שתף קטע נבחר

מוסכי ההסדר: מי יוצא הכי רע?

כמובן, בעל הרכב. מחד הוא מקבל שירות מהיר ויעיל שפותר אותו מהתרוצצויות מעייפות, מאידך הוא עשוי לגלות שהטיפול ברכבו לא היה מושלם

חברות הביטוח מעודדות את מבוטחיהן לתקן מכוניות במוסכים עמם יש לחברות הסכמים, וזכו לשם "מוסכי הסדר‭."‬ הפיתוי למבוטח גדול: תיקון רכב אחרי תאונה במוסך הסדר, מקנה לו הנחה משמעותית בדמי ההשתתפות העצמית (עד 50% ויותר‭,(‬ ופוטר אותו מהצורך לשלם למוסך אחרי התיקון, ולרוץ אחרי חברת הביטוח כדי לקבל החזר הוצאות.

 

התשלום מועבר באיחור של חודש במקרה הטוב, ולעיתים חברת הביטוח מקזזת ממנו סכומים שונים בהם היא מסרבת להכיר כחלק מהנזק. בקיצור, חברת הביטוח דואגת להכל, ואפילו מצ'פרת את המבוטח ברכב חלופי.

 

אז מה הבעיה? הבעיה היא שאין מתנות חינם. חברות הביטוח משלמות למוסכי ההסדר סכומים נמוכים יחסית תמורת התיקון. לעומת זאת, הן מבטיחות למוסכים לספק להם עבודה. הן גם לוחצות על המוסכים להשתמש בחלקים זולים ככל האפשר, משומשים או תחליפיים, כדי להשאיר את רמת ההוצאה על רמה נמוכה ככל הניתן.

 

גם השמאי מטעמה של חברת הביטוח יודע בדיוק מיהו בעל הבית . לכן, במקרים רבים, התוצאה הבלתי נמנעת היא פגיעה בבעל הרכב. וזה כבר לא חדש.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ומי מפסיד? בעל הרכב כמובן
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים