שתף קטע נבחר

כמה "נקייה" הונדה סיוויק היברידית?

לטענת תושב קליפורניה, היא ממש לא. ולכן הגיש בקשה לתביעה יצוגית כנגד היצרנית היפנית, בטענה שנתוני צריכת הדלק של הסיוויק ההיברידית שקריים. הונדה: אלה לא הנתונים שלנו

האם הונדה ארה"ב תאלץ לפצות לקוחות שרכשו סיוויק היברידית? דגם הכלאיים (בנזין וחשמל) המשפחתי, המשווק גם בישראל, נמצא במרכזה של תביעה יצוגית שהוגשה לאחרונה כנגד הונדה בארה"ב. כך מדווח הדטרויט ניוז. והטענה העיקרית כנגדו - נתוני צריכת הדלק הטובים של הסיוויק, התגלו לטענתו כמופרכים.

 

לא כמו שהובטח

התובע הוא ג'ון טרו, תושב קליפורניה שרכש את הסיוויק - כך לטענתו - אך ורק כדי לחסוך כסף על דלק. קודם לכן נהג טרו במרצדס E320, אך נוכח מחירי הדלק המאמירים החליט להחליף אותה במכונית כלאיים חסכונית. אלא שכבר לאחר כ-10,000 ק"מ הבין טרו שנתוני תצרוכת הדלק שהובטחו לו באולם התצוגה ובפרסומים, אינם ניתנים להשגה.

 

לפי התגובה, טרו הצליח לנסוע 13.6 ק"מ לכל ליטר בנזין, לעומת הבטחה לכ-21 ק"מ לליטר בפרסומים רשמיים. אלא שבהונדה טוענים כי הפרסומים הללו אינם שלה - אלא של ה-EPA, סוכנות הגנת הסביבה האמריקנית. וזו בתורה מסבירה כי הנתונים עליו מסתמך התובע מבוססים על מבחנים מיושנים, ולכן היו שגויים ויוחלפו בשנה הבאה.


מחירי הדלק עולים - האמריקנים נכנסים ללחץ (צילום: רויטרס)

 

אלא שאת ג'ון טרו, ההסברים הללו לא משכנעים, והוא ממשיך לטעון כי הוצג בפניו מצג שווא, הגורס כי הסיוויק מסוגלת לחסוך לו כסף רב בתחנת הדלק. אחרת, כך הוא מסביר, לא היה כל טעם לרכוש דווקא היברידית על-פני סיוויק רגילה, שזולה ממנה באלפי דולרים.

 

יש לציין כי תביעות דומות שהוגשו בעבר, נדחו על-ידי בתי המשפט. זאת מכיוון שתצרוכת הדלק משתנה - בכל מכונית, ללא קשר לסוג המנוע שלה - בהתאם לתנאי נהיגה, משקל שמועמס על הרכב, מזג אוויר הכביש, צמיגים (ולחץ אוויר בהם), וכמובן צורת הנהיגה של האוחז בהגה. זו גם הסיבה בגללה תצרוכת הדלק הרשמית אותה מפרסמים היצרנים, מהווה אמת מידה מאד כללית, ולא יותר מכך.

 

מה יהיה עתיד התביעה של טרו? ימים יגידו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה סיוויק הייבריד. האם היא לא באמת חסכונית?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים