שתף קטע נבחר

יגואר מציגה XF: המכונית החשובה בתולדותיה

היא לא תהיה היקרה בהיצע, אבל אסור לה בשום פנים ואופן להיכשל. ה-XF של יגואר נחשפה רשמית - כל הפרטים לפניכם

זו עלולה להישמע קלישאה, אבל זו אמת מרה: ללא קשר לעסקת המכירה המתקדמת במהירות של מותגי היוקרה לבית פורד, אם ה-XF החדשה שמופיעה כאן לראשונה תיכשל שיווקית, תחדל יגואר מלהתקיים במתכונתה הנוכחית. עכשיו, תארו לעצמכם את האחריות הכבדה שנחה על כתפי מהנדסי היצרנית, בדרך לפיתוח מכונית יוקרה חדשה. אנחנו לא היינו רוצים להיות במקומם.

 

מי את בכלל, ולמה באת?

ה-XF החדשה היא יורשת ה-S-טייפ הוותיקה, מכונית סאלון עם עיצוב נוסטלגי ששיווקה החל בסוף האלף הקודם, ואת הביקורות לה זכתה במהלך השנים אפשר להגדיר כצוננות. במקרה הטוב. הדגם החדש כמעט זהה למכונית התצוגה C-XF (שנחשפה בתערוכת דטרויט 2007), וזה אומר שהעיצוב נועז, שונה ומקורי מאי-פעם. המכונית הזו בפירוש משנה כיוון מהקו שאפיין את יגואר שנים ארוכות, בהן התמחתה בעיקר בחיקויים - מוצלחים יותר או פחות - של עצמה.

 

בתמונה: סמל יגואר

 

 

בתא הנוסעים מבטיחים הבריטים מרווח טוב משמעותית מבעבר. לא רק בגלל מידות מרכב נדיבות מאד, אלא גם בגלל תכנון מרחב מתקדם. נכון לרגע זה, ה-XF תהיה לאחת הגדולות בקבוצתה, עם ממד אורך של 496 ס"מ, 188 ס"מ ברוחב, ובסיס גלגלים של 291 ס"מ. בהשוואה למתחרות עיקריות, ה-XF ארוכה בכ-10 ס"מ מרובן, רחבה בכחמישה ס"מ, ומציעה בסיס גלגלים ארוך בשניים עד שבעה ס"מ. בהתאם, ה-XF גם כבדה מרובן, למרות הצהרות על משקל עצמי נמוך. 1,679 ק"ג תשקול גרסת הדיזל הקלה ביותר, 1,842 ק"ג בגרסת הביצועים הבכירה.

 

כוח היגואר

הגרסה הנמכרת ביותר באירופה תהיה ככל הנראה עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.7 ליטר, המשמש בין היתר גם את ה-C6 של סיטרואן. 207 כ"ס, 44.3 קג"מ, נתון האצה רשמי של 8.2 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 229 קמ"ש. כמה דלק? 13 ק"מ לליטר בממוצע (נתוני יגואר, כמובן), ופליטת פחמן דו-חמצני של 199 גרם לק"מ. כל זאת בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית שמעבירה כוח לגלגלים אחוריים, ומשותפת לכל המנועים.

 

גרסה שנייה שתוצע רק באירופה, תציע מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר עם 238 כ"ס ו-29.8 קג"מ. יחידת ה-V6 הזו תאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות, ותגיע למהירות מרבית של 237 קמ"ש. הנזק בתחנת הדלק עומד על 9.5 ק"מ לליטר בנזין בממוצע, ופליטת 249 גרם CO2 לק"מ.


מכונית אחת, להיות או לחדול. יגואר XF

 

בנוסף יוצעו בכל השווקים גם גרסאות V8 חזקות, שתיהן בנפח 4.2 ליטר. הבכירה בשתיים תסתייע במגדש-על לשיפור הביצועים. החלשה יותר תציע 298 כ"ס ו-41.9 קג"מ, החזקה - שמכונה SV8 - תציע 416 כ"ס ו-57.1 קג"מ. ביצועים? 6.5 או 5.4 שניות ל-100 קמ"ש בהתאמה, כששתיהן מוגבלות אלקטרונית ל-250 קמ"ש. כמה דלק? תשעה ק"מ לליטר בממוצע לגרסה הרגילה, ו-7.9 ק"מ לליטר בגרסה המוגדשת, עם פליטת המזהמים של 264 ו-299 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בהתאמה.

 

טכנולוגיה זו לא בושה

ותהיה בשפע. ה-XF תוצע עם שלל חידושי פינוק ובטיחות. החל ממיטב העור והעץ המסורתי, דרך תאורה אחורית למתגים שונים, פתחי איוורור שנפתחים אוטומטית

בהתנעה, בורר הילוכים סיבובי-אלקטרוני שנעלם כליל בתוך הקונסולה, חיישני מגע או קירבה לפתיחה - חשמלית כמובן - של תא כפפות ותאורת גג. יש גם מסך מגע לפיקוד מרכזי, עם הפעלה קולית למערכת השמע (שמונה רמקולים לפחות) ולטלפון. בקרת שיוט שמתאימה עצמה לתנאי הדרך, ועוד. 

 

באירופה יחל השיווק ברבעון הראשון של 2008, עם תג-מחיר שנע בין 283,000 ל-460,000 שקל כולל מסים. אצלנו? כנראה גבוה משמעותית. בחברת מאיר, יבואנית המותג, עדיין לא יודעים לנקוב במועד הגעה מדויק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעים מאוד: יגואר XF
שתי אפשרויות לסביבת הנהג. ושימו לב לפתחי האיוורור הסגורים למעלה
במקום ידית הילוכים - יש חוגה
ממדים גדולים והבטחה למרווח נאות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים