרון שימנע ניידות לקוחות בקלות. ואז הן הגו את המבצעים הללו. וככל שיותר לקוחות יתפתו למבצעים, ויש להניח שזה יקרה ללא מעט, כך האפקטיביות של הניידות תפחת. ואלו שיתפתו, אבל בינואר הבא יראו פתאום מבצע מפתה יותר בחברה מתחרה, ייאלצו לשלם ביוקר אם הם יחליטו לנטוש את החברה לה הם התחייבו לשלוש שנים.

 

כי כמו לכל דבר, מסתבר שגם לחצי מחיר יש מחיר. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים